wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 14:15

O, OK. Ik zou het eigenlijk niet weten. Volgens mij is dat bij mij niet zo.
Heb je verlengde zweetbladen misschien?

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:02

Vippie schreef:
Wauw Ank hijs gaaaaaaaaaaaaaf, wordt de kleur ook nog donkerder naarmate je vaker invet/gebruikt?

Schangah, zo ligt hij idd beter, net een fractie meer naar achter denk ik?

ja, verkleuren doet 't altijd wel iets. Maar gezien ik niet zo vaak zal poetsen zal dat wel meevallen :+

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:31

Needje schreef:
Precious20 schreef:
Shangah en ankie_boris: mooie zadels! :j

Even een domme vraag: hoeveel gaatjes zitten er in de singelstoten? Het valt me ineens op dat jullie bij iedere stoot nog leer 'over' hebben.... Bij mijn zadel zitten de gaatjes echt tot aan het zweetblad en bij de achterste singelstoot zit er zelfs nog een gaatje onder het zweetblad :? Of hebben jullie nu zoveel langere singelstoten?

Je bedoeld dat als jij aangesingeld hebt jouw singel op het bovenste gaatje zit?
Dan is imo je singel te lang.

Neenee :n dat bedoel ik niet.
Kijk maar eens goed naar de foto's van Shangah, vooral naar de laatste singelstoot. Waar de gaatjes stoppen, heeft ze nog leer 'over' (waar je eventueel nog gaatjes zou kunnen bijmaken). Ik heb dat niet. Bij mijn zadel zitten de gaten tot aan het zweetblad. Ik zou dus bijv. mijn singel niet op het bovenste gaatje kunnen doen want dan zit de singel tegen het zweetblad, snap je? Vandaar dat ik me afvroeg of ze bij wow de singestoten of de ligging ervan mss hebben aangepast?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 20:54

IK had ook nog ruimte over en heb gaatjes bijgeprikt omdat mijn 55 singel toch net te ruim zat.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 22:12

misschien heb je een ander systeem dan dat ik heb. Bij mij is het de dubbele V, heb jij misschien de pointstrap?

Afbeelding

Afbeelding

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 22:22

Ik heb overigens wel een probleem met het bevestigen van het dekje aan het zadel. Omdat mijn paard veel beweging heeft loopt mijn dekje er onderuit weg, (doet het bij haar ook bij alle andere zadels die ze op haar rug heeft gehad).
Iemand nog tips?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 00:55

@Schangah: Singelstoten door de daarvoor bestemde lussen? Bij mij blijven de dekjes dan wel goed liggen (meestal merinobont of BR), lusjes bovenaan kun je idd niet gebruiken vanwege het enkele zweetblad.
Sommige merken dekjes/pads staan er om bekend dat ze onder elk zadel 'weglopen'. Singel je nog wel een gaatje aan zodra je in het zadel zit? Want dan ontstaat ook vaak nog wat extra ruimte omdat door je gewicht de lucht wat gecomprimeerd wordt.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 11:42

Tip van Arie was om er een anti slip matje onder te doen, dus tussen zadel en dekje dan.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 11:45

Misschien maak ik van een mug een olifant, maar dan heb je zo'n kneiterduur zadel.. wordt er als tip gegeven een antislip matje eronder te doen.
Ik zou zo'n onding uberhaupt niet onder het zadel willen hebben...
Wow zou toch goed moeten liggen zodat het dekje ook blijft liggen?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 11:46

Paarden bewegen zo ruim onder een wow dat het dekje gaat schuiven.......

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 12:50

Maris schreef:
Tip van Arie was om er een anti slip matje onder te doen, dus tussen zadel en dekje dan.
Dan ben ik wel benieuwd wat het langetermijneffect van zo'n -vaak op rubber gebaseerd- antislipmatje op je dure wow-kussens is...

