Ervaringen Sella zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Romanoff

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:59

Ik meld me hier ook :D
Na mn huidige zadel te verkocht te hebben ivm niet meer passend te krijgen, een door Jatoma haar goede ervaring maar een belletje aan gewaagd afgelopeb maandag naar Ali.
Hij komt zondagochtend :D super blij mee want mn eigen zadel was binnen 12 uur verkocht 8)7

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:42

Leuk romanoff hopelijk heb je snel weer een passend zadel.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:43

Heel mooi Annika! Ik vind het zo een fijn idee dat je zittingen en zweetbladen kan combineren van verschillende modellen :D

Hoop dat je snel een passend zadel hebt Romanoff!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 13:27

Ali is vanmorgen geweest. Leuke kerel. Alles duidelijk uigelegd en voelde goed aan mn paard wat werkte en niet.
8 verschillende zadels geprobeerd en zijn uitgekomen op de Rien.
Daar liep mijn paard meteen fijn onder & ik zat er het fijnste op.
Gelukkig mag ik het zadel lenen nu. Een mooie bruine maar zelf voor zwart met lak gekozen :D
Leuk prijskaartje, mja je moet wat voor je paard overhebben hihi

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 13:34

Grappig hoe dat kan verschillen. Bij de Rien had ik na 5 passen gelijk door dat t m niet ging worden :D
Top dat je zoveel kon proberen!

Ik heb nu ook een bruine impara en ga voor een zwarte al dan niet met lak :)
Vandaag laatste dagje testen. Kon gister weer voor t eerst rijden en had toen geen last meer vd enkels. Alleen t dekje schoof er weer volledig onder. Had jij daar nog last van Stephanie?
Ik ga vanmiddag in de bak testen met beide singelstoten door de lus, die andere lussen kan ik geloof ik niet gebruiken omdat t een enkel zweetblad is.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 13:38

Ik heb nu zonder dekje gereden omdat hij zeker wilde zijn dat ze geen bulten krijgt vn het zadel.

Heb je hem er al over bericht dat t dekje schuift?

De Impara heb ij ook geprobeerd, ik zat er voor geen meter op :')
Ik heb liever niet zo'n wrong tegen mn been, ik ging er helemaal raar van zitten & cav wilde daaronder niet goed aanspringen & loslaten in draf. Zo zie je maar weer hoe dat verschild per paard&ruiter!

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 13:49

Ik heb de impara ook maar geen last van schuivende dekjes

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 14:56

Ja, met Ali had ik ook zonder dekje gereden. Heb m er al wel over geinformeerd dat het schuift, maar wilde eerst testen of t kwam door t aansingelen of type dekje. Morgen ga ik opnieuw bellen.
Echt geen idee hoe t kan!

Haha ja echt grappig hoe het verschilt per paard en ruiter. Jairo ging er bij mij juist ruimer onder lopen, maar was dus voor mij even zoeken naar de lengte vd beugels. Ik kan zeker nu niet onafhankelijk zitten en ga dan gauw in stoelstand zitten, maar dan ging ik ook al gauw met mn been over zn schouder en dat is nu helemaal verholpen.

Ben heel benieuwd hoe het rijden zo gaat :)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 15:07

Leuk om die verschillen zo te lezen :)
Is t per model ook verschillend hoe de schoudervrijheid zit, of ligt dat dan weer meer aan t paard?
Aangezien ik van mensen met Arabieren hoor, dat het vaak een probleempunt is met zadels :)
Ik moet zeggen dat zo een blok als wrong, voor mij vrij onbekend is, maar t lijkt me soms wel een uitkomst voor sommige ruiters :j

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 17:08

Volgend mij is dat t doel bij elk zadel, ruimte bij schoft & schoudervrijheid.
Maar zal ook de bouw van je paard wel bepalend zijn.

