Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lotje5lotje

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 12:31

zijn er intussen al weer meer ervaringen van mensen die bijv.de afgelopen 2 weken de singel hebben gekregen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 12:38

Ik heb hem nu een week, maar door omstandigheden heb ik er helaas weinig mee kunnen rijden -O- . Ik hou hem dus wel, maar kan nog niet echt iets zeggen over het rijden met de fairfax. Ik merkte wel met aansingelen dat ze het een stuk minder erg vond, dus hetgeen ik heb ervaren is in ieder geval positief.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:52

Dat aansingelen klinkt al goed :D

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 13:17

Ik heb de singel nu een paar weken en ben nog steeds erg tevreden. Bij het aansingelen reageert mijn paard totaal niet meer, kan zelfs aansingelen terwijl ik erop zit. Hij loopt ook duidelijk beter, maar ik denk dat dit vooral komt doordat mijn zadel nu geen centimeter meer schuift. Ik vind het ondanks de prijs echt een aanrader om te proberen, zeker bij paarden met singeldwang.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 13:23

Mijn paard vind aansingelen ook niet leuk, ik heb goede hoop dat deze singel daar verbetering in gaat brengen. Schoof jou zadel naar de zijkant of naar voren/achteren??

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 15:04

Mijn zadel schoof een klein beetje naar voren.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 23:14

Goed nieuws dat je zadel nu blijft liggen!!! De mijne schuift ook naar voren, ben benieuwd of het gaat helpen, ik ben nog wachtende -O-

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 13:33

Myour schreef:
Denk dat de gemiddelde haflinger een Standard wel past hoor, maar je kan t voor de zekerheid nameten.
Voor hulpteugels moet je de singel nemen met ring en gesp. Zon lus maak je geloof ik dan vast met het gespje.

Lastig, lastig.. Ik zit met dezelfde twijfels. Ik ben er al wel uit, deze singel gaat er komen voor mijn haflinger. :j
Ik heb de informatie op fairfaxsingel.nl goed door gelezen en mijn merrie valt zeker niet onder de categorie smal:

Afbeelding

Maar ik wil toch nog even meten voor de zekerheid. Ook de lengte van mijn huidige singel.. En dan morgen bestellen, en wachten geblazen.. :Y)
Laatst bijgewerkt door Phrono op 25-04-13 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 13:46

Ik kan bij mijn arabier 2 vlakke handen tussen de voorbenen kwijt, maar ik heb toch nèt de narrow nodig. Als het goed is heb ik hem volgende week. Ben zó benieuwd!

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:17

Spannend Djilan! Welke maat heb jij besteld?
Ik heb ook de narrow besteld, 60 cm. We hadden samen kunnen uitwisselen/proberen. Mijn paard staat tegenover jou gestald :) .

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:24

Ik ook de 60cm, al ben ik er een beetje bang voor dat hij nu wel te lang wordt :=
De 55cm van deze valt korter dan de 55cm van de Thorowgood die ik heb, vandaar 60cm bestelt. Maar nu mijn paard vol in training is, is hij al bijna 4 singelgaatjes afgevallen en stap ik normaal over naar 50cm. Ik heb al extra gaatjes laten prikken, maar de 60cm van Fairfax zal dus kielekiele worden denk ik :') En om er daar nou ook 2 maten van aan te schaffen, no way :D

Ah, achterbuurvrouw! :D Door de woonplaats bij je naam was ik even in de war, maar het kwartje viel ;)

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:16

Ik ben juist bang dat de 60 cm wat aan de korte kant is.. Door training is hij juist voller in de bespiering gekomen en komt mijn huidige 60 cm niet helemaal meer bij het dekje aan beide kanten. Zal bij benadering wel goed zijn, maar wil het wel helemaal goed doen met zo'n uitgave!
Ik ben benieuwd hoe de singel jou gaat bevallen. Ik heb een mailtje gekregen dat ik voorlopig nog even moet wachten :( ..

Ohja, goede! We zijn net verhuisd, dus even mn woonplaats aangepast ;) ..

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:06

Krijg net een mailtje dat mijn singel
vandaag is aangeboden bij de post! Met een beetje geluk heb ik m morgen of zaterdag dus al in huis!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:09

Ah dat is eerder dan ik hem krijg, mazzelaar! :P

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:24

Ben verrast! Als ik m inderdaad dit weekend al binnen heb, kan je de mijne wel even proberen qua maat? Dan kan je jouw bestelling misschien nog wel wijzigen indien nodig?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:28

@ Roelke: hihi als jouwe de Standard niet past dan weet ik t ook niet meer :P mijn e pony is niet super breed tussen de benen maar de standard past prima :) alleen nog ff achter singelverlengers aan zodat ie ook aan mn springzadel kan.

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:57

Ben benieuwd wanneer me singel opgestuurd word, heb de standaard 2 weken geleden besteld en betaald en heb nu eigenlijk wel zin om met de singel te gaan rijden :D

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 08:20

Ik wacht ook al 4 weken............ik denk dat de singel ERG populair is en dat ze de vraag niet aankunnen.
Nou ja, geduld dan maar!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:39

Iemand hier al ervaring met de smalle singel?? Hoor het heel graag!

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:33

Fairfax heeft het inderdaad erg druk met de productie. We krijgen gelukkig al steeds meer singels binnen, de meeste van de bestelde singels zijn al verzonden. Nu wachten op de rest :)

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:19

Oké, is er al zicht op hoe lang het nog duurt?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:03

Nou eindelijk, ik ben er ook uit. Ga voor de 60 cm standaard en heb 'm ook zojuist besteld.

Mijn huidige singel is 62 cm gemeten, en heeft aan beide kanten elastiek. Tel daar dus per kant nog ongeveer 1 cm (ivm rekbaarheid) bij en je zit al op 64. Ik heb een pony die nog wel eens schommelt qua gewicht, heeft nu een klein buikje. Moet goed komen.. Ben heel benieuwd!

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:01

beemst36 schreef:
Oké, is er al zicht op hoe lang het nog duurt?

Fairfax maakt het ons heel lastig, ze sturen namelijk iedere keer gedeeltes op. Een singel die we 4 weken geleden besteld hebben, kan nog 2 weken op zich laten wachten en die van vorige week kan al binnen zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:24

Herkenbaar :+

Ze zullen ze wellicht ook wel in batches produceren, niet alle maten door elkaar maar een aantal van een bepaalde maat gevolgd door weer een aantal van een bepaalde maat...

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:41

Ik heb die van mij binnen! Vandaag meteen mee gereden, kan nog niet veel over de singel vertellen. Hiervoor moet ik naar mijn idee nog wat vaker mee rijden. Voelt wel lekker zacht aan! Ik heb de 60cm narrow.