Ik vertel wat ik lees op de diverse (recente) medische publicaties over dit onderwerp - maar linksom of rechtsom, het is gewoon vervelend als je paard dit heeft. Gelukkig kunnen de symptomen goed onderdrukt worden en kan je paard een redelijk prettig bestaan hebben, als het eenmaal geconstateerd is en behandeld wordt. Wat pas rot is, is wanneer ze alle symptomen hebben en het toch geen PPID is (kan worden aangetoond in het bloed), want wat moet je dan doen....
Wat vervelend al dat gedoe met Cushing e.d. Nog even een vraagje over de bbp's: Zit er veel verschil tussen de FRA Dardo en de RoP van Barefoot?
Kwetal
Geplaatst: 30-11-14 21:32
pleiada schreef:
Heb je al eens laten testen op lyme kwetal?Dat kan ook hb veroorzaken..Bij mijn paard tenminste wel..
Hij is op van alles getest - een paar keer al en er mankeert niets, behalve de beroemde glucose/insuline waarden wegens EMS/IR. Maar om dat uit te leggen gaan we hier heel erg OT
Denken jullie eraan dat dit een topic is over boomloze zadels? Andere onderwerpen zijn hier offtopic en kunnen beter in een ander topic worden besproken
muppetmayo
Geplaatst: 01-12-14 10:23
(Marcella erg vervelend cushing en Kwetal dat is ook niets... niet weten wat je paard mankeert ) Ok laat ik maar netjes on topic gaan dan
Hier inmiddels ook weer een andere Ghost om te testen, de Roma deze keer.. Deze ligt echt exact hetzelfde als de Fanzolo. Het enige verschil zijn de wrongen. En wat een verschil zeg, jeetje! Zowel mn bijrijdster, als een stalgenootje als ik kwamen met pijn in de bovenbenen van het zadel af... Dit zadel wordt hem dus duidelijk niet... Wel heel positief, er zat deze keer een singel bij, en deze heeft ervoor gezorgd dat we niet meer schoven Waarschijnlijk wordt het een combinatie van de Fanzolo en deze singel.. Even wachten op nieuwe centjes, en nog veel belangrijker.. beslissen welke kleur het moet worden!
ojee.. eigenlijk moet ik die dan natuurlijk ook eerst testen... Hoe zijn die wrongen? Echt anders dan de Roma en de Fanzolo? Ik ben zo al arm van het testen alleen
Die foto's heb ik volgens mij hier in het topic al voorbij zien komen toch? Ik dacht eigenlijk dat die wrongen bijna hetzelfde zaten als de Fanzolo... Maar goed, wellicht heb ik niet goed gekeken, ik vind de zadels op de foto sowieso heel erg op elkaar lijken hihi Schuiner zou fijn zijn denk ik, de wrongen van de Roma prikken enorm in mijn been en zitten behoorlijk in de weg..
Ja, ze zijn al voorbij gekomen, de wrongen zitten schuiner, maar op de zelfde hoogte als die van de Roma, die Fanzolo heeft wrongen die net zo schuin lopen, maar lager op het zweetblad zitten.
Buitenzinnig
Geplaatst: 01-12-14 11:58
De chocolade bruine in nubuck is de firenze, de zwarte in vetleer de roma. Het is lastig goed op de foto te zetten om te vergelijken
En ik maar zeggen via pb dat ik die kleurcombinatie zelf nooit zou gekozen hebben voor die Roma Piccolo... Hoe vaker ik er naar kijk (en dat is vaak ), hoe mooier ik 'm vind. Zelfs nu ik er stijgbeugelriemen heb aangestoken, en die over de bovenkant van het zweetblad heb laten lopen, vind ik 'm mooi. Het is wel geen zicht dat het merk van de riemen leesbaar is, vind ik.
Jokari wat fijn dat je toch nog een Ghost hebt gevonden waar je helemaal blij mee bent! De korte versie is voor jullie dus echt een uitkomst, super! Ik rij ook nog steeds met veel plezier rond met mijn Quilty, het blijft een heerlijk zadel!
Marcella
Geplaatst: 01-12-14 14:37
Ziet er inderdaad gewoon veel beter uit dan de oude ghost, verschil is inderdaad goed te zien van de wrong en toch ga ik niet testen.
Swift, idd, de korte versie is het helemaal voor ons. Zelf vind ik de Quilty leuker dan de Roma, omwille van de minimalistische zweetbladen, maar qua zit, houding, merk je echt geen verschil tussen die 2. De Roma is écht "stomweg" een Quilty met lange zweetbladen (en dus met dezelfde heerlijke houding van mezelf lalala).
Kwetal
Geplaatst: 01-12-14 18:12
Dat klopt: je hebt Quilty met daar van afgeleid de Roma en de Quevis, met als langbladig zusje de Firenze. En lieve mensen...er komt een Ghost "barebackpad" die ik voorlopig liever gewoon de Ghost Agnello zou willen noemen....want veel barebackpadderigs kan ik er niet aan ontdekken