[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:37

Ohhhh, die twijfel! Kan m'n county inruilen voor een cheyenne... Had m'n zinnen op een london gezet, maarja.... Dan ven ik wel m'n county kwijt
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 11-09-13 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Swift

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:43

Naar wat ik begrijp is het tegenwoordig best lastig om een boomzadel te verkopen, in je advertentie staat dat het zadel niet op je paard past dus dan heb je er niks meer aan toch? Als de ruil gelijkwaardig is zou ik het wel doen, ook omdat een boomlooszadel naar mijn idee beter te verkopen is dan een boomzadel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:45

Whoeps, m'n berichtje is een beetje crap ;) had m'n zinnen op de London gezet

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:46

LadyMadonna schreef:
Ohhhh, die twijfel! Kan m'n county inruilen voor een cheyenne... Had m'n zinnen op een boomloos gezet, maarja.... Dan ven ik wel m'n county kwijt

Eh. Dat is toch precies de bedoeling? :+ Zadel verkocht en een boomloos rijker, dat wilde je toch?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:53

Zie m'n laatste bericht ;)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:54

Oh ik zie het, we hebben tegelijk gepost :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 07:40

quibje schreef:
zo, hier dan de foto van de 'gepimpte' arizona
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

misschien vind niet iedereen het mooi maar het zit heerlijk
ff vraagje nog, voor deze dame is de fork net te groot, zou ik dat kunnen oplossen met andere inlages of beter een extra fork bij bestellen en wisselen afhankelijk met welk paard ik rij?

Ik vind het superstoer staan en kan me zo voorstellen dat het heerlijk zit inderdaad +:)+

Qua fork: op Rena heb ik ook een te brede fork. Ik vind het wel een fijn idee dat de zijkanten niet kunnen knellen, en zolang hij niet op de schoft ligt (qua lagere hoogte door bredere breedte) vind ik het wel best :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 07:42

Marcella schreef:
Als het goed is gaat een maandag mijn testzadel op de post. *\%/* *\%/*

Fijn, en spannend ook :=

Hoe gaat het verder met je? :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 07:43

Kirsha schreef:
Nee maar dat zal in principe voor ieder boomloos zadel wel gelden toch? Maar meer voor de gein een keertje. Ik bedoel meer, gaat het houdingtechnisch zeg maar :P Jammer dat die pads er niet meer zijn!

Dat boomloos kun je ook prima weg laten...geen 1 zadel is echt geschikt om te springen :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 07:44

M_hartje_M schreef:
Ik ging vandaag rijden met mijn barefoot...

Ik stapte aan de ene kant op en viel er aan de andere kant vanaf :')

geen idee hoe ik dit voor elkaar heb gekregen maar het mooie is is dat dit niet de eerste keer is dat dit me overkomt _O-

Heeft natuurlijk helemaal niks met het zadel te maken, vond het gewoon grappig om het jullie even te vertellen

Dat is eigenlijk best wel sneu... op meerdere vlakken :P *duikt weg* :))

Marcella en Maritje: Ziet er goed uit meiden!! +:)+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 07:47

Swift schreef:
Naar wat ik begrijp is het tegenwoordig best lastig om een boomzadel te verkopen, in je advertentie staat dat het zadel niet op je paard past dus dan heb je er niks meer aan toch? Als de ruil gelijkwaardig is zou ik het wel doen, ook omdat een boomlooszadel naar mijn idee beter te verkopen is dan een boomzadel.

Ik zou het ook doen als je qua waarde er niet echt op achteruit gaat, dan heb je in ieder geval alvast een bruikbaar zadel en daarmee zie je dan wel weer verder :j

Shirley: ik kan je heel goed begrijpen hoor :j
Het is niet zo chique om iemand via een topic in het openbaar aan te spreken, maar wel vaak de beste optie gezien de andere opties "ruk" zijn als iemand niet reageert -O-

Ik vind het wel maf trouwens, sonja lijkt altijd 1 van de goeien dus ik ga er vooralsnog vanuit dat het wel goed komt :(:)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:16

pmarena schreef:

Zoals mijn werkgever zeg dat is niet van belang zolang je werk maar doe. Maar als je dus werkt met pijnstillers is het niet zo goed lijk mij. :+ ;) Heb gisteren voor 10 dagen diclofenac gekregen.

