[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 23:59

little_birdy

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 06:16

heeft iemand al ervaring met het nieuwe boomloos dressuur zadel van barefoot ?
met welke zitmaat is dit te vergelijken

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:24

Nee daar heeft nog niemand ervaring mee want die is nog niet uitgebracht ;)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:58

echt? volgens mij verkopen ze hem al bij horse top shop

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:06

little_birdy schreef:
echt? volgens mij verkopen ze hem al bij horse top shop

Je bedoelt die Rwc dressage zeker? Dat is een al even bestaand model die niet meer in het assortiment gaat zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:34

Nou alsof de duvel er mee speelt krijg ik net bericht dat ik over een week of wat een proefmodel ontvang van dat nieuwste dressuurmodel :)

Alles in Nederland komt eerst bij mij binnen dus ja ik weet heel zeker dat hij er nog niet is :j

Bij de HTS hebben ze het 2e model RWC Dressage liggen. Daarvoor was er het eerste model, en de nieuwste is het derde model. Maar die moet vooralsnog eerst door de laatste test-fase voordat die te koop komt :)

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:31

Wow een BF dressuurzadel? Waar kan ik meer info vinden hierover? Dacht dat de Barrydale het dressuurmodel was...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:49

pmarena schreef:
Nou alsof de duvel er mee speelt krijg ik net bericht dat ik over een week of wat een proefmodel ontvang van dat nieuwste dressuurmodel :)

Alles in Nederland komt eerst bij mij binnen dus ja ik weet heel zeker dat hij er nog niet is :j

Bij de HTS hebben ze het 2e model RWC Dressage liggen. Daarvoor was er het eerste model, en de nieuwste is het derde model. Maar die moet vooralsnog eerst door de laatste test-fase voordat die te koop komt :)

zit er veel verschil tussen model 2 en 3 of weet je er verder ook nog niks over?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:00

Het is toch weer behoorlijk anders is het idee, maar ik doe geen uitspraken totdat ik dit eerste proefmodel ontvangen en goed bekeken heb... altijd kans dat er toch nog dingen op laatste moment aangepast zijn. En deze die ik nu ontvangen ga hoeft ook nog helemaal niet definitief te zijn :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:45

Overigens zal dit nieuwe model dressuurzadel de Barefoot WELLington gaan heten is de bedoeling :)

BopjeBo: de London is het originele dressuurmodel van Barefoot.
Daarna kwam de Lexington.

En dan de experimentele meer traditioneel lijkende dressuurzadels de RWC dressage One 1 en 2 :)

De Barydale is een wat stoerder zadel, ook wel geschikt voor dressuur natuurlijk :j

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:34

pmarena schreef:

ahh
die bedoel ik dan ja het 2e model.
Hoe is die ?
Het is een maat 1 maar met welke inch maat is dit vergelijkbaar.
en kun je in dat zadel met lange benen ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:21

Ik durf echt niks over die zadels te zeggen, veels te weinig ervaring mee Y;(
(omdat ze dus nooit "echt" aan het assortiment toegevoegd zijn)

Maar er zitten wat mensen hier in het topic die hem wel hebben geprobeerd, en misschien kan Teteltee er ook wat over zeggen :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:00

little_birdy schreef:
pmarena schreef:

ahh
die bedoel ik dan ja het 2e model.
Hoe is die ?
Het is een maat 1 maar met welke inch maat is dit vergelijkbaar.
en kun je in dat zadel met lange benen ?

Het komt volgens mij overeen met een 17 inch, ik had met broekmaat 38 voldoende ruimte, vanaf 40-42 werd het al krapper. Ik had geen last met mijn lange benen, zit was vrij vlak en de kniewrongen kan je aanpassen.
zadel had ook een vrij smalle zit, zelfs op mijn brede trekpaarden, maar doordat mijn trekpaard zoooo breed is, lag het er een beetje teveel bovenop. Op een smaller paardje lag en zat het als een huis, en meisje waar ik het aan verkocht heb is er blijkbaar heel tevreden mee.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:34

Ik ben nog steeds erg blij met m'n Barrydale. Afgelopen weekend onderlinge wedstrijd gereden en was derde. Over een maand gaan we officieel starten. Ben erg benieuwd of ik reacties op m'n zadel krijg. Een heerlijk zadel om mee te dressuren en mee in het bos te rijden. Maar zelfs springen is mogelijk ermee. Heb hem nu een jaar. Nog steeds happy!

