Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cambiar schreef:Als je mijn bescheiden ervaring vraagt: niets boven puur natuur. Je hebt hem wellicht wel al gezien mijn wilde beest met enveloppe erop geflanst, om de corrector in te stoppen.
Cambiar schreef:Ik denk dat ze die schapevacht verkiezen omdat het misschien ook de druk verdeelt onder de buik?
Is het deze singel die je hebt? http://www.lonestarstore.nl/images/Singelledermetwol_000.jpg
Ruga schreef:Rekbaar hebben ze hier een hekel aan, die heb ik ondertussen niet meer.
Francis schreef:Even een vraagje voor de corrector-experts. Zijn er ook shims om een lichte vorm van bridging op te vangen? Meeste zadels zijn té recht voor mijn bolletje met licht holle rug, maar ik ben er van overtuigd dat het grotendeels een kwestie van de juiste spieren trainen is
Huertecilla schreef:Ruga schreef:Rekbaar hebben ze hier een hekel aan, die heb ik ondertussen niet meer.
Rekbaar is ook gewoon een slecht idee.
Een singe moet vooral voorkomen dat het zadel kantelt, draait. Daar hoeft deze niet strak voor te zitten want het zadel moet over de schoft meer omhoog dan een correct afgestelde singel toestaat.
Een rekbare singel ... rekt.
1. Die moet dus voldoende strak zitten om kantelbare rekruimte te voorkomen.
2. Die zit dus in de uitgangspositie niet los.
-> Alle rektrek in rust is als gewicht in het zadel.
-> Er is geen neutrale stand waarbij het zadel niet op de rug omlaag getrokken wordt.
Francis schreef:Hoezo moeilijk te zeggen? Ik vraag alleen of er swayback shims zijn voor de corrector, meer niet.