Ben wel benieuwd hoe hij zou lopen als ik gewoon geen pijn zou hebben zeer waarschijnlijk nog beter. :o

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:21

Ik kan me herinneren ergens eens gelezen te hebben dat de combinatie barefoot en rijbroek met (kunst) lederen zitvlak niet altijd even prettig is. Maar ik weet het niet zeker meer. Mijn oude rijbroeken beginnen nu toch echt wel te klein te worden en ben dus aan het uitkijken naar een andere. Tweedehands worden er erg veel aangeboden met lederen zitvlak. Als dat nu met een barefoot niet echt prettig is kan ik die in ieder geval al overslaan :') Iemand ervaring?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:32

Marcella schreef:
pmarena schreef:

Zoals mijn werkgever zeg dat is niet van belang zolang je werk maar doe. Maar als je dus werkt met pijnstillers is het niet zo goed lijk mij. :+ ;) Heb gisteren voor 10 dagen diclofenac gekregen.

Ben wel benieuwd hoe hij zou lopen als ik gewoon geen pijn zou hebben zeer waarschijnlijk nog beter. :o

Nou zeg!Fijne werkgever heb jij :(

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:32

Ik rijdt tegenwoordig juist express met leren zitvlak, omdat ik dan voor mijn gevoel wat steviger zit! Ik heb gewoon de leren Barrydale. Dus geen idee hoe het is als je een zadel hebt waarbij de seatsaver niet van leer is.

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:38

SuperLiesje schreef:
Ik rijdt tegenwoordig juist express met leren zitvlak, omdat ik dan voor mijn gevoel wat steviger zit! Ik heb gewoon de leren Barrydale. Dus geen idee hoe het is als je een zadel hebt waarbij de seatsaver niet van leer is.

Ik heb ook de barrydale dus een leren seatsaver :D

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:11

Maritje1991 schreef:
dierfysio schreef:
Vraagprijs pad 80euro, schaap overtrek 30euro. :) beide zgan.

Ik heb denk wel interesse in je schaap. Glijd je dan minder in het zadel?

Ja, ik vind van wel. Je zit zachter, en wat meer 'in' je zadel, dus het schuift minder. De onderzijde is van antislip spul, dus het schaap glijdt ook niet op je zadel. zit fijn stevig.
Ik wil er zelf absoluut weer een, maar dan een maatje groter. Ben bijna jarig, dus zet 'm fijn om mijn lijstje. :D

Laat je weten of je mijn schaap wilt hebben? }:0

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:19

Haha das toevallig! Ik ervaar geen enkel probleem met een rijbroek met lederen zitvlak in combinatie met mijn barrydale :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:21

Marcella: Het is fijn dat je werk hebt zullen we maar zeggen... :(:)

Ik heb gisteren trouwens weer even met de bazin van Barefoot overlegd over bruine JustAdjust zadels.
Ze zitten in een makkelijke fase denk ik momenteel want (wel voor een meerprijs van 100 euro) willen ze op bestelling wel een bruine JustAdjust maken wanneer iemand dat echt heel graag wil, dus dat is wel fijn *\o/*

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:30

Hai pmarena, als ze in zo'n makkelijke fase zitten, zouden ze dan denk je ook een losse bruine seatsaver a la de JustAdjust in bruin leer willen maken? :)* O:) :D
Laatst bijgewerkt door dierfysio op 12-09-13 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:31

Nouja, die hebben ze natuurlijk al eens voor me gemaakt in een partijtje :P

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:34

pmarena schreef:
Nouja, die hebben ze natuurlijk al eens voor me gemaakt in een partijtje :P

Die waren toch in kunstleer? En minder klittenbandplek dan de JA?

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:40

Goedemorgen, weet er iemand hoe je bij de barefoot london kunt zien of er dat vps in zit? Heb namelijk een 2e handse London gekocht en nu kwam ik erachter dat ze er ook zijn zonder dat vps. Maar hoe zie je het verschil. Ik heb een fijn zadel hoor, met of zonder. Maar zou toch graag willen weten of het er opzit.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:42

Ik ben, vanwege mijn eerdere vraag m.b.t. mijn zit/de wrongen van mijn barrydale, eens wat aan het rondkijken, en vind opzich een MYcheyenne/Mycherokee best grappig. Ik zie echter dat die van nubuck-leer zijn. Wat zijn hier de voor- en nadelen van?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:42

Check ff de code, zadels vanaf medio 2008 hebben VPS. Bij mijn London stond er achter de code ook nog VPS geprint.