[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:45

Pippaa schreef:
Heb je die Bob Marshall weer verkocht Daphneeeeej? Daar heb je ook een tijd(je) fijn mee kunnen rijden tijd?

Pmarena _O- Die afkorting zou ik nooit onthouden := _O- 8)7 :o? :o?

Mijn bob marshall heb ik nog! Die gaat ook niet zomaar weer weg :) Ik wissel af met mijn paardje binnen de trainingen. We doen alles met hem, dressuur, springen, basis western, buitenritten etc. Dus voor alles een geschikt Boomloos zadel, Dressuur (en ook altijd mee gesprongen) de flexible inspiration, straks het springen met de Heather moffet flexee GP, western met de bob marshall. Buitenritten wissel ik af.

Afbeelding

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:19

Ja ik wou al zeggen, dat zadel vond en vind ik zo tof staan :o <3

Woody2015

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:33

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor alle reacties omtrend trekker!

Wat denken jullie, zou voor hem een trekker zadel in aanmerking komen?
Hij heeft een.rechte rug met een licht opstaande ruggengraat dus niet verzonken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:35

Pippaa schreef:
Heb je die Bob Marshall weer verkocht Daphneeeeej? Daar heb je ook een tijd(je) fijn mee kunnen rijden tijd?

Pmarena _O- Die afkorting zou ik nooit onthouden := _O- 8)7 :o? :o?

Boomloos Zadel Pas Service = BZPS is toch niet zo lastig te onthouden....als je de originele naam kan onthouden :P

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:52

Ja haha, dat begrijp ik, maar toch zou ik gaan goochelen met de woorden en er niet uitkomen :') ach, de naam Teteltee kan ik gelukkig onthouden en ik volg het op facebook, dus ik kom er wel :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:46

@Loes'sCorner: ik denk dat die rug heel geschikt is voor een Trekker. Voor de ruggengraat zou een goede pad met ruggengraatvrijheod voldoende moeten zijn

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:06

Knutseltip: Omdat mijn paard geen dikke singels wil, en compleet happy is met dit simpele veelzijdigheidssingeltje MAAR, die gespen vind ik niet fijn, het volgende geprobeerd: Ik had nog een oude dressuursingel van Thorowgood, daar heb ik de bovenkanten vanaf geknipt en die als beschermer achter de gespen en de singelstoten geschoven. Om de singelstoten onderaan bij de singel weg te werken heb ik een stukje elastiek op de singel genaaid. Problem solved. Het functioneert.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:22

Heel handig gedaan, maar hij is nu wel precies pas, dus je paard moet niet gaan afvallen :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:31

Ah, ja leuk!

Wel beetje oppassen natuurlijk dat er tussen singel en extra stukje geen haartjes / velletjes klem gaan zitten maar dat valt misschien wel mee :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:39

Ik weet niet of dit de plek is maar ik probeer het toch:
Ik ben op zoek naar een maan/banaansingel voor mijn westernzadel.
Hij moet 90+ cm lang zijn en hoeft geen wol te hebben.
De goedkoopste die ik nu kan vinden is de christ en die is 120 euro excl. dus dat vind ik behoorlijk wat geld om even uit te proberen of het werkt.
Iemand die ze gezien heeft? :+

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:47

DubbelDun schreef:
Heel handig gedaan, maar hij is nu wel precies pas, dus je paard moet niet gaan afvallen :D

Mijn paard gaat heel veel afvallen in de winter, maar dat wat je ziet is alleen maar het dekje, het zadel zit daar nog een heel eind boven, dus dat maakt niet uit, die ruimte is er gewoon.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:59

@azmay: Ik heb op ebay deze gevonden, hij is 85 cm en nu nog redelijk goedkoop. Hij moet nog wel 5 dagen.
http://www.ebay.de/itm/Mattes-Western-M ... SwOyJX4Avw

Op de 'engelse' kant van ebay staan er wel van 90 cm, maar dan moet je met een converter gaan werken en heb je waarschijnlijk ook minder lengte nodig.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:03

DubbelDun schreef:
@azmay: Ik heb op ebay deze gevonden, hij is 85 cm en nu nog redelijk goedkoop. Hij moet nog wel 5 dagen.
http://www.ebay.de/itm/Mattes-Western-M ... SwOyJX4Avw

Op de 'engelse' kant van ebay staan er wel van 90 cm, maar dan moet je met een converter gaan werken en heb je waarschijnlijk ook minder lengte nodig.

