Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:21

bij die shop kocht ik ze vroeger, maar die werkt niet meer, je kan er niets bestellen en op mail reageren ze helaas niet. Je merkt het pas vrij ver in het proces.

Ebay heb ik al gekeken, ik heb nu een dubbel gebroken trens besteld van 18,5 ergens in NL.

cynthiar

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:01

Bij Nicky's keet hebben ze een watertrens van 19,5.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:04

maar ik wil geen watertrens, ik wil een ongebroken D-trens.... en desnoods een dubbel gebroken, maar nooit enkel gebroken. Ik vind die punt van het bit in het gehemelte niet zo'n lekker idee.....

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:06

Dan geen bit... of laat er 1 maken door een goede smid. Of een Merotisch lederen bitje.....

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:17

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:32

een leren bit vind ik raar: een stuk van een beest in de mond van een vegetariër stoppen.
Zonder bit is geen optie, ten eerste krijg ik eindeloos gezeik met de boswachter, de politie, dorpsgenoten, en andere passanten die zich niet veilig voelen als er een in hun ogen ongeremd en niet stuurbaar beest van 1000 kilo voorbijkomt en ten tweede strand ik dan bij de eerste pol gras of riet en kom ik gewoon niet verder zonder hard in te moeten grijpen met de carrotsticks.
Ik zeg altijd maar: set it up for succes...... geen gezeik met mede bosgebruikers en geen gedoe om hem uit het gras en riet te houden.

Ik was al blij dat het bit in het eerste bos brak en dat ik niet met enkel een teugeltje om de hals over de 80 km weg (max. snelheid 50) en door het dorp hoefde..... want zelfs 's morgens om 8 uur blijft zoiets niet ongezien

Ik kan ook gewoon mijn buurman pushen een nieuwe hunter te kopen en daar op gaan rijden, dan kan Morrie met al z'n buitengewone maten met pensioen en dan kan ik eindelijk weer eens galopperen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:41

En een hackamore, wellicht is dat een optie?

Dat ziet er lekker pittig uit met die scharen, misschien accepteert men dat wel...?

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:12

Is een Mylerbit niet iets voor Morrie?
Rijd er zelf ook mee, Udo had een hekel aan een dik bit in zijn mond en heb toen een myler aangeschaft, buigt ietsje door, dus niet helemaal ongebroken, maar buigt niet helemaal door zoals een gebroken bit, ik vind ze super fijn.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:12

men zal een hackamore wel accepteren, maar Morrie niet, die verdraagt NIETS over z'n neus, dat is ook het probleem met al die bitloze hoofdstellen die nu in mijn schuur liggen te verstoffen, want maar XXL verpats je ook niet...... ik heb de afgelopen 10 jaar zo'n beetje alles geprobeerd en kom gewoon weer uit op een bit....

Mylers zijn leuk, ik heb wel eens met die verkoopmeneer staan praten op P&K maar ook hij haakte af toen ik de bitmaat noemde: 19,5 cm......

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:33

@Morrie: Ik kan van de week wel even hier in Oostenrijk kijken voor je ik moet toch hooi kopen en ben dan in of in de buurt van zaken waar men paardenspul verkoopt hier. Ik zit hier midden tussen de Norikers dus je zou denken dat de bitten ook wel te vinden zijn. Er is in ieder geval 1 zaakje in de stad die ook westernspul verkoopt.

Mocht je zelf in Oostenrijk online iets vinden en ze bezorgen bijvoorbeeld niet naar Nederland kan ik het ook hier ontvangen en naar je doorsturen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:55

tnx CrazyCat, ik denk niet dat ze het daar kennen, want ze zijn daar niet zo van verschillende bitten (10 jaar geleden althans niet), ik zoek dus een ongebroken bustrens van 19,5 cm (19 mag ook).
Morrie heeft ook voor een Noriker een buitenmodel hoofd hoor, normaal gesproken zitten ze rond de 15(,5) cm :+

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:09

Ik heb vorige maand nog wat besteld bij de kaltblutshop en dat ging prima Morrie. Dit jaar sowieso al een keer of 3 een bestelling gedaan en dat ging elke keer goed.

Als je nog xxl bitloze hoofdstellen liggen hebt die je kwijt zal willen, ik ben nog op zoek! Dus als je echt wat kwijt wilt, laat even weten wat je hebt!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:17

ik heb een tas vol met warboel, allemaal bitloze hoofdstellen.

