Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 15:54

wilma12 schreef:
Lag jullie nieuwe zadel in het begin er ook zo hoog op? Zal nog wel zakken denk ik. Fysio is bij die van mij geweest. Ik mag morgen weer rijden. Bevalt tot nog toe goed!

Ja, dat had ik ook. Zakt snel in hoor ;) Fijn dat hij goed bevalt!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 16:17

Fanny: Wat heb jij er voor beugelriemen aanzitten? Die zijn er mooi uit. En die beugels heb ik ook, zo blij mee :+: Wil stiekem een 2e paar, voor aan mijn springzadel :+

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:26

Evy schreef:
Hebbesje schreef:
Mooi zadel!
Die zitting is voortaan standaard werd mij verteld. Opgeruwd buffelleer.
Mijne komt donderdag, ben heel benieuwd!

Hee, toch weer een custom zadel voor jou?
Je had jouw zadel toch verkocht vanwege de kwaliteit? :)

Ik kreeg een melding dat door een storing in het systeem mijn bestelgegevens verloren waren gegaan.
Het scheen niet uit te maken voor de levertijd, dus ik hoop dat ik m'n zadel dan in week 50 zal ontvangen.

Jep!
Die andere had ik toen te leen en idd niet gekocht ivm de kwaliteit. Achteraf was het puur pech en een levering met mindere kwaliteit leer.
ondertussen wat zadel gehad en geprobeerd maar hij viel terug in bespiering, liep er niet lekker onder of ik reed me volledig open...
Nu hopelijk alle ellende voorbij en weer lekker aan de bak!

Zinzi_jewel

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:27

Wat is er zo fijn aan die korte dikke wrong ?
Zie ze vaker voorbij komen , waarom kies je daarvoor ?
Gewoon heel erg benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:30

Talida schreef:
Heeft er iemand een foto van een Coda met kleine wrongen? Heb nu op leenzadel maar volgens instructeur zou korter wellicht beter zijn in mijn geval. Dus had beloofd hem even een foto ervan door te sturen alleen zie ik net bij de Coda geen voorbeeld van een korte wrong

Die heb ik. Moet je even op mijn berichten kijken.

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:47

Zit ondertussen ruim over een week testen. Zadel bevalt mijn paard echt enorm goed rijden gaat echt veel simpeler en makkelijker dan met mijn vorige zadel en krijg van veel mensen te horen dat ze hem ook ruimer vinden lopen. Zelf dacht ik met afleveren eerst dat ik hem weer direct terug zou sturen want kon er echt totaal niet op zitten, maar dat was met leren zitvlak. Ga er nu op zonder zitvlak en dat zit echt veel beter. Nog steeds erg wennen maar merk nu al veel meer verschil en zit ook duidelijk beter dan eerst. Heb er trouwens alleen last van met lichtrijden. Stap, doorzitten en galop zitten wel super, weet niet of meer mensen hier last van hebben/hadden?

Is trouwens toevallig ook een Icon Coda met korte wrong ;)

Afbeelding

Afbeelding

@Zinzi_jewel moet eerlijk zeggen dat ik aardig schrok toen ze hem liet zien. Had namelijk een minder dikke wrong verwacht :+ Maar hier niet een bepaalde keuze, had met testrijden op de flight een korte wrong die ik erg fijn vond dus die wrong zou op de Icon Coda komen.

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:52

Goldie schreef:
Fanny: Wat heb jij er voor beugelriemen aanzitten? Die zijn er mooi uit. En die beugels heb ik ook, zo blij mee :+: Wil stiekem een 2e paar, voor aan mijn springzadel :+

Ja ben er ook super blij mee. Zijn van Anatomica. Ik heb ze gekocht bij Drunens Ruiterhuis. Ik vind het een aanrader! ☺ de beugels zijn ook fijn. Heb ontzettend moeten wennen en nog, maar ik word er wel steeds iedere keer blijer van. Gelukkig!

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:56

Zinzi_jewel schreef:
Wat is er zo fijn aan die korte dikke wrong ?
Zie ze vaker voorbij komen , waarom kies je daarvoor ?
Gewoon heel erg benieuwd

Ik heb korte benen en de lange wrong blokkeerde mn knievrijheid. Dus dat was mijn keuze voor de korte wrong. En heel blij mee.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 23:16

Dank Jullie wel .
Heb momenteel een zadel te leen. Geen custom overigens , maar dat zadel heeft een lange wrong , geen grote wrong .
En schiet er telkens net overheen met de knie . Mede doordat paard erg rond van bouw is , is het al wat lastiger zitten .
Was benieuwd of ik met mijn lengte toch weg zou komen met een kortere dikke wrong .
Vandaar de vraag .

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 00:00

Zijn er hier meer mensen die begin dit jaar(maart april) een flight hebben bestelt en nog niks hebben?.vriendin van mij heeft er 1 besteld en aangezien zij geen bokt heeft. Zij ik dat ik het hier wel even ging vragen.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:03

Ik heb een Wolfgang solo besteld midden juli en ook nog niet binnen. Zit nu op 11 weken , en kan niet wachten *\%/*

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:14

Wij hebben een custom midden mei besteld en nog niet binnen. Maar haha we hebben een super lee
nzadel dus we hebben geduld

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 13:24

Hebbesje schreef:
Jep!
Die andere had ik toen te leen en idd niet gekocht ivm de kwaliteit. Achteraf was het puur pech en een levering met mindere kwaliteit leer.
ondertussen wat zadel gehad en geprobeerd maar hij viel terug in bespiering, liep er niet lekker onder of ik reed me volledig open...
Nu hopelijk alle ellende voorbij en weer lekker aan de bak!

