Moragh schreef:Cambiar: hoe is jouw ervaring met bentaiga?
Ik vind die kussens zo raar aan de achterkant....
Ze lijken mij op wat smallere paarden te diep te liggen, dus te ver de ribbenboog op...
En merci voor de foto van de singel HC, verhelderend, en ik ken het systeem inderdaad.
Bedoel je aan de onderkant, dus de kussens die op de rug komen?
Die lagen eigenlijk fantastisch, breed draagvlak, ruggegraat vrij, overal aansluitend. Voor paard leek dit zadel zeer zeer comfortabel. Ook meisje die dit zadel gekocht heeft bevestigde dat.
Was eigenlijk een zadel op maat gemaakt voor zeer rondgeribd paard. Dus wat zo'n zadels op smalle paarden geven heb ik geen idee van.
Qua zit voor de ruiter uiterst comfortabel, net een fauteuil, maar dan vooral in stap. Op een heel bol paard (nog bollere buik dan de Merens), zat ik absoluut niet vast als die begon te bokken. Ook had ik wat problemen met de onderkant van zadel die na tijdje wat begon te duwen in m'n been, maar op een ander paard had ik er dan weer minder last van, waarschijnlijk omdat z'n buik minder uitstak
.
Nu ik die link gelezen heb die Huertecilla geplaatst had over anatomie bekken en verschil man/vrouw begrijp ik al beter waarom ik wat problemen had met de iets 'wijdere' zit.
Ik zou heel graag opnieuw zo'n zadel kopen (ben Duitse sites al aan het afschuimen
), de mixta versie dan, maar dan meer voor trektochten. Voor dressuur misschien liever een iets minder breed zittend zadel.
Qua kwaliteit mooi afgewerkt en zeer robuust. Zeer mooie kwaliteit van leder.
Of bedoelde je met mijnheer Bentaiga zelf? Tja, dat zijn pure Duitse commercanten é...wel vriendelijk, maar ze willen geld zien
.