De lage neusriem....uit de mode?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jilly

Re: De lage neusriem....uit de mode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:41

Leuk zo'n lage neusriem, dat had ik nog nooit gezien.

@ShadowFox: heb je al eens bij Kieffer gekeken? Ik heb een paar maanden geleden een Kieffer Olivia hoofdstel gekocht en die neusriem is erg zacht. Volgens mij moet de neusriem ook wel apart te vinden zijn.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:08

Deze is van HKM, het liefst had ik een dikkere neusband gehad, maar die kan ik nergens vinden (onder de €50,-). Deze hebben ze ook met een gevlochten neusriem.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:15

Jilly schreef:

@ShadowFox: heb je al eens bij Kieffer gekeken? Ik heb een paar maanden geleden een Kieffer Olivia hoofdstel gekocht en die neusriem is erg zacht. Volgens mij moet de neusriem ook wel apart te vinden zijn.

Heb je een foto van de Olivia? Heb al vaker naar dat hoofdstel gekeken. Helaas nog nooit in het echt gezien. Maar om dus dat hele hoofdstel te kopen vind ik wat overbodig. De frontriem en keelriem kan ik er dan afsnijden :D dus ik koop nu gewoon een simpel bakstuk bij epplejeck voor 10 euro en dan een mooie neusriem erbij. Op de divoza site staat dat ze een kieffer neusriem hebben... heb hm alleen nog nooit zien liggen bij ze :=

Bleghhh en zou je de lengte en breedte van de neusriem willen meten? Zie dat ze bij divoza alleen maar full hebben :S
Laatst bijgewerkt door ShadowFax op 26-04-10 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:16

Kun je niet Divoza bellen om te vragen of ze 'm voor je willen bestellen? Moet je even het artikelnummer uit de catalogus er bij houden, en dan kunnen ze 'm denk ik zo bestellen voor je. Duurt misschien een week of twee. Zo heb ik dat ook gedaan toen ik een halsterset wilde die wel in het boek maar niet op de site stond :)

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:24

Nou, da's toevallig! Net afgelopen week op zoek geweest naar zo'n hoofdstel. Bij Ooteman zag ik er eentje staan voor maar 12,50 incl. teugels! Maar omdat je een bestelbedrag van min. 39,50 moest hebben alvorens de spullen opgestuurd zouden worden heb ik naar Ooteman gebeld. Ik hoefde nl. verder geen andere spullen.

Ben zo vriendelijke geholpen! Degene die ik aan de telefoon kreeg deed totaal niet moeilijk over het feit dat ik alleen dat hoofdstel wilde (africhtingshoofdstel) en heeft het diezelfde dag nog op de post gedaan, de andere dag binnen!

Uiteraard direct geprobeerd en het mag gezegd; de jonge pony van mijn dochter (luxe, sterke Haflinger) loopt als een zonnetje!
Simpel dubbelgebroken trensje erin, niet te geloven!

Nou, en over of het mooi is of niet? Lekker belangrijk, de pony loopt zoals een pony hoort te lopen, en da's pas echt mooi!!

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:26

Ik heb ff gezocht, maar volgens mij heb ik nog geen foto's gemaakt waar paard het hoofdstel om heeft. Zal kijken of me dat van de week lukt. En meteen opmeten ook :)

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 06:58

ShadowFax schreef:
Jilly schreef:

Heb je een foto van de Olivia? Heb al vaker naar dat hoofdstel gekeken. Helaas nog nooit in het echt gezien. Maar om dus dat hele hoofdstel te kopen vind ik wat overbodig. De frontriem en keelriem kan ik er dan afsnijden :D dus ik koop nu gewoon een simpel bakstuk bij epplejeck voor 10 euro en dan een mooie neusriem erbij. Op de divoza site staat dat ze een kieffer neusriem hebben... heb hm alleen nog nooit zien liggen bij ze :=

Bleghhh en zou je de lengte en breedte van de neusriem willen meten? Zie dat ze bij divoza alleen maar full hebben :S

In mijn profiel staat een foto van mijn paard met de bruine olivia met lage neusriem :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:17

Jou paard kan het ook goed hebben Ymke! Goede vorm hoofd, mooi recht zodat hij geen ramsneus krijgt door de lage neusriem :j

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:25

Ik rij ook met lage neusriem.
Paard loopt er fijner mee weg en ik vind het ook niet misstaan.
Die hij nu heeft heb ik voor een klein bedrag bij Divoza gekocht.