Helaas vandaag weer terug aan het werk, dus geen tijd meer om alles uit te zoeken voorlopig, ik heb er eindeloos mee rond lopen leuren een paar jaar geleden, maar niemand had ooit interesse in XXL spullen toen......
Ik weet niet hoe al die dingen heten, ik weet alleen (na schade en schande) dat het allemaal op de neus stuurt en dat Morrie niets, maar dan ook niets op zijn neus verdraagt wat druk geeft.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:50

Nou mocht je de tas vol kwijt willen voor een prijs waarvoor ik een risico kan nemen heb ik ook interesse hoor. Het zal voor onze Loes ook even een kwestie van uitproberen zijn.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:30

Morrie en een Billy Allen?
Is in princiepe hetzelfde als de myler en volgens mij zelfs goedkoper, en http://www.paardenbitten.nl
verkoopt ze ook in 19.5
Dit is de Billy Allen, wel een luxe type, maar je hebt ze ook simpeler.
Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:39

ik rij al jaren met een eenvoudig Billy Allan bit, ze gaan maar een paar maanden mee en dan krijg je wat ik gisteren op de foto's liet zien: door het eeuwige geklooi en gevreet van bomen breekt het middenstukje er tussenuit en bungelt de rest onder z'n hoofd en ik kan zien dat ik terug op stal kom met Morrie.

Ik reed met dit bit omdat dit toen het enige bit was dat in die maat te koop was en dat ik acceptabel vond. Nu heb ik ergens een doodgewone dubbel gebroken trens besteld, helaas geen D-trens, maar hij went er maar aan en anders maar niet

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 23:06

Morrie schreef:
tnx CrazyCat, ik denk niet dat ze het daar kennen, want ze zijn daar niet zo van verschillende bitten (10 jaar geleden althans niet), ik zoek dus een ongebroken bustrens van 19,5 cm (19 mag ook).
Morrie heeft ook voor een Noriker een buitenmodel hoofd hoor, normaal gesproken zitten ze rond de 15(,5) cm :+

Ik ben er morgen toch zal het even navragen. Nooit geschoten is altijd mis :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 23:17

Wie heeft er hier allemaal nog meer de oorspronkelijke inlages/pads van zijn (Iberica) Christ vervangen - voor wat?
Ik vind de vulling die je erbij meegeleverd krijgt maar apart. Vanmiddag hebben we de inlages eens naast elkaar gelegd en de eigenaresse zag er gewoon zwarte stukjes keukenspons tussen zitten. Het meest absurd vind ik nog dat die ook echt harder zijn dan de andere brokjes, waardoor de pad een behoorlijk ongelijke drukverdeling geeft: harde en zachte brokstukken wisselen elkaar echt af en dat vind ik niet zo'n fijn idee op een paardenrug.
Zelf heb ik ze vervangen door Barefoot heavy duty inlages (twee lagen moosgummi schuim met daartussen een plastic laagje) die ik in de juiste vorm heb geknipt (waren te groot en vooral te breed voor de Iberica pony). Wat voor vulling wordt er hier nog meer gebruikt? Ik ben wel benieuwd, want nieuwe ideeen zijn altijd welkom.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 23:46

Ik heb ze ook vervangen voor hd inlages, dat vind ik eigenlijk de fijnste inlages die er zijn. Gebruik ook een set in mijn boomloosje. Ik vond de christ in principe niet slecht, maar hd vond ik een prettiger idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 23:55

Ik denk dat het voordeel van de Christ inlages is dat je ze niet echt merkt tussen alle lagen schaap door, terwijl de HD natuurlijk wel een pakketje is. Heb jij heb nog bijgesneden/versmald en heb je het idee dat je met de HD nou het zonder zadel-gevoel mist? (dat lees ik namelijk op Duitse fora als argument tegen inlages)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 07:44

Ik heb ze ook vervangen door de hd van BF. Moeten bijsnijden, idd. Persoonlijk heb ik niet het idee dat ik daardoor meer 'zadel' onder mij heb, ik vind het nog steeds als een bbp aanvoelen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:56

Ik vind de HD-inlages juist een veel fijner gevoel geven, origineel vond ik het erg bonkerig / plankerig zitten (raar maar waar :P ) waardoor zowel Rena als ik er niet veel aan vonden, zo'n hobbeldebobbel ritje -O-

Met de HD is het veel comfortabeler en flexibeler allemaal, waardoor het contact fijner is juist :)

En je hebt ook nog extra bescherming, dus helemaal prima +:)+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:00

ik heb de inlages er weer uitgehaald, ik vond het zo'n dikke prop onder me: 2 lagen bont en dan die inlages nog, ik voelde niet eens meer wat er gebeurde onder me

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:05

Ik heb mijn inlages inderdaad ook bijgesneden, dat was trouwens wel even slikken. Die inlages zijn niet goedkoop en om daar dan een mes in te zetten :') maar gelukkig sneed ik goed en heb ik ze niet verprutst.

Ik heb nog steeds een zonder zadel gevoel, voel ook elke beweging ermee. Als je het schaap vast hebt voelt het dikker aan inderdaad, maar als ik er op zit voel ik dat niet zo.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:27

ik heb nog wel een anti schuifmatje onder het zadel liggen, anders lig ik er bij de eerste de beste onverwachte beweging met zadel en al onder, maar dat is een heel dun neopreen dingetje