ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:44

Zit bijna te denken nog een set maar pfff echt te duur. Maar rij he ene paard die dan op standje 2 en daarna andere paard op standje 1 voor de training. Dus dan ben ik een uur verder voor dat allebei de paarden hebben omgehad. en dus kan gaan rijden!

Dus in dat opzicht is 4 benen te gelijk wel makkelijker!

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:12

Bij mij liggen ze nu werkloos in de kast.... :(

Ik had ze gekocht voor onze ouwetje, die chronisch hoefbevangen was. Ik was wel tevreden over het resultaat, ze leek minder last te hebben van haar benen. Maar uiteindelijk hebben we 26 juni 2013 de beslissing moeten nemen om haar te laten gaan |(

Bij mijn andere paarden gebruik ik ze niet, ik spuit na het rijden altijd de benen af met koud water.
Ik zit er echt aan te denken om ze maar weer te verkopen. Tis toch zonde om zo'n duur product zomaar in de kast te laten liggen.

Esther28

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 09:28

De coldpacks zijn los verkrijgbaar bij de paardendrogist voor ik dacht 11E per stuk.
Ik gebruikt ze nu al even niet meer ivm de shockwave therapie die mijn paard krijgt. Ben bang dat er dan te veel gerommeld wordt aan het been en er een tegenovergesteld effect ontstaat.

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:48

Oh wat vervelend dat heb noet inslapen.

Ik gebruik ze voor beide paarden okk de gene die niks mankeert maar gewoon omdat ik ze toch heb.
Schijnen toch het ene en ander te versterken.

Als je ze gaat verkopen laat het maar weten welke maat full of Xl en de prijs ik overweeg wel nog een set te kopen.

Van de week trouwens een paard gezien die ze heeft geprobeerd kon niet meer lopen alleen op puntje van ze hoef en wij deden de ice vibe om en na een minute ging hij al weer op het been staan en de andere op rust. Hij ging ontstappen en daarna werd het weer een matcho daarvoor was hij helemaal doets van de pijn. Na 20 minute met ijspack ging hij op 4 benen naar stal ipv zo als wij hem uit stal haalde op 3 benen.

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:49

Doeds is doods

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:07

Even twee vragen over het gebruik van de Ice Vibe Boots, hoelang hebben jullie ze op stand 1 gebruikt voordat jullie doorgingen naar de andere standen? (Ik heb het idee dat mijn paard het meeste baat heeft bij stand twee of drie en volgens de dierenarts heeft een snelle behandeling het meeste effect, dus wil eigenlijk niet lang met die stand 1 bezig zijn.) En zijn er mensen met ervaringen van deze boots met zware (recente) peesblessures, wat is jullie ervaring met de boots in combi met het herstel van de blessure?

Mijn verhaal in het kort:
Ik heb sinds vrijdag de Boots, heb ze op aanraden van mijn dierenarts gekocht. Mijn paard heeft in de landing na een sprong, afgelopen woensdag, een zware peesblessure opgelopen aan zijn oppervlakkige buigpees, met als gevolg een jaar revalideren. Mijn dierenarts was erg enthousiast over deze boots en ik tot op heden ook. Het been is enorm dik en het moet zo snel mogelijk dun worden om het been in te spuiten(prp behandeling). Het advies was om zo snel mogelijk met deze boots te gaan koelen, naast het koelen met de slag of coolpacks. Ik heb ondervonden dat het beter is eerst de benen met water te koelen en dan de boots te gebruiken, het been is erg warm en het is buiten ook warm dus anders is de coolpack na tien a vijftien minuten warm. Ik merk wel dat mijn paard er baat bij heeft, na gebruik is het been steeds een beetje geslonken en stond er zelf van te kijken dat die trilling zo sterk is (was hier bij aanvang heel sceptisch over)

Als jullie verder nog tips hebben dan hoor ik ze graag

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:25

Ik heb ze gewonnen bij Agradi ;-);-);-);-);-);-) blijjjjjjj.
Mijn paard heeft een checkligamentblessure gehad en een grote schiefel van ca. 8 cm. Hij vond ze helemaal niet eng of raar. Ik merkte echt gelijk verschil. Been is heel mooi dun na het gebruik. Viel me alleen wel op dat t been ook gauw weer wat dikker werd na ca. een half uurtje/uurtje. Toch vind ik het een uitvinding. Ben er erg blij mee.

