Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:52

Oh gaaf, wanneer had jij hem besteld? Kan ik inschatten hoe lang die van mij nog gaat duren :D

Paard loopt trouwens super onder het leenzadel. Paard (en ik) zijn alleen nu lichtelijk in de war omdat ik bepaalde grove fouten niet meer kan maken en ik nu gedwongen wordt om "goed" mijn hulp te geven. En dan doet paard "watwiljenoujoh?"

Hier trouwens een paar foto's van de Everest:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CK88

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:29

erg mooi zadel! Bij deze heb je de wrong onder het blad, vind ik zeker mooier maar werkt het net zo prettig als met de wrongen op het blad? Want nu kunnen ze niet in een schuine hoek staan, wat ik juist zo fijn vond met de korte wrong op het zadel, ik kan mijn bekken veel beter kantelen daardoor :j

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:34

Ik vind/vond het zadel wat ik besteld heb lekkerder zitten, in die andere kon ik hem toch iets beter uitzitten, maar ben allang blij dat ik lekker door kan rijden. Ben er superblij mee!

Vandaag zit ik trouwens op 8 weken wachttijd. Zou me niet verbazen als er zomaar nog eens 4 weken bijkomen. Kan me alleen nu niet zo heel veel meer schelen :D

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:25

Vandaag even onderkant van mn zadel bekeken, het is een icon star. Zwart met zilveren stiksels en piping. Fijnnn morgen mee op concours.

Citaat:
erg mooi zadel! Bij deze heb je de wrong onder het blad, vind ik zeker mooier maar werkt het net zo prettig als met de wrongen op het blad?

Die steffen's had dat ook, ik vond het niet fijn. Je trekt die wrong strak op de schouder bij het aansingelen.

Er was hier laatst ook iemand die deze zadels een optie vond maar waarbij paard niet met ingebouwde voorsingel uit de voeten kon. Mn zadelmaker zei dat ze ook zonder voorsingel te krijgen, alleen niet bij de pasmodellen.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 08:59

Ik denk dat het aan de bouw van je paard ligt of de wrong strak op de schouder komt te liggen bij het aansingelen.
Ik heb gisteren het leer binnen gekregen. Twee samples. Het ene is lak en het ander gewoon en aangezien ik geen lak wil was de keuze snel gemaakt. Dus mijn zadel kan eindelijk de productie in!!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 09:00

Gaaf Sharon! Ik moet even bellen voor een afspraak, want mijn zadel zakt scheef..

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 12:03

CK88 schreef:
erg mooi zadel! Bij deze heb je de wrong onder het blad, vind ik zeker mooier maar werkt het net zo prettig als met de wrongen op het blad? Want nu kunnen ze niet in een schuine hoek staan, wat ik juist zo fijn vond met de korte wrong op het zadel, ik kan mijn bekken veel beter kantelen daardoor :j

Precies mijn gedachte. Mooi zadel. Mooier als met die grote wrongen op het zweetblad, maar ook net zo effectief?

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 15:01

sharon_quiz schreef:
Ik denk dat het aan de bouw van je paard ligt of de wrong strak op de schouder komt te liggen bij het aansingelen.
Ik heb gisteren het leer binnen gekregen. Twee samples. Het ene is lak en het ander gewoon en aangezien ik geen lak wil was de keuze snel gemaakt. Dus mijn zadel kan eindelijk de productie in!!

spannend zeg, ben benieuwd hoe dat er uiteindelijk uit komt te zien.
waar komt het grijs?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 15:08

@Sharon dat ligt niet aan je paard maar aan hoe het zadel is, de singelstoot zit in verhouding met andere zadels ver naar voren, je hebt geen leer waar de wrong aanvast zit dus trekt deze met aansingelen uit zn verbanden drukt eigenlijk altijd bij flinks aansingelen. Echt zal het wel zo zijn dat het ene paard daar gevoeliger op is dan de andere.

KayaKaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:22

Mijne is ongeveer 20-2 besteld...