Is het ook geen mogelijkheid de voorste lussen van het dekje los te halen en iets hoger vast te naaien, zodat je de D-ringen vooraan het zadel ook kan gebruiken om het aan vast te maken? (moet je wel D-ringen hebben natuurlijk)

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 12:54

Ik gebruik mijn voorsingelsysteem (waar ik nu overigens geen stoten meer doorheen heb lopen), toch maar laten zitten want super handig :D

Afbeelding

De Wow dekjes hebben ook lusjes voor de voorste ringetjes inderdaad :j Dat zou je kunnen proberen :)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 15:52

MarChak schreef:
@Schangah: Singelstoten door de daarvoor bestemde lussen? Bij mij blijven de dekjes dan wel goed liggen (meestal merinobont of BR), lusjes bovenaan kun je idd niet gebruiken vanwege het enkele zweetblad.
Sommige merken dekjes/pads staan er om bekend dat ze onder elk zadel 'weglopen'. Singel je nog wel een gaatje aan zodra je in het zadel zit? Want dan ontstaat ook vaak nog wat extra ruimte omdat door je gewicht de lucht wat gecomprimeerd wordt.

Doe ik allemaal, maar ook bij mijn vorige zadels had ik er last van en bleven alleen de goedkope horze dekjes fatsoenlijk liggen, deze kan ik nu ook niet boven vastmaken vanwege het enkele zweetblad en lopen dus nu ook (en dan met name links vanwege die grotere schouder) onder het zadel weg. Anders wordt het gewoon rijden zonder een dekje.

De merken die ik heb zijn dus Horze, HH pad met lusjes voor de D ringen(die lag direct helemaal naar achteren) eskadron (nog niet geprobeerd) en Equiline (ook nog niet geprobeerd). Is het misschien zo dat stijvere dekjes beter blijven liggen dan de soepelere??

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 15:57

Ik had ook dekjes die wegliepen. Door toch meer aan te singelen (heb nu een singel waarbij de gespen aan 1 systeem zitten en de druk verdelen) blijven ze nu beter zitten. Maar heb inderdaad ook vaak een Horze eronder. Schuift maar een klein beetje naar achteren. Ik doe de lus tussen mijn zadel en het korte zweetblad. De singel gaat gewoon door de singellussen.
Denk dat bij mij de uitkomst de singel was. Normaal heb je bijv eerst druk voor, daarna achter waardoor alles naar achter schuift. Nu blijft de druk gelijk.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 17:16

Geen idee of dunne of stevigere dekjes nog verschil uitmaken. Nog meer aansingelen vind ik geen optie, ik houd niet van super aangesingelde zadels. Dat zou niet nodig moeten zijn en lijkt me helemaal niet fijn voor een paard.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:53

Ik heb BR event dekjes eronder en die maak ik met het klittebandlusje vast aan m'n beugelriemen. Blijft perfect liggen!
Onder m'n wow schuiven dekjes ineens, omdat mijn paard veel meer beweging in z'n lijf heeft gekregen.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:30

op de eskadronpads zitten plastic letters, soort antislipachtig spul, die dekjes blijven dan ook perfect liggen :)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:59

Hebben de eskadron pads wel een goede schofvrijheid. Ik ben nogal huiverige voor pads omdat zoals je op de foto's kunt zien op de vorige pagina ze van een ankypad een grote witte vlek op haar schoft heeft overgehouden. Anders wordt het gewoon maar zonder dekje eronder rijden.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 00:02

op deze foto kun je het redelijk zien, zit een mooie ruglijn in, stukje teruggesneden op de schoft en de stroeve letters
Afbeelding

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 00:08

Oke ziet er veelbelovend uit, waar heb jij de pad gekocht?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 00:13

Overigens zijn de nieuwe Anky's ook voorzien van letters, betere pasvorm en blijven ook goed liggen.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 06:49

BR Event en Scapa, das het enige wat er nog onder mijn zadel komt! Die liggen beiden echt perfect, de rest schuift allemaal.. Ik heb alle andere dekjes die ik had allemaal verkocht.

Ik doe overigens de lusjes altijd aan mijn beugelriemen.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:18

De lusjes aan de beugelriemen ga ik uitproberen!

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:35

ik heb juist de dunne dekjes onder mijn zadel. Het lijkt mij niet verstandig als je een maat zadel hebt, om er dan van die dikke pads onder te leggen. Ligt je zadel weer niet goed.
Wow heeft zelf dekjes die super blijven liggen, en de br event blijft ook redelijk goed liggen. Succes met zoeken naar goed blijvende liggende dekjes :)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:36

Al iemand ervaring met een Wow en het BR techno dekje met de rubberen strip?

Afbeelding