ervaringen massimo dressuurzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:10

Ik krijg ook kale plekken op het zadel waar ik mijn laarzen heb.

Ook vind ik dat als er iets tegen het zadel aan komt er gelijk krassen op zitten.Op de voorkant krijg ik kale plekken van de sluiting/rits van mijn jas/vest.
Wat kwaliteit betreft heb ik wel beter gezien,na een jaar was er al een singelstoot versleten die vervangen moest worden.

Maar ik vind het wel een heerlijk zadel om te zitten. :D

Heeft iemand al eens de boommaat laten verstellen?Mijn paard is aardig wat afgevallen dus de boom moet wat smaller gemaakt worden.

Veulen84

Re: ervaringen massimo dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:21

Vriendin van mij heeft dit laten doen. Ging prima. Ze rijd er nu al weer een half jaar mee. Niks op aan te merken.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:54

De boom van mijn Massimo word momenteel versmald (van boommaat 39 naar 33). Ben er benieuwd naar het resultaat :)

De singelstoten ben ik ook écht niet over te spreken. Die van mij waren ruim een half jaar geleden vervangen. Tijdens een buitenrit plotseling beiden gesprongen en ik lag er naast. (Gevolg een zware hersenschudding en momenteel, 3.5 maand later, nog steeds aan het revalideren). Zadelmaker was stomverbaasd, had het nog nooit meegemaakt. Ik heb er de duurste singestoten aan laten zetten en houd ze nu nauwgezet in de gaten :=

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:12

Ik heb geen ervaring met versleten singelstoten, en rij toch wel 5 a 6 x per week al anderhalf jaar lang.
Wel helaas ook iets van slitage/schuurplekken voor van de jas idd en bij de laarzen, maar dat poets ik iedere maand weer mooi zwart dan zie e het helemaal niet meer!

Sow he, maar 39 naar 33?? Is dat niet wat veel?
Mij is verteld dat ze maar minimaal versmald of verbreed kunnen worden, 2 maten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:07

Vraag over de trail(massimo,maar dus niet dressuur...mag dat hier??)

Heb er nu een voor testen,wordt ook nog door zadelmaker nagekeken als ik hem voor mijzelf in elk geval prettig genoeg vind..
Vandaag voor eerst mee gereden en merk dat ik wat moet wennen..rijd normaal op een deuber barock.
Die zit er smal en klassiek,je voelt alles onder je bewegen en zit erg rechtop.
De trail zet me wat meer in stoelzit..wel geeft het me iets meer steun met name in galop door de wrong.

Zou je uiteindelijk minder in stoelzit gaan zitten,of kan je dat nooit zeggen?
Het risico bij mij hiervan is dat ik in mijn rug ga hangen(chronische rugklachten)en dus veel pijn ga hebben uiteindelijk..

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:54

Ik heb ook rugklachten en ik kan er niet op zitten,het is wel een heerlijk zacht zadel maar het geeft mij totaal geen ondersteuning.

Ook vond mijn paard het niets,hij liep er niet lekker mee.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:56

Marloes schreef:
De boom van mijn Massimo word momenteel versmald (van boommaat 39 naar 33). Ben er benieuwd naar het resultaat :)

De singelstoten ben ik ook écht niet over te spreken. Die van mij waren ruim een half jaar geleden vervangen. Tijdens een buitenrit plotseling beiden gesprongen en ik lag er naast. (Gevolg een zware hersenschudding en momenteel, 3.5 maand later, nog steeds aan het revalideren). Zadelmaker was stomverbaasd, had het nog nooit meegemaakt. Ik heb er de duurste singestoten aan laten zetten en houd ze nu nauwgezet in de gaten :=

Hoe kan dit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:45

taverno schreef:
Ik heb ook rugklachten en ik kan er niet op zitten,het is wel een heerlijk zacht zadel maar het geeft mij totaal geen ondersteuning.

Ook vond mijn paard het niets,hij liep er niet lekker mee.

ging jij er ook in 'hangen'.?
Ik heb vooral snel last van mijn onderrug en ga dan een beetje achterover zitten,waardoor ik meer last krijg.
Ik moet echt rechtop kunnen zitten.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:43

timokyana schreef:
Marloes schreef:

Hoe kan dit?

