Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sammie18 schreef:Even twee vragen over het gebruik van de Ice Vibe Boots, hoelang hebben jullie ze op stand 1 gebruikt voordat jullie doorgingen naar de andere standen? (Ik heb het idee dat mijn paard het meeste baat heeft bij stand twee of drie en volgens de dierenarts heeft een snelle behandeling het meeste effect, dus wil eigenlijk niet lang met die stand 1 bezig zijn.) En zijn er mensen met ervaringen van deze boots met zware (recente) peesblessures, wat is jullie ervaring met de boots in combi met het herstel van de blessure?
Mijn verhaal in het kort:
Ik heb sinds vrijdag de Boots, heb ze op aanraden van mijn dierenarts gekocht. Mijn paard heeft in de landing na een sprong, afgelopen woensdag, een zware peesblessure opgelopen aan zijn oppervlakkige buigpees, met als gevolg een jaar revalideren. Mijn dierenarts was erg enthousiast over deze boots en ik tot op heden ook. Het been is enorm dik en het moet zo snel mogelijk dun worden om het been in te spuiten(prp behandeling). Het advies was om zo snel mogelijk met deze boots te gaan koelen, naast het koelen met de slag of coolpacks. Ik heb ondervonden dat het beter is eerst de benen met water te koelen en dan de boots te gebruiken, het been is erg warm en het is buiten ook warm dus anders is de coolpack na tien a vijftien minuten warm. Ik merk wel dat mijn paard er baat bij heeft, na gebruik is het been steeds een beetje geslonken en stond er zelf van te kijken dat die trilling zo sterk is (was hier bij aanvang heel sceptisch over)
Als jullie verder nog tips hebben dan hoor ik ze graag