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:23

Zo, ik kom de Happy Valley weer even promoten hoor. De afgelopen 3 dagen mini-vakantie gehouden in Brabant en flink wat kilometers gemaakt. Ik geen spierpijn/billenpijn en Zinook ook nergens last van. Wat een heerlijk zadel! En ik krijg regelmatig complimenten van andere mederuiters over het zadel.
Even een fotootje plaatsen hoor. Zo trots op mijn paardje. Doet het echt zo goed de laatste tijd!
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:03

Otti1977 schreef:
Ik ben nog steeds erg blij met m'n Barrydale. Afgelopen weekend onderlinge wedstrijd gereden en was derde. Over een maand gaan we officieel starten. Ben erg benieuwd of ik reacties op m'n zadel krijg. Een heerlijk zadel om mee te dressuren en mee in het bos te rijden. Maar zelfs springen is mogelijk ermee. Heb hem nu een jaar. Nog steeds happy!

Goed zeg!! +:)+ Je springt niet zo hoog zeker...? Want een zadel met een dressuurvorm is toch altijd wat lastiger, meestal gaat het tot een metertje nog wel maar daar boven wordt het dan best vervelend.

Spannend, over een maand! Ben ook wel benieuwd of ze er wat over zeggen...vaak is het een beetje een soort teleurstelling voor mensen, omdat niemand er dan wat over zegt :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:05

Zinook schreef:
Zo, ik kom de Happy Valley weer even promoten hoor. De afgelopen 3 dagen mini-vakantie gehouden in Brabant en flink wat kilometers gemaakt. Ik geen spierpijn/billenpijn en Zinook ook nergens last van. Wat een heerlijk zadel! En ik krijg regelmatig complimenten van andere mederuiters over het zadel.
Even een fotootje plaatsen hoor. Zo trots op mijn paardje. Doet het echt zo goed de laatste tijd!
[ [url=m/spc2LE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, wat een sportieve verschijning +:)+

En wat is je zadel heerlijk ingereden inmiddels!
Wat voor pad heb je er onder? En zou ik je berichtje en foto op Facebook mogen delen misschien?
Ik krijg zo veel vragen over de LM / HV van kilometervreters :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:38

ah 17 inch . dat gaat hem echt niet worden.
ik ben 1.86 lang en heb echt minimaal 17.5 nodig ivm mijn lengte.
anders druk ik mezelf echt uit een zadel
das flink balen want vind het echt een mooi zadel

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:15

Waar zit die like-knop ?? :D Zinook, prachtige verschijning, je paardje. En het zadel ziet er idd heerlijk uit.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:18

Ik ben nog steeds blij met mijn bosrand zadel !
Afbeelding
de fra singel is een blijvertje !
gisteren voor het eerst gebruikt en zadel blijft perfect liggen

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:04

pmarena schreef:
Zinook schreef:
[ [url=m/spc2LE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, wat een sportieve verschijning +:)+

En wat is je zadel heerlijk ingereden inmiddels!
Wat voor pad heb je er onder? En zou ik je berichtje en foto op Facebook mogen delen misschien?
Ik krijg zo veel vragen over de LM / HV van kilometervreters :)

Foto mag je delen hoor :D Ik heb er een HKM westernpad protection onder. Deze worden geleverd met schuim?inlages. Maar ik heb er zelf 3mesh inlages inzitten. Bij Kifrahorse kun je 3mesh per meter bestellen en daar heb ik rechthoekige inlages uit geknipt en in de pad gestopt. :D

En nog bedankt voor de complimentjes :j

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:01

Vroeger sprong ik ook met m'n dressuurzadel. Zelfs wedstrijden. Reed m'n kont open op m'n springzadel. Nee een meter spring ik zeker niet. Dat durf ik voorlopig niet. Nu ongeveer 60/70 cm. Ik krijg nu weleens reacties op m'n zadel: Wauw dat zit vast heerlijk. M'n witte dressuurpad van JVdekjes bevalt ook heel goed. Binnenkort eens een leuk kleurtje laten maken. Kan hem nu alleen met de wedstrijden gebruiken. Echt een mooie betaalbare pad. Echt een aanrader om daar wat te laten maken.

Afbeelding

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:21

Heel.mooi die barrydale op je paard en dat bontzadel van barefoot ziet er echt super lekker uit!

Ik heb gisteren mijn nieuwe trekker pro arte opgehaald, vandaag testrijden ben heel benieuwd :-) waslijn woody er tegen zegt.
Ik hoop dat hij zich er prettiger onder voelt dan onder zijn boomzadeltje, hoewel het super paste stoorde de starheid hem echt.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:22

Pmarena ik word wel erg nieuwsgierig over dat nieuwe zadel, ga je foto's posten?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 15:40

Als het nieuwe WELLingeton dressuurzadel er is, zal ik eerst even toestemming aan Barefoot vragen of ik foto's mag posten.... ik denk eigenlijk dat ze het liever nog niet hebben :o