Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daphneeeej schreef:Jildau schreef:Bestaan er ook halfpads met wollen onderkant?
[ Afbeelding ]
Ja zekers bestaan er halfpads met wol, ook christ en grandeur vast ook wel.
Runa schreef:Het viel mij ook op dat de kussens van de ghost veel sneller op het randje van de inlages drukken als je niet uitkijkt, terwijl ik bij mijn barefoot nooit problemen heb gehad met dat het zadel drukte op plekken buiten de inlages. De ruimte tussen de raakvlakken laat bij Barefoot dus meer ruimte voor de ruggengraat dan de Ghost met de kussens op de standaard plek. Waarom is dit?
Kwetal schreef:Je kunt de kussens toch verplaatsen? Bij Barefoot zitten ze in het zadel weggewerkt.
Runa schreef:Naar aanleiding van het perongeluk geplaatste maar stiekem toch informatieve filmpje over hoe de pad het al of niet passen van het zadel beïnvloedt, had ik toch nog een vraag over de kussens van de ghost.
(https://www.youtube.com/watch?v=i95-bm_3U4s)
De standaardpositie van de kussens vind ik namelijk best dicht bij elkaar zitten waardoor ik het idee heb dat er (te) weinig ruimte over blijft voor de ruggengraat. Om diteven te testen heb ik gister iemand op het zadel op mijn pony laten zitten en gevoeld hoe breed het kanaal is tussen waar de kussens het paard raken. Dit vond ik toch wat tegenvallen, ik had verwacht dat door het gewicht de kussens meer uit elkaar zouden staan, maar dat was niet het geval.
Mijn vraag is nu waarom de kussens dan meestal niet aangepast worden? Is het niet zo dat het ene paard een bredere ruggengraat heeft dan het andere en moet het kussenkanaal daar niet op aangepast worden? Drukt het anders niet op de ruggengraat?
Het viel mij ook op dat de kussens van de ghost veel sneller op het randje van de inlages drukken als je niet uitkijkt, terwijl ik bij mijn barefoot nooit problemen heb gehad met dat het zadel drukte op plekken buiten de inlages. De ruimte tussen de raakvlakken laat bij Barefoot dus meer ruimte voor de ruggengraat dan de Ghost met de kussens op de standaard plek. Waarom is dit?
Runa schreef:Kwetal schreef:Je kunt de kussens toch verplaatsen? Bij Barefoot zitten ze in het zadel weggewerkt.
Dat is het punt niet. Omdat je eerder aangaf dat de kussens door slechts 1 iemand ergens in amerika aangepast worden, vroeg ik me af waarom dat zo is. Hier in europa hebben paarden toch ook andere ruggen(graten)?
Atent schreef:Daphneeeej schreef:
Is dat handig met zoveel bont aan voor en achterkant? Ik zoek ook half pad met wol aan de onderkant en waar de inlagevakken open van kunnen?
Daphneeeej schreef:Jildau schreef:Bestaan er ook halfpads met wollen onderkant?
[ Afbeelding ]
Ja zekers bestaan er halfpads met wol, ook christ en grandeur vast ook wel.
Jildau schreef:Zulke was ik wel tegen gekomen maar leek me niet praktisch onder een gewoon dekje.Denk dat een tweedehands Barefoot pad verbouwen misschien nog de kortste en goedkoopste manier is inderdaad!
Daphneeeej schreef:Jildau schreef:Zulke was ik wel tegen gekomen maar leek me niet praktisch onder een gewoon dekje.Denk dat een tweedehands Barefoot pad verbouwen misschien nog de kortste en goedkoopste manier is inderdaad!
http://www.gooischepaarden.nl/epages/78 ... cts/603915
Jildau schreef:En dan bij correction dinges 1 pocket kiezen? Passen dan de inlages zoals de HD erin? Zou wel top zijn..