Afbeelding

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:48

BrittKitt schreef:
Jou paard kan het ook goed hebben Ymke! Goede vorm hoofd, mooi recht zodat hij geen ramsneus krijgt door de lage neusriem :j

Vind ik ook :D
Hij heeft van voren een brede korte kop, en vind het wel stoer staan. Heb er expres een stoere frontriem bij gedaan, past nog leuker bij z'n kop <3

__thalisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:48

iedereen heeft gewoon een eigen smaak toch?
ik vind zo lage neusriem ook leuk

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:43

Soeskia schreef:
Ik rij ook met lage neusriem.
Paard loopt er fijner mee weg en ik vind het ook niet misstaan.
Die hij nu heeft heb ik voor een klein bedrag bij Divoza gekocht.

[img]]

Is dat die van pagony?

Iris_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 23:11

Ik rij regelmatig op verschillende paarden, met verschillende neusriemen, maar een lage neusriem in combinatie met een simpel (bus)trensje vind ik altijd echt het fijnste rijden.
Voor mijn verzorgpaard heb ik er een van Hob gekocht, blijft nog steeds mooi.
Die van pagony heb ik ook gehad, maar daarbij gingen de zijringetjes snel draaien....

stefffff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:14

Ik gebruik alleen de hoge neusriem. Ik houd niet zo van de gecombineerde neusriem

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:15

Ik heb een gecombineerde zonder sperriem. :)
Maar wil graag een overstap naar bitloos maken. :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 00:26

Ik vind mijn paard superknap met haar lage neusriem, en ze loopt er echt fijn op!

Afbeelding

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 01:07

Raar maar waar wordt de 'lage' Duitse neusriem in Normandië hoog gebruikt, net als een Engelse dus. En je ziet er iedereen het doen: het was echt geen geïsoleerd geval dat ik tegenkwam - zelfs in de Stoeterij van Saint-Lô. Heb ze in de plaatselijke rijschool gevraagd waarom ze het zo deden en proberen uitleggen dat de werking anders bedoeld is, maar dat kwam niet goed. Het moest en was zoals zij hem zitten hadden... :))

Foto komt van een online Franse paardenshop:

Afbeelding

Persoonlijk denk ik dat welke neusriem je gebruikt een eigen keuze is. Belangrijkst is dat je hem juist gebruikt! Dus idd niet aansnoeren, want dat mag je bij geen enkele neusriem. In dat opzicht heb ik eigenlijk nog het meest last met een Mexicaanse neusriem: daar kan je niet anders dan aansnoeren om de hele boel goed op zijn plaats te houden. Die hype is ondertussen gelukkig bijna voorbij, maar ik kan me niet voorstellen dat je er als paard vrolijk van wordt, toch?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 01:10

O dat vind ik pas knullig staan: een lage neusriem hoog dragen :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 05:33

Dat doe ik ook hoor. Ik heb geen hoge neusriemen en wanneer ik de kimblewick gebruik gaat er ook een als hoge gebruikte lage neusriem omheen. Ben ik nou ook knullig? ;)

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 08:44

Lol. In mijn ogen is niemand knullig. :(:) ;) En jij weet wel hoe het eigenlijk gebruikt wordt. Uiteindelijk is de werking op die manier hetzelfde als die van een hoge neusriem en als dat betekent dat je geen tweede neusriem moet bijhalen voor een optoming waar je soms eens mee rijdt, dan is dat perfect normaal.

Vandaar ook m'n mening: zolang je weet waar je mee bezig bent, moeten 'specialekes' kunnen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:07

Weet iemand zo de afmeting van een maat cob lage neusriem tussen de ringetjes? :o
De neusriem die ik wilde bestellen is een ijslanderneusriem en dus gaat het dan om 20 cm of 22,5 cm ipv pony,cob,full :=

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:36

Ik ben al best veel mensen tegen gekomen die denken dat zo'n lage neusriem onder het bit moet :j
Vooral vroeger met ponykamp. De mensen die bij ons een fjord leende kregen er dus meestal een hoofdstel met lage neusriem bij, dat hadden ze niet helemaal gesnapt hihi

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 10:54

HJ: zéér knullig ;) :')

Neen, ik denk dat het qua inwerking niet veel uitmaakt tenzij je hem strak zou aantrekken dan e?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:32

Ik heb idd ook het idee dat ze gewoon " niet meer in" zijn, want als je er een keertje 1 omhangt, wordt er aan 1 stuk door gevraagd waarom je deze gebruikt.
Het is goed opletten wat bij jouw optoming en paard het beste past....Moet eerlijk zeggen, dat ik zelf een gecombineerde neusriem wel makkelijk vind, maar heb nog steeds ergens een lage neusriem liggen.

Charna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:07

Ik denk ook dat het een beetje uit de mode is geraakt. Op maneges zie je het nog wel relatief veel, maar ik geloof dat ik niemand ken met een eigen paard die met lage neusriem rijden.