Toch maar een andere singel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 20:17

Dank weer voor de info!! Als je bovenstaande bekijkt snap je gelijk waarom veel ruiters achterover hangen.. fysiek kan je bijna niet gewoon in zo’n zadel zitten.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 21:01

Bielsje schreef:
Maar Schleese heeft het diepste punt ook achter het midden toch? Of zag ik dat verkeerd?

Ik weet dat op mijn laatste stal, het diepste punt wat naar voren echt een no-go was. Daar zouden paarden van op de voorhand gaan lopen... Ik heb ook lichtelijk het idee dat het steeds wat verder naar achteren gaat? Als ik aan mijn laatste passessies denk tenminste.

Nou als ik een screenshotje maak van de eerste 6
afbeeldingen bij “Schleese Zadel” op Google, dan krijg ik dit:

Afbeelding

Ik zou toch wel zeggen dat Schleese het diepstepunt bij 5 van de 6 zadels vrij ver naar voren heeft liggen.
Maar je kijkt er natuurlijk wat scheef op als ze niet op een paard liggen.

Het ligt ook aan of je kijkt naar een mannen of naar een vrouwen model en elk zadel is maatwerk en wordt dus aangepast op zowel het paard als de desbetreffende ruiter.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 21:35

De kramer singel in 80 cm. Niet mee gereden maar wel gelongeerd maar ik vond hem mooi liggen. Morgen mee rijden. Ben benieuwd.

Afbeelding
Afbeelding

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 22:19

xSCWx schreef:
Dan rijst bij mij de vraag: wat zijn goede vrouwen zadels? Noem eens een merk, of waar je het zelf aan kan zien?

Ik heb mijn zaldi zelf samengesteld en gekozen voor smalle twist. Speciaal voor vrouwen bekken, ik ben maar klein dus voor mij ideaal. In veel zadels kan ik echt niet lekker zitten.

louise30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 09:09

Ik zoek voor mijn pony een passende singel. Nu al meerdere modellen geprobeerd, de touwtjessingel van Kramer en de crescent van Kerbl. De laatstgenoemde zie je op de foto in 65cm.
Het probleem is dat hij amper singelruimte heeft, meteen na de oksel begint de buik waardoor de singel in de oksel kruipt.
We zijn bezig met zijn gewicht dus aub daar geen opmerkingen over :)
Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 09:18

Zit deze enorm strak aangesingeld of is het een uitgelubberde tweedehands singel? De gespen steken namelijk boven de stof uit. Dat doet de mijne na 2 jaar intensief gebruik nog steeds niet dus dat vind ik wel opvallend.

Op zich denk ik wel dat je in de goede richting zit: een zo smal mogelijke crescent singel. Misschien de crescent singel van Kramer? Die is echt heel smal bij de oksels en heeft een hele duidelijke ronding voor erg ronde paarden. Ik denk dat je ook nog 1 maatje langer kunt gaan om te voorkomen dat je te stevig moet aansingelen.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 12:47

Heeft er iemand toevallig een qhp banana 75cm te koop? Ik heb de 65cm maar voor het mooie net iets te kort, ben druk bezig met zijn buikspieren en vetjes haha.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 18:20

Afbeelding

Afbeelding

4 weken op gewacht. Is die te kort -O- ik kan op deze foto wellicht nog 1 gaatje aanslingelen, maar ik hou niet zo van strakke singels.
Ik twijfel of het de moeite is om nog een langer model te proberen, of dat dat toch ook teveel naar voren trekt. Of het toch bij de Mattes crescent te houden. Ik zou ook echt niet weten welk model ik nu nog kan proberen. Wellicht de kramer die op de blu wave lijkt, maar iets meer crescent vorm heeft? Alhoewel de Edix niet geweldig was.

louise30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 18:45

prugelpiet schreef:
[ [url=m/pwpztC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xCVI92.jpg]Afbeelding[/url] ]

4 weken op gewacht. Is die te kort -O- ik kan op deze foto wellicht nog 1 gaatje aanslingelen, maar ik hou niet zo van strakke singels.
Ik twijfel of het de moeite is om nog een langer model te proberen, of dat dat toch ook teveel naar voren trekt. Of het toch bij de Mattes crescent te houden. Ik zou ook echt niet weten welk model ik nu nog kan proberen. Wellicht de kramer die op de blu wave lijkt, maar iets meer crescent vorm heeft? Alhoewel de Edix niet geweldig was.

Jammer dat hij net te kort is, zeker als je er zolang op hebt moeten wachten. Verder vind ik hem wel mooi liggen. Welke singel is dit? Indien het de goede lengte is heb ik misschien wel interesse om hem over te nemen mocht je hem kwijt willen

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 19:12

Dit is de Passier Blu Wave in 75cm. Splinter nieuw, ik moest er 4 weken op wachten omdat die nog gemaakt moest worden :+

Ik wil morgen even bellen of ik hem eventueel kan omruilen als ze een maatje groter op voorraad hebben, kijken of dat beter ligt. Mocht dat niet kunnen, mag deze waarschijnlijk wel weer weg ja :)

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 21:27

prugelpiet schreef:
Dit is de Passier Blu Wave in 75cm. Splinter nieuw, ik moest er 4 weken op wachten omdat die nog gemaakt moest worden :+

Ik wil morgen even bellen of ik hem eventueel kan omruilen als ze een maatje groter op voorraad hebben, kijken of dat beter ligt. Mocht dat niet kunnen, mag deze waarschijnlijk wel weer weg ja :)

Staat een 80cm op mp
https://link.marktplaats.nl/m2004604125 ... ios_tablet

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 22:06

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 08:30

Prugelpiet, bij mij was de Blue Wave ook een flink stuk te kort. Blijkbaar maakt Passier dit model veel korter. Ik heb echt vijf keer gecheckt welke maat erop stond, zag er zo raar uit.