Mijn vraag; moet je er altijd 2 tegelijk gebruiken? Is dat beter? Of kun je 1 boot als reserve bewaren? Ik denk het 1e....
Ik heb bij de Wibra een koeltasje 1,49 gekocht met 2 koelelementen voor 0,89 cent. Werkt goed.

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:46

sammie18 schreef:
Even twee vragen over het gebruik van de Ice Vibe Boots, hoelang hebben jullie ze op stand 1 gebruikt voordat jullie doorgingen naar de andere standen? (Ik heb het idee dat mijn paard het meeste baat heeft bij stand twee of drie en volgens de dierenarts heeft een snelle behandeling het meeste effect, dus wil eigenlijk niet lang met die stand 1 bezig zijn.) En zijn er mensen met ervaringen van deze boots met zware (recente) peesblessures, wat is jullie ervaring met de boots in combi met het herstel van de blessure?

Mijn verhaal in het kort:
Ik heb sinds vrijdag de Boots, heb ze op aanraden van mijn dierenarts gekocht. Mijn paard heeft in de landing na een sprong, afgelopen woensdag, een zware peesblessure opgelopen aan zijn oppervlakkige buigpees, met als gevolg een jaar revalideren. Mijn dierenarts was erg enthousiast over deze boots en ik tot op heden ook. Het been is enorm dik en het moet zo snel mogelijk dun worden om het been in te spuiten(prp behandeling). Het advies was om zo snel mogelijk met deze boots te gaan koelen, naast het koelen met de slag of coolpacks. Ik heb ondervonden dat het beter is eerst de benen met water te koelen en dan de boots te gebruiken, het been is erg warm en het is buiten ook warm dus anders is de coolpack na tien a vijftien minuten warm. Ik merk wel dat mijn paard er baat bij heeft, na gebruik is het been steeds een beetje geslonken en stond er zelf van te kijken dat die trilling zo sterk is (was hier bij aanvang heel sceptisch over)

Als jullie verder nog tips hebben dan hoor ik ze graag

Ik heb ze 1x op stand 1 gebruikt, maar dat is wel erg kort, daarna gelijk iedere dag op stand 2 of 3.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:53

Ja, ik heb ze ook maar 1 hooguit 2x op stand 1 gebruikt. Gewoon alleen om te laten wennen.

Eerst been voorkoelen met afspuiten vind ik ook best een plan trouwens!!

Ik heb meteen een extra setje cold pacs besteld. Soms doe ik dan tegelijkertijd de achterbenen met alleen cold pacs. Of ik doe na de voorbenen de achter benen nog even in trilstand.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 17:52

Ik heb een week de eerste stand gedaan en daarna naar stand 2 de derde heb ik nog nooit gebruikt.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 21:03

Ik gebruik ze nu week of 3, niet elke dag, maar keer of 3 in de week. Gebruik ze op stand 1

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:44

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb ze twee dagen op de eerste stand gebruikt, vrijdagavond en zaterdagochtend. Omdat mijn paard de beschermers niet vervelend vond en dat ik zag dat het been dunner werd(zowel tijdens gebruik als na een paar uur). Zaterdagavond heb ik stand twee gebruikt. Sindsdien gebruik ik de ice vibes twee keer per dag, één keer op stand twee en de andere keer op stand drie. Ik zie steeds verschil, been wordt steeds iets dunner. Het been was de eerste paar dagen verschrikkelijk dik, ik kreeg vrijdagavond amper de coolpack dicht en dan stak er nog een heel stuk klittenband uit, nu krijg ik hem bijna netjes het hele klittenband op elkaar.

Ga nog een setje coolpacks erbij bestellen, zodat ik niet zo hoef te haasten met het invriezen. En eventueel nog na het trillen kan koelen met een tweede coolpack.

Tot op heden dus erg tevreden :D

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:37

Hier ook nog steeds erg tevreden! ik gebruik ze elke dag als ik op stal ben. ben ik een dag niet geweest dan is het been net een tikje voller geworden. Ik heb ook het idee dat de aderen die rond het gebied lopen ook steeds voller/zichtbaarder worden. Ben ik nou een beetje kippig of is jullie dat ook opgevallen?

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:08

ik zit nog wel te rommelen met die standen hoe werkt dat nou precies.heb hem nu al 2 weken op stand 1 staan omdat ik ze niet in de verdere standen krijg(rara zin)
verder vind ik ze top

LisaIts264

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:10

Ik ga ze morgen ophalen,, (20% bij divoza )ben erg benieuwd. Paardje heeft kogels met wat vocht, en na het rijden met peesbeschermers is koelen wel lekker..

