voor trekker zadel kennissen. ligt ie goed zo?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo_tje

Re: voor trekker zadel kennissen. ligt ie goed zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:08

Awel, dat meende ik hier idd te lezen :) Toeval wil nu net dat ik de classic had besteld vanwege de prijs. Maar die is nu opgeslagen en ik twijfelde hard over de luxus. Maar de classic was al besteld ;) Nu dat gelezen te hebben, ben ik blij dat ik de classic heb :D

Ik maak zeker foto'tje :D
Zowiezo wordt em aangepast door de meneer van buitenzinnig. Ik wou er écht niet alleen aan begin :s

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:45

Het past :D De trekker past en ooo wat ben ik blij! Na een jaar zooolang te zoeken en te sukkelen wat zadels betreft heb ik nu eindelijk een zadel gevonden :D
Ron van buitenzinnig is geweest en het zadel past goed. De wandeling gaat uitmaken wat met de kussens, want die zijn héél nipt. Maar het kan nog wel. We gaan zien wat Amigo ervan vindt. En anders komen er kortere onder :) Maar deze zijn beter voor de drukverdeling.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 20:56

fotootje amigo??

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:21

Wat fijn Amigpo! Ik ben benieuwd wat je paard er van denkt... en naar een paar foto's natuurlijk!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:50

Ik kan je uit ervaring vertellen op te passen emt kortere kussens, bij mij heeft dat voor veek drama gezorgd!!

Ben heel benieuwd naar foto's ;)

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:44

Awel, juist daarom dat we eigenlijk geen kortere kussens willen omdat de oppervlakte van dragen dan kleiner wordt, zie je?
In mijn "piste" (geïmproviseerde) liep ie er heel goed onder, vond ik zelf en stond veel meer op zn gemak stil (naar de normen van Amigo toch ;) ).
Wandeling zal meer uitwijzen en zullen we idd zien wat Amigo ervan zegt.

Ik heb een foto, maar even niet hier. Ik zal er hem morgen op zetten ;)

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:22

Gewoon even ter info, welke singel gebruiken jullie bij je trekker?

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:43

Westip (FRA) vol elastische singel, had ik ook al bij mijn vorige zadels en bevalt mij geweldig. Geen geschuif meer, het zadel ligt echt als een huis.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:08

Ik had bij mijn trekker op het laatst een Kieffer comfort singel, niet een gewone anatmische maar meer zo'n z-singel die de singelplek echt naar achteren verplaatst.
Ik had het nodig omdat Wodan zo kort en rond was en anders alles over de schouder trekt.

Afbeelding

Gebruik hem nu ook bij mijn massimo omdat ik het zo'n fijne singel vind.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:12

Heb je eigenlijk ook nog wat nieuwe foto's van hoe de Massimo ligt ? :)

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:13

De Westip heb ik nu om te proberen, van een vriendin :) Maar ik weet niet hoe die singels zijn, ik heb er geen ervaring mee. Wat ik wél weet is dat er mij 2 jaar geleden afgeraden is om te rijden met elastieksingels ivm mn paard zn rondheid. En nu heb ik een volledig elastieken singel???
Om te proberen, maar gaat dat dan ook geen narigheid geven op mn ronde haf?

2 jaar geleden, toen ik nog met een ánder soort zadel reed en een dressuursingel, raadde men mij de curved girth aan van wow! Maar, WOW, die is duur ;)
Das toch t zelfde type als jouw singel, hé, Loes'sCorner?

Mijn oog was anders ook evt. gevallen op de Kieffer air-tex? Dat geen goede?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:14

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 17:55

mij werd een freeform bananensingel geadviseerd is bestel hoop over 2 weken alles binnen te hebben. dan zijn jullie de eersten die foto zien
hihi

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:37

Amigo_tje schreef:
De Westip heb ik nu om te proberen, van een vriendin :) Maar ik weet niet hoe die singels zijn, ik heb er geen ervaring mee. Wat ik wél weet is dat er mij 2 jaar geleden afgeraden is om te rijden met elastieksingels ivm mn paard zn rondheid. En nu heb ik een volledig elastieken singel???
Om te proberen, maar gaat dat dan ook geen narigheid geven op mn ronde haf?

2 jaar geleden, toen ik nog met een ánder soort zadel reed en een dressuursingel, raadde men mij de curved girth aan van wow! Maar, WOW, die is duur ;)
Das toch t zelfde type als jouw singel, hé, Loes'sCorner?