Ik heb nu een rechte 33" en die is te kort helaas. 90cm is denk ik nog steeds te kort.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 18:51

Omdat je met engels meer keus hebt in maten zou ik die zoeken en met converters werken.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:50

Ik had al een apart topic gemaakt maar zet m ook nog even hier. Je weet maar nooit... In het kader van bezint eer ge begint: weet iemand toevallig of je ergens Freeform testzadels kunt huren? Ik heb nu een Enduro, en zou er eigenlijk nog een DKR bij willen, maar vraag me af of dit wel lekker gaat liggen op mijn moeizame paard. Ik moet een zadel daarvoor echt meerdere dagen, liefst een week kunnen testen. Ik kan alleen maar een Nederlands verkooppunt vinden, en die doet niet aan testzadels, verder alleen Duitse adressen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 17:44

dianaw33 schreef:
Ik had al een apart topic gemaakt maar zet m ook nog even hier. Je weet maar nooit... In het kader van bezint eer ge begint: weet iemand toevallig of je ergens Freeform testzadels kunt huren? Ik heb nu een Enduro, en zou er eigenlijk nog een DKR bij willen, maar vraag me af of dit wel lekker gaat liggen op mijn moeizame paard. Ik moet een zadel daarvoor echt meerdere dagen, liefst een week kunnen testen. Ik kan alleen maar een Nederlands verkooppunt vinden, en die doet niet aan testzadels, verder alleen Duitse adressen.

Ik zou het niet weten? Helaas -O- Ik zag trouwens dat er een foutje staat op de website van Permicavallo - Freeform is niet de uitvinder van de Torsion zadels, dat is de meneer die Ghost maakt - Camillo Cavallin. Ze produceren ze wel, maar bedacht hebben ze ze niet.

Misschien zijn die Duitsers er niet vies van om een testzadel uit te lenen?

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 17:57

Kwetal schreef:
dianaw33 schreef:

Ik zou het niet weten? Helaas -O- Ik zag trouwens dat er een foutje staat op de website van Permicavallo - Freeform is niet de uitvinder van de Torsion zadels, dat is de meneer die Ghost maakt - Camillo Cavallin. Ze produceren ze wel, maar bedacht hebben ze ze niet.

Misschien zijn die Duitsers er niet vies van om een testzadel uit te lenen?

is een optie inderdaad, ik ga het gewoon proberen. Ik heb niets aan een pasconsult omdat mijn paard na een paar dagen nog kan exploderen onder een 'goed passend'zadel. Vandaar dat ik echt wil testen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:05

Dat is begrijpelijk - ik zie wel dat er steeds minder verkooppunten zijn? Of ik zoek niet goed :o

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:09

Kwetal schreef:
Dat is begrijpelijk - ik zie wel dat er steeds minder verkooppunten zijn? Of ik zoek niet goed :o

Volgens mij maar 1. Die in Belgie is er ook niet meer. Het zijn natuurlijk vrij dure zadels, voor boomloos dan, daar is minder markt voor.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:32

dianaw33 schreef:
Volgens mij maar 1. Die in Belgie is er ook niet meer. Het zijn natuurlijk vrij dure zadels, voor boomloos dan, daar is minder markt voor.

Doet SkyRiding het ook niet meer??? Waarom neem je niet direct contact op met Freeform in Italie?

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:48

Geen idee, die hele site is al een tijd uit de lucht.
Ik heb inderdaad net Italie op zitten zoeken. :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:02

dianaw33 schreef:

Heb je ze gevonden? www.leselleitaliane.com (volgens mij)

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:04

Kwetal schreef:
dianaw33 schreef:

Heb je ze gevonden? http://www.leselleitaliane.com (volgens mij)

Ik heb ze zelfs al gemaild, kampioen googlen hier. :P

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:04

Enne.. superbedankt voor je hulp Kwetal!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:05

+:)+