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:28

Echt? Die van mij op 10/2!! Heeft die van jou waarschijnlijk een kunststof boom, of niet?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:46

Maakt dat verschil in levering? Ik wil ook een kunststof boom omdat deze gemakkelijker aanpasbaar blijft.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 23:08

Ik geloof dat het verhaal was dat er een partij houten bomen afgekeurd was, of niet door de kwaliteitscontrole heen gekomen was ofzo, en daardoor alles met een houten boom vertraging heeft opgelopen. Maar kunststof wordt gewoon uitgeleverd.

Tot zover ik weet hoor! Ik ben gestopt met tellen geloof ik nu met het leenzadeltje, ik zie het wel verschijnen :D

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:03

Oooh oke! Wat vervelend voor de bestellingen met houten boom.

Ik ben helemaal happy met dit leenzadel, deze is echt super fijn! Ook geen schrale kont met deze hahah. Deze is al meer ingereden denk ik! Ik vind hem lekkerder dan de flighr.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:35

Mijne is binnen!! En wordt deze week of volgende week afgeleverd. Ik heb hem 27-2 besteld, dus ruim binnen de aflevertijd!! :D

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:36

Foto's !!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:47

:\

En ik maar wachten.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:34

Worden de zadels in Nederlang gemaakt?

Manic dat is idd zuur

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 23:02

Niet leuk voor jou manic, maar het is het wachten waard! Engie stuurt morgen een foto met haar mobiel, hij ligt daar nog mijn fitter moet hem komen afleveren :)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 08:28

Cool CK88. Manic ik ben ook nog steeds aan het wachten, dus je bent niet de enige :(:)
@vencedor, de zadels worden in Engeland gemaakt.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:44

Wat voor type singels heeft custom? Heb al op de site gekeken, maar daar staan geen afbeeldingen. Ik zoek een dunne singel, maar wel zacht en anatomisch. Paard heeft altijd last van singels die in de ellebogen schuren. Het beste gaat tot nu toe met een recht, dun singeltje maar die snijdt weer teveel in haar buik. Ze wordt echt nijdig als je aansingelt.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:35

2005 schreef:
Wat voor type singels heeft custom? Heb al op de site gekeken, maar daar staan geen afbeeldingen. Ik zoek een dunne singel, maar wel zacht en anatomisch. Paard heeft altijd last van singels die in de ellebogen schuren. Het beste gaat tot nu toe met een recht, dun singeltje maar die snijdt weer teveel in haar buik. Ze wordt echt nijdig als je aansingelt.

Als ik jou was, zou ik dan eens gaan kijken naar fairfax singels [HAR] Fairfax Performance singels - Ervaringen? hier loopt er een heel topic over. Ze zijn belachelijk duur, maar doordat de druk anders verdeeld wordt ervaart het paard dit als zeer prettig!
Ik heb zelf een Eric le Tixerant singel, stuk goedkoper en daarbij wordt de druk ook anders verdeeld. Ik merkte gelijk verschil bij mijn paard!
Waarom wel duizenden euro's uitgeven aan een zadel en dan bezuinigen op een singel? Terwijl dat hetgene is wat het zadel op de plek houdt :D
Zeker bij een paard die al singelproblemen heeft zou ik dit uitproberen :j

Groetjes!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:37

CK88 schreef:
Mijne is binnen!! En wordt deze week of volgende week afgeleverd. Ik heb hem 27-2 besteld, dus ruim binnen de aflevertijd!! :D

Zo, dat is snel. Ben heel benieuwd naar foto's en je ervaringen.

Ik zit momenteel op 5 weken (7 maart besteld). Ze zeiden toen levertijd tussen 8 en 10 weken.

KayaKaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:53

Ik heb een Icon coda besteld, met kunststof boom idd. Hij zit nu in een doos naar de fitter dus ben benieuwd...Spannend hoe mijn creatie geworden is..

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 11:30

Zeker spannend. Wel een foto plaatsen he?
Ik heb net gemaild dat ik de samples van het grijze leer te donker vind. Ze gaan nu op zoek naar iets lichter grijs. Dus weer even afwachten.. :)