Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Needje schreef:Precious20 schreef:Shangah en ankie_boris: mooie zadels!
Even een domme vraag: hoeveel gaatjes zitten er in de singelstoten? Het valt me ineens op dat jullie bij iedere stoot nog leer 'over' hebben.... Bij mijn zadel zitten de gaatjes echt tot aan het zweetblad en bij de achterste singelstoot zit er zelfs nog een gaatje onder het zweetbladOf hebben jullie nu zoveel langere singelstoten?
Je bedoeld dat als jij aangesingeld hebt jouw singel op het bovenste gaatje zit?
Dan is imo je singel te lang.
Maris schreef:Dan ben ik wel benieuwd wat het langetermijneffect van zo'n -vaak op rubber gebaseerd- antislipmatje op je dure wow-kussens is...Tip van Arie was om er een anti slip matje onder te doen, dus tussen zadel en dekje dan.
MarChak schreef:@Schangah: Singelstoten door de daarvoor bestemde lussen? Bij mij blijven de dekjes dan wel goed liggen (meestal merinobont of BR), lusjes bovenaan kun je idd niet gebruiken vanwege het enkele zweetblad.
Sommige merken dekjes/pads staan er om bekend dat ze onder elk zadel 'weglopen'. Singel je nog wel een gaatje aan zodra je in het zadel zit? Want dan ontstaat ook vaak nog wat extra ruimte omdat door je gewicht de lucht wat gecomprimeerd wordt.