Mijn vorige zadel gaf daarin snel problemen. Nu met het Rien zadel liep ze echt meteen zoveel beter (en ik zat er 10x fijner op dan mn eigen zadel :=)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 17:17

Klopt Romanoff, maar omdat Arabieren nogal kunnen overdrijven qua schouderbewegingen is t een punt waar je vaak tegen aan loopt met een Arab en zadels. Vandaar mn vraag :)

Ben benieuwd wanneer de nieuwere modellen online komen ook.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 18:19

YamaSaki schreef:
Leuk om die verschillen zo te lezen :)
Is t per model ook verschillend hoe de schoudervrijheid zit, of ligt dat dan weer meer aan t paard?
Aangezien ik van mensen met Arabieren hoor, dat het vaak een probleempunt is met zadels :)
Ik moet zeggen dat zo een blok als wrong, voor mij vrij onbekend is, maar t lijkt me soms wel een uitkomst voor sommige ruiters :j

Bij mijn Arabier was Sella juist de oplossing en liep hij veel ruimer icm de Singel die hij ook te koop heeft.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:38

@Calimero, top om te horen! :D
Hier hopelijk komend jaar een aan laten meten door Ali, maar eerst mn lieverd beleren haha

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:51

Hier een paard waarbij de schouder ook ver doorloopt naar achter wat bij veel zadels problemen geeft. Het kussen zit iets op de schouder, maar de vulling is zo zacht en beweegt mee, dat ook mijn da/osteopaat niet het idee had dat t belemmert.

Met beide singelstoten gaat nu alleen het stuk voor de singelstoot van het dekje naar achter. Ben benieuwd wat Ali er over kan zeggen.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:17

Ik heb echt superfijn gereden zonet!
In de galop hield ze fijn sprong ipv op de handrem en eruit vallen.
Ik heb geen schuivend dekje gehad. Geen bulten of wrijvingsplekken. Ik ben zo blij! Eindelijk met een fijn gevoel gereden :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:32

Top :D

Edit: net Ali gesproken. Er is nog een manier waarop ik de zadellus aan de singelstoot kan bevestigen. Dat ga ik woensdag proberen.
En anders moet t toch een dubbel zweetblad worden en daar baal ik zelf wel van.

Eerst woensdag maar even kijken.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:07

Toch nog verder gesproken. Het kan ook nog zijn dat de boom iets te breed is waardoor er ruimte voor t dekje is om de schuiven.
Als t goed is komt deze week nog een collega langs (weet haar naam even niet) om te kijken of het te verhelpen is, want wil sowieso graag een enkel zweetblad en t dekje moet sowieso niet schuiven.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:10

Fijn Romanoff!
Hoop dat het makkelijk op te lossen is en je een enkel zweetblad kan houden Jotoma :)

Melis20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:12

Gisteren zijn Ali en Jeanette bij mij en Zelko geweest.
Vele zadels getest voor zowel Zelko als voor mijn zit.
Sommige voelde heel goed en een aantal wat minder en Zelko gaf dit ook duidelijk aan.
Het wordt de Impara maar dan met een verstevigde boom en nog wat dingen haha.
De flexibele boom die er in zat ging helemaal mee met mij als ik ging doorzitten doordat hij als tuiger zo hoog opgooide.
De wrongen vond ik juist weer erg fijn om als steun te hebben en zat er goed in.
Hij wordt donkerbruin met creme kleurige stiksels.
Tevens worden er beugelriemen en singel in dezelfde kleur erbij geleverd ;-)

Zo blij als een klein kind hier...

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:59

Wat fijn Melis, dat kan ik me voorstellen!

Ik hoop t ook Yamasaki. Volgens mij ben ik hier het eerste geval waar het niet in een keer lukt. Hopelijk komen we er deze week achter wat het is en kan t zadel besteld worden :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:52

Hmm ben benieuwd Jose!

Fijn hoor Melis20!
Ik was zondag ook superblij totdat ik thuis kwam en manlief het prijskaartje hoorde :')
Hahahaha!
Al gunt ie me het van harte, het blijft een hoop centjes. Hoop echt dat ik met dit zadel niet weer over 3 jaar met gedoe zit.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 23:33

Vrijdag komt Jeanette. :)

Ja, hier werd t ook niet zo gewaardeerd dat er binnen 3 jaar een nieuw zadel moest komen. Tis ook een hoop geld :o

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:08

Ze hebben vast een oplossing Jose! Zoveel aanpas mogelijkheden met deze zadels stond er versteld van. Vooral die open boom, mijn eerste reactie was nou die is stuk :')

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:54

:')

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:16

Ik heb een Sella Sensi, maar ik doe mijn knieën er zeer aan. De wrongen lopen iets weg en dan weer terug en precies daar zit mijn knieschijf :( Andere beugellengte maakt niets uit, zonder beugels voelt het precies zo.