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:15

Na 3 seconden ingedrukt te hebben gehouden start hij in stand 1. Als je dan nog een keer kort drukt naar stand 2 en na nog een keer kort drukken stand 3. (daarna weer stand 1, met kort drukken loop je alle standen door)

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:24

In het boekje staat 1 week 1x per dag op standje 1 om te wenen. Dit heb ook nog niet op internet terug kunnen vinden bij een uitleg.

Bij de paardendrogist werd er namelijk gezegt 1ste 6 weken niet vaker als 2x per dag.

Mijn engels is belaberd en dus uitgegaan van de paardendrogist.
Dus eerlijk ben ik begonnen met 2x per dag stand 1 en de volgende dag voor het rijden standje 1 en na het rijden standje 2 met koelpack.

Nu naar 2,5 halve week gebruik ik na het rijden standje 3.

Ik heb sinds een week denk nog een set. Maat XL.
XL rn Full zijn niet gelijk aan elkaar groot voordeel is dat de koelpack van de XL ook de kogel koelt. NAdeel de koelpack had in omvang wat kleine gemochten de full koelpack is krap rn de xl is groot. Wel beter dat de kogel ook wordt gekoelt waT niet bij de full het geval is.

Ook de tril plaat is anders. Bij de full heb je ern losse batterij en bij de xl is de trilplaat en batterij in 1.

Overigens de koelpack van de full is met 20 min warm terwijl de Xl koelpack veel langer koud blijft heel raar!

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:39

ik vind ook niet dat de koelpacks lang koud blijven.
ik haal ze uit de vriezer zorg dat ik ze inpak in alufolie rij naar stal(auto 4 min) en moet ze heel snelom ze been doen en dan binnen 10 min zijn ze weer afgekoeld/warm
ik doe daarom 10 min ice vibe om om te masseren en daar na nog 10 min koelen met water

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 08:10

Daarom gebruik ik ook een koeltas na 2 uur gaan ze erom en als ze een half uur daarna eraf haal zijn ze nog koud.

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:10

Na het rijden loop ik naar de vriezer en gebruik de koelpacks rechtstreeks vanuit de vriezer. En de koelpacks liggen er altijd in dus dat kan varieren van 20 uur of meer. Dan mag ik toch wel aannemen dat ze langer dan 20 min koud kunnen blijven!

De xl kan ik een uur laten zitte. En zijn nog koud die full na standje 2 20 min zijn die net zo warm als zijn been. Dus vaak na 20 min als ik de beschermers er af half doe ik de cl van achter nog voor o
En worden de voorbenen ook gekoelt.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:18

Passen de coldpacks in XL ook goed onder de boots mt full? Zijn ze echt veel langer/groter? Zit eraan te denken een paar extra te bestellen omdat die dan ook om de kogel passen....

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:06

Zijn de losse xl coldpacks ergens te bestellen en passen ze onder de full-maat boots??

Heb gisteren bij de paardendrogist coldpacks besteld, zouden direct leverbaar zijn, werd er gister gebeld dat het een week ging duren voordat ze binnen waren.

Om de coldpacks koud te houden maak ik ze om een harde koelelementen voor in de coolbox en dan doe ik ze in een koeltas met nog twee koelelementen. Als ik ze van van het been afhaal zijn ze vaak wel warm, dan doe ik ze ook weer om een koelelement en in de koeltas, tegen de tijd dat ik thuis ben zijn ze dan al een stuk afgekoeld.

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:13

Ik heb nog nergens gezien dat je een maat kan aangeven bij het bestellen van de koelpacks.

De full koelpacks zijn 20 cm hoog en de xl koelpacks 33 cm hoog. Die Xl koelpacks zijn in omvang ook groter en wat stugers door de hoogte. Als ik de xl beschermer er om heen doen (deze zijn groter dan full) gaan ze niet dicht. Maar in hoogte zal hij mis een stukje uitsteken maar dat is denk niet zo erg.

Zal het morgen is proberen of het past.

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:17

Zal straks is even precies opmeten. Wat de omvang is.

Iemand enig ieder hoe ik een foto kan plaatsen?

De xl koelpacks hebben in tegenstelling tot de full een links en een rechts en een onder en boven. Onderaan zitten 2 splits zodat hij om de kogel past.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 07:16

Oke dankje Birel. Ik weet ook niet hoe ik hier een foto op krijg... een linkje plaatsen is misschien makkelijker? Mijne heeft nogal slanke voorbenen. Weet niet of ze dan dicht kunnen. Wel fijn dat die zo lang koud blijven. Wat kosten ze los?