budgetpads zijn er inderdaad in leukere kleurtjes eventueel kun je ook het zo doen: Barefootpad op de rug, leuk dekje op de barefootpad, zadel op het leuke dekje.
Gaat inderdaad wel snel schuiven. Vind zelf het bruin en zwart juist mooi, hoef geen felle kleurtjes
Diaz
Geplaatst: 09-05-11 20:19
Slofje schreef:
budgetpads zijn er inderdaad in leukere kleurtjes eventueel kun je ook het zo doen: Barefootpad op de rug, leuk dekje op de barefootpad, zadel op het leuke dekje.
klijntjuh, je kunt een halfpad kopen, die kun je tussen het zadel en je mooie dekje leggen, of onder je dekje, dus op de rug van het paard, dan je dekje en dan het zadel.
Vandaag is mijn maatje 1 aan gekomen en gelijk even geprobeerd. Ligt super op Udo en ik schuif ook niet zo heen en weer en geen problemen met tegen de pommel aan komen of op de cantle zitten. Nu nog even lekker in rijden en ben helemaal tevreden.
Sodeletuut
Geplaatst: 09-05-11 21:41
Klijntjuh schreef:
Hoe doen jullie het met pads of dekjes onder een boomloos zadel? Ik zie overal alleen saaie kleuren e.d.
woow dat is wel een heel leuk kleur dekje , die blauwe trouwens ook !! kan nu al niet wachten tot vrijdag / zaterdag tot mijn testzadel komt... zo spannend en als hij bevalt bestel ik hem meteen verder nog dingen waaraan je moet denken als je net begint / nieuw bent met boomloos??
ivonne 85 In het begin is het heel erg wennen op dit zadel, denk dus niet meteen dit is niks voor mij, maar rij nog even lekker een weekje door, zadel is ook wat breder dan een boomzadel, maar went ook heel gauw, en verder gewoon genieten van dit heerlijke zadel, wil je dan nog iets weten kun je het altijd weer hier neer zetten of vragen bij boomloosrijden.nl
ivonne85, Je moet erop letten dat je je niet laat afschrikken door de brede zit, beengewiebel, het beugels verliezen in galop.. Ik had er geen last van, alleen het beugelverliezen als ik na de winter weer met zadel ging rijden
Komt goed hoor Slofje Beengewiebel heb ik over het algemeen weinig last van, en ik zat het allerbeste in de Cherokee maat 1. Dus die krijg ik ook als testzadel ... hopelijk vrijdag of zaterdag. Beugels verliezen in de galop heb ik nu ook. En brede zit heb ik nu ook met mijn Kent & Masters Cob versie zadel met witte boom ... 1 na breedtste boom. Dat is ook een close contact zadel met niet zulke dikke kussens.
wat geweldig die dekjes zeg van de link hierboven top en heel leuke en mooie kleuren
Agradi verkoopt ze ook, en ook een soort hafpads, maar dan merkloos, zien er mooi uit. Als er pads in zitten, is dat geen probleem, zeker met het vps van tegenwoordig niet.
klijntjuh, er zitten inlages in die pad, die er voor zorgen dat de ruggengraad vrijligt, die heb je echt nodig.
Jennyxx
Geplaatst: 11-05-11 13:38
Ik heb een vraagje, volgens mij heb ik een groot nadeel gevonden denk ik, al hebben de meeste boomloze zadels wel een kopijzer/pommel. Ik heb een zadel gekocht, maar volgens mij kan dat technisch gewoon niet. Een boomloos zadel zonder boom kan toch nooit passen? Het stond zo wel leuk, maar ik bedoel natuurlijk een boomloos zadel zonder kopijzer/pommel kan toch nooit passen?
Ik heb er eentje met verplaatsbare kussens (klitteband, beetje zoals de oude startrekk dressuur) vrij dik en redelijk hard. In dit zadel zit dus geen kopijzer in. Dus als je aansingeld, dan is het zadel aan de voorkant bij de schoft altijd te strak, afhankelijk van hoe vast je aansingeld. Want er is geen kopijzer/pommel die de boel 'wijd' kan houden. Dus sowieso als je er op gaat zitten drukken de kussens strak tegen de schoft. Of maak ik een denkfout? De fabrikant zal er toch ook wel over nagedacht hebben?
Anne_mieke88
Geplaatst: 11-05-11 14:11
Ik had even een vraagje, Waar koop je deze zadels? Op wat voor basis koop je zo'n zadel, dus hoevoeelheid inch? Moet er een zadelmaker aan te pas komen?
en waar zit het verschil tussen bijvoorbeeld de barefoot chayenne of de arizona?
@ jennyxx, jij hebt denk ik een freemax of freeform of niet, toevallig heb ik laatst een mail gehad van de gene die verkoopt, als het goed is hebben die zadels metalen boogje voor in het zadel en een uitsparing voor in het zadel, zoals ik het van haar begrepen heb hoor, alleen kun je die er niet uithalen maar wel in verschillende maten zadel kopen.Anders moet je zelf even een mail sturen naar haar.
Anne mieke88, je kunt een barefoot bijv bestellen bij boomloos rijden.nl, maar er zijn er ook veel tweede hands te koop. Wat betreft de cheyenne en arizona is dat een cheyenne een veelzijdigheids is en arizona western. Maar kijk maar eens op boomloosrijden.nl daar vind je heel veel info. het zadel wat je hier in de link laat zien, vind ik persoonlijk niks, een vriendin heeft hem ook, hij zakt heel snel helemaal in, en druk verdeling is zwaar belabberd, voor die prijs kun je beter een tweede hands barefoot kopen of een barefoot drytex, dat is een soort van kunstleer.