[Ik heb dus ook nog een 70 cm liggen, voor een klein prijsje, want er zit een lusje bij de gespen los. Voor wie interesse heeft, jij hebt er niets aan.}

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:00

Ik moet vd week van mijn instructeur weer 4 dagen achter elkaar met de mattes 70cm gaan rijden ipv de butterfly 80cm.
Paard lijkt een belemmering te hebben vanaf de borst (niet vanuit schouder) en hij denkt dat t aan de singel ligt.
Achterhand is los en wilt graag mee maar de voorkant lijkt geblokkeerd te worden.

_Jerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:46

Mega interessant topic, lees al een tijdje mee. Het lijkt erop dat mijn paard uit zijn singel is gegroeid. Hij loopt er verder wel heel fijn mee. In het verleden wel eens een andere singel geprobeerd, (lederen anatomische singel) maar daar reageerde hij niet goed op: blokkeren op beenhulp, niet willen lopen. Paard heeft duidelijke mening over wat er op en aan zijn lijf komt :D

Huidige singel is een simpele Wintec van 65 cm met elastische kern. Ik neig naar dezelfde en dan langer, maar twijfel over de gespen die nu verschillende hoogte hebben. De zadelmaker komt 14 september, die wil ik dan vragen om wat singels mee te nemen, dan kunnen we meteen wat proberen. Suggesties welke te proberen?

Afbeelding

Afbeelding

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 20:32

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 10:33

Qua lengte net aan, maar ik snap dat met jouw zadel hij wss ook niet langer kan. Maar veel te krap bij de ellebogen. Hij zou echt 10 cm naar achter moeten voor het mooi. Ik denk dat je zadel ook nog naar achter kan.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 10:48

Weet iemand het verschil tussen de mattes cresent en de mattes cresent slimline? Ze zeggen dat die smaller is maar kan nergens een vergelijking vinden. En hoe kan ik zien welke singel ik heb?
Afbeelding
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 11:55

Volgens mij is de slimline van leer en de normale van katoen oid.

Bij de normale zie je het blokjespatroon van stof, bij de slimline weet ik zeker dat die van leer is, want die heb ik zelf.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 25-08-23 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 11:56

Marije_jiplover schreef:

Bij de normale zie je het blokjespatroon van stof, bij de slimline weet ik zeker dat die van leer is, want die heb ik zelf.

Welke maat heb jij?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 11:57

65 cm.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 13:43

Marije_jiplover schreef:

Dit idd, heeft volgens mij niks met de breedte te maken maar is de Slimline van leer. Ik heb een slimline en en 1 gewone asymmetrische maar ze zijn hetzelfde qua breedte

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 13:51

_Jerry schreef:
Mega interessant topic, lees al een tijdje mee. Het lijkt erop dat mijn paard uit zijn singel is gegroeid. Hij loopt er verder wel heel fijn mee. In het verleden wel eens een andere singel geprobeerd, (lederen anatomische singel) maar daar reageerde hij niet goed op: blokkeren op beenhulp, niet willen lopen. Paard heeft duidelijke mening over wat er op en aan zijn lijf komt :D

Huidige singel is een simpele Wintec van 65 cm met elastische kern. Ik neig naar dezelfde en dan langer, maar twijfel over de gespen die nu verschillende hoogte hebben. De zadelmaker komt 14 september, die wil ik dan vragen om wat singels mee te nemen, dan kunnen we meteen wat proberen. Suggesties welke te proberen?

[ [url=m/Vi4Ys2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wTkL8E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat je inderdaad wel naar 80 cm mag.

Gezien dat de achterste gesp wat lager ligt, zou ik asymmetrisch adviseren. Bijvoorbeeld de Horka Anatomic, een fijne super zachte leren singel (die nu eindelijk ook in 90 cm te verkrijgen is, maar dat heb jij niet nodig)

Agradi heeft nu een sale op die singel: https://www.agradi.nl/horka-singel-anat ... ver-80.htm

Ellekebr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 20:25

Ik ben op zoek naar een nieuwe singel en moest natuurlijk gelijk aan dit topic denken :D

Ik zoek een lange bruine singel, voorkeur voor een met elastiek. Hieronder een foto met m’n huidige simpele rechte neopreen. Ik zou graag iets willen met iets meer elleboog vrijheid. Ik twijfel of hij iets crescent moet zijn omdat hij iets naar voren trekt. Zo’n anatomische met een flap naar voren gaat afstaan (iig bij m’n vorige zadel met lange stoten). Ik heb de stubben Equisoft overwogen maar die vind ik toch echt te prijzig.

Iemand tips?

Afbeelding

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 21:28

Hoeveel cm zoek je Elleke? Wat een heerlijk zadel heb je. Zo zie ik ze het liefst, veel schoftvrijheid, geen wrong, dicht op het paard. +:)+