Mijn oog was anders ook evt. gevallen op de Kieffer air-tex? Dat geen goede?

De Westipp singel is wel van elastiek maar jij kunt hem met je handen niet uitrekken hoor. Dit is een singel die elastisch is maar niet zo dat je er problemen mee kunt krijgen. Ik heb hem ook en die van mij is heeeel rond, geen probleem!

Wat is overigens de reden om een elastische singel af te raden voor ronde paarden?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:41

Loes'sCorner schreef:
Ik had bij mijn trekker op het laatst een Kieffer comfort singel, niet een gewone anatmische maar meer zo'n z-singel die de singelplek echt naar achteren verplaatst.
Ik had het nodig omdat Wodan zo kort en rond was en anders alles over de schouder trekt.

Afbeelding

Gebruik hem nu ook bij mijn massimo omdat ik het zo'n fijne singel vind.

Ik heb een Fjord gekend die van zo'n soort singel (was een leren) een giga ontsteking heeft gekregen. Mij is verteld omdat deze singel gemaakt wordt voor een groot paard is hij minder geschikt voor pony's omdat de ronding van de singel 'tussen' de benen te breed is. Deze Fjord was trouwens normaal van model, niet erg rond ofzo.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:35

singasong schreef:
Wat is overigens de reden om een elastische singel af te raden voor ronde paarden?

Omdat die rek erin (2 zijden, niet één kant = slecht voor paard) het zadel nog meer zou laten schuiven en draaien :-\

Maar ik heb de westip liggen en ik ga hem deze week testen op wandeling :) Dan weet ik het zowiezo, hé ;)

Wat is een freeform bananensingel ?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:42

Volgens mij is die freeform singel hetelfde [princiepe als ik van kieffer hebm alleen een stukje duurder?

Mij is juist altijd verteld dat je of beter geen stiek kan hebben of juist wel aan 2 zijden.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 20:42

geen idee maar is me geadviseerd met ghost zadel
en is nu samen met het zadel besteld
maar omdat ze een ronde buik heeft en korte rug moest ze zon singel hebben
zou het singelplek iets meer naar achteren leggen

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 20:44

weet ook niet hoe duur die is haha
moest hem hebben dus ja zie het wel

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:44

Ik heb een foto, maar voorlopig wel alleen als ik er al op zit. De andere staat nog op de kodak en gezien mn pc-scherm half kapot is, is het beetje ambetant om het erop te zetten. Maar ik ga deze week nog rijden en dan neem ik nieuwe foto's zonder dekje onder :j

Maar deze is alvast van gisteren:

Afbeelding

Niet letten op mn lijn, ik ben druk en hard op dieet ;)

Er ligt een equitex-pad onder, maar hij was hier nog niet aan het zadel vastgemaakt (was ietsje naar achter geschoven).

Vind het zadel heel stabiel liggen, gezien ie hier niks was vastegesingeld. Of toch bijna niks...

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:45

Loes'sCorner schreef:
Volgens mij is die freeform singel hetelfde [princiepe als ik van kieffer hebm alleen een stukje duurder?

Mij is juist altijd verteld dat je of beter geen stiek kan hebben of juist wel aan 2 zijden.

Ja, idd, 2 zijden of niets ;) Lijkt mij ook logisch en makkelijker voor het paard, niet?

Leuke is dat ik die westip kan testen nu, in de maat die ik nodig heb :D (geleend van een vriendin).

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 20:46

ziet er mooi uit!!!
goed dat je aan de lijn bent zeg
ik moet nog 5 kilo maar wil niet echt meer lukken

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:48

Thx :D Op foto lijkt hij niet te lang, hé? Ron zei dat het nipt was, maar het nog nét kon. Ik moet even luisteren naar Amigo wat ie me verteld als ik beetje meer gereden heb.

Jaja, er is nu op één maand tijd 4,7 kg af. Tegen deze zomer wil ik er 15 kwijt zijn. Om uiteindelijk 25 à 28 kg kwijt te zijn :P Wordt nog zwoegen!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:51

Je paard stapt daar iig mooi ruim! Of doet hij dat altijd?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:57

Geen idee ;) Ik vond dat ie veel ruimer stapte dan met mijn vorige zadel, wintec 2000. Hij was ook kalmer (in zoverre dat ie dat kan :P) en hij stond meer stil op zn gemak. Normaal staat ie steeds te trappelen.