Het versmallen van de boom of het kapot gaan van de singelstoten?
Weet niet de precieze maten van de boom, weet wel dat hij eerst 39 was en nu versmald wordt naar 33 of 34. Er gaat een hele nieuwe boom in, dus niet het versmallen van de boom die er nu in zit.
Singelstoten weet niemand, waarschijnlijk pure pech of een fout in de fabriek

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 08:38

Ahh ok, dan komt er een nieuwe boom in, dan snap ik het.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 08:43

Marloes,bedankt voor je uitleg.Mag ik je vragen wat de kosten zijn?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:05

Ik ben benieuwd hoe ik zelf in het zadel zit.. Ik loop al jaren lang met een holle rug, dus ook mijn onderrug heeft ondersteuning nodig. Gezien de hoge lepels en de verhalen leek het me juist goede ondersteuning.. Nou ja, vanmiddag is mijn consult, we gaan het meemaken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:02

Over het algemeen moet je bij een holle-rug-probleem juist geen hoge lepel hebben :?

Hoe vlakker je zadel, hoe beter je je onderrug recht kunt houden of zelfs wat kunt bollen :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:38

Dat wou ik inderdaad net zeggen. Ik heb problemen met me onder rug. Kon in de trail gewoon niet lekker zitten. Heb nu een zadel met een vlakke zit, dat werkt wel. Kan ik heerlijk in zitten en geen rugproblemen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:00

Helaas nog geen geschikte massimo gevonden. De dressuur 2 zat ik niet lekker op, vond ik veel te breed en aan geen enkele kant steun. De exclusief vond mijn paard niets, ik wel. Daarna de dressuur 3 geprobeerd, zat voor mezelf wel aardig, maar de juiste boommaat was niet mee.
Oa dressuur 1 en dressuur 3 met juiste maat probeer ik volgende week.

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:00

Ik ben sinds woensdag ook de trotse eigenaar van een Massimo dressuur 2.
Ik heb hem in het zwart met bruine bies bij de naden zeg maar.

Hiervoor had ik de massimo trail maar heb daar nooit lekker mee gereden.
Ik heb zelf al de neiging om in stoelzit te gaan zitten en met de trail werd dat steeds erger.

Ik ben heel erg benieuwd hoe dit zadel me gaat bevallen, vind hem tot nu toe heel fijn en mooi!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 09:50

Zwart met bruin is vaak echt een mooie combi :j

Hopelijk ga je er veel plezier van hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:00

heb je er een foto van?
Zit je in de dressuur 'rechter'...?

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:07

Ik heb nog geen foto, maar als je googelt op massimo dressuur 2 is het de 2e of 3e foto.

Ik zit in de dressuur veel rechter als in de trail.
Ook worden je benen wat meer ondersteund en naar achter gezet als het ware.
Hierdoor zit ik veel rechter en fijner als in de trail.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:23

Misschien moet ik die dressuur ook eens proberen, op zich vind ik de trail erg fijn en misschien is het ook wennen...
Maar ga er wel een beetje in achterover hangen en dat is op den duur funest voor mijn rug.

(ik rijd lange ritten,meestal rond de 4 uurtjes)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:03

Ik vond de 2 mij niet veel ondersteuning geven en heel breed, maar ook hard zitten. Ik heb wel uit dit topic gehaald dat er heel verschillend wordt gereageerd op de dressuur 1 en 2. Niet om een conclusie uit te trekken dat de 1 per definitie beter zit dan de andere.
Morgen ga ik de 1 en de 3 exclusief of pro (weet ff niet meer hoe die heet) proberen. Maar als massimo blijft schuiven zijn er de opties Startrekk en MSFC ocala.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:08

Ik heb vandaag een massimo dressuur 2 gekocht!!

*\o/*

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:39

Gefeliciteerd,veel plezier ermee. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:45

Kraakte/knarste jullie nieuwe massimo in het begin ook??
Ik heb inmiddels de 3e massimo nieuw in huis... -O-
Eerste kraakte,zadelmaker dacht dat het misschien de boom was. Dus zadel is terug gegaan naar de fabriek.
Zadel 2 had verschillende wrongen(verschillend materiaal),vandaag opgehaald door zadelmaker...
En nu zadel 3, die ook kraakt...

:=

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:47

In het begin ook last van gehad. Na een tijdje rijden was het weg, geen last meer van gehad de afgelopen 4 jaar.