Balen dat je zoveel ellende heb gehad met zadels.
Hopelijk is dit de juiste oplossing voor jullie.

Ik baal wel dat ik geen leenzadel heb, de fitter kon ook niet vertellen wanneer ik deze ga krijgen en of ik het überhaupt wel krijg.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:29

Ja was echt balen! Maar nu weer een heerlijk zadel gelukkig!
Gister meteen gelest en hij liep top en ik kon weer heerlijk zitten! :)
Ik heb de flight met korte wrong in het zwart met lak biezen en lak achterkant met swarovski.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:40

Ik ben bang dat mijn zade te smal is. Heb er nu veel mee gereden en hij is al wat gezakt. Maar ze zweet langs de rand van de schoft. En ze had van de week 3x bultjes langs de wevelrand. Heb jan Pieter al geappt hij ging overleggen. Ze loopt ee wel heel fijn onder.

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:17

@Zinzi_jewel ik had dat met mijn vorige zadel inderdaad ook met een rondgeribt paard. Met de korte wrongen zit ik wel echt duidelijk beter, kreeg gister ook allemaal complimenten van mensen die niet eens wisten/zagen dat ik een nieuw zadel had :P Wel merk ik dat ik veel meer erop moet letten dat ik mijn been echt recht hou omdat ik de korte wrong heb en het dus wat vrij voelt bij mijn onderbeen.

Mijn zadel moet waarschijnlijk ook iets aangepast worden. Zadel schuift jammer genoeg wat. Ik heb het niet door met rijden maar aan het einde zijn de haren wat verschoven, maar volgens mijn fitter moet dit makkelijk aan te passen zijn. Verder wel echt tevreden paard loopt echt heerlijk.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 08:05

Dank Cabelz , daar kan ik wat mee .
Merk ook wel omdat mijn dame in stap zeker nadat ze al wat gewerkt heeft het allemaal wel prima vindt en ik overdreven ga meewerken om haar voorwaarts te houden ik m'n been nog makkelijker optrek en t voor mezelf onnodig moeilijk maak ..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:51

Hallo custom liefhebbers,

Wij zijn ons ook aan het verdiepen in costum
Maar na mijn mening zijn er weinig fitters...
Nu zijn er fitters die bij ons in de regio zitten (nog n uur rijden) maar deze hadden we als zadelmaker
En die hoeft hier echt geen zadel te komen aanmeten
Wat een prutser is dat zeg hoor d'r veel goede verhalen over maar als we melden dat ons zadel scheef ligt dan komt hij kijken (na heel wat aandringen van ons en negeer van zijn kant)en zegt hij na 5 minuten die ligt niet scheef hoor
Terwijl t voor ons meer dan duidelijk is...
Wij voelen ons absoluut niet serieus genomen door hem en de service is om te janken

Dan gaan hij met wat pekdraad aan de singelstoot prutsen en dan zou t opgelost moeten zijn volgends hem

Nou niet dus

Nu is mijn vraag welke fitters hebben jullie? En wat zijn de ervaringen

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:58

Ik had JP weenink, echt top! Is ook met nieuw paard eenmaal terug geweest om hem passend te maken en bij te vullen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:01

Komt z'n fitter ook na een wat verdere regio?
Die wat in onze regio zit hoeven we niet nml

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:07

Beste Gentlegiant in welke regio zit jij? Dan kunnen de mensen uit die regio aangeven welke fitter zij zelf hebben.

Misschien dat die vraag/discussie wel in een apart topic thuis hoort...

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:16

Hmmm dacht misschien werkt dit ook heb zo goed als alle pagina's door gelezen dus dacht wie niet waagt wie niet wint

Wij zitten in midden/noord limburg

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:35

Iedereen nog blij met zijn custom? Ik niet helemaal. Moest het nog even aanzien van de fitter. Ik rijd mij steeds open aan de voorkant, zadel zitting is smaller bijna 2 cm dan m'n leenzadel ook icon flight. En ik heb normale wrongen ipv korte wrongen wat mij toch niet geheel bevalt. De boom is een vingerbreedte smaller dan die van m'n leenzadel en m'n paard is nog in ontwikkeling. Iemand ervaring met het toch willen hebben van het leenzadel ipv je nieuwe zadel?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:38

Is hij dan wel goed aangemeten? Ik betwijfel dat dus....kennelijk was zowel voor jouw als paard het net ietsje net niet met je nieuwe zadel en je leenzadel dus wel......ik denk dat je leenzadel het zadel is wat het had moeten zijn bij opmeten..

Je kunt het beste het nu meteen niet accepteren en niet eerst welen wachten...nu kan je hem wellicht nog terug geven...
Is op maat gemaakt en moet op maat gemaakt zijn, daar betaal je zoveel geld voor...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:42

Doen de fitters ook 2e hands zadels?

Zijn er onder jullie PRE eigenaren met een paard met ronderibboog, korte rug en stevige schouders?