[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 23:02

Ja afschuwelijk he, die foto's. Je moet Rachel_X erop aanspreken, die heeft ze weer gemaakt :roll: :+
Je mag ze weer gebruiken hoor, Facebook mag ook :)

(bereid je maar vast voor, als Rachel_x háár ghost ook heeft kun je je lol op, dan ga ik die minstens net zo vaak op de foto zetten :D )

Kwetal

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 23:07

Dankjewel hihi - leuk _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 08:33

Dat zijn ook echt wel hele leuke foto's inderdaad :j

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 09:28

Gave foto's Sterre!

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 13:00

Goedemiddag,

Ik kom hier even binnenvallen :o Ik ben Cynthia (34) en heb o.a. een bijna 10 jarige merrie Minerva.
Lang lang geleden heb ik wel eens wat Barefoot en soortgelijke zadels getest en dat was het op dat moment absoluut niet voor mij en mijn oude merrie.
Nu heb ik vandaag echter de 'moderne' barefoot Cherokee van een buurvrouw getest op Minerva en dat was echt een wereld van verschil *\o/* Ze liep een heel stuk beter en reageerde er super positief op, ook ik vond dit een stuk beter zitten!

Nu zoek ik wat meer recente info over de ervaringen met de Barefoot Madrid en/ of de startrekk Espaniola.

Ik zit namelijk met de volgende vragen:
- Hoe vallen die voor de langere ruiter met maat 38/40 ? (ben 1.84 en wil wel vrij kunnen zitten)
- Hoe bevallen ze dressuurmatig in de bak, en bij buitenritten?
- Hoe breed valt de zitting uit? Zelfde als de cherokee of anders? Ik zoek namelijk iets waarbij ik niet zowat ik spagaat zit.

Ik wil ook even kijken of ik een testzadel kan aanvragen maar jullie know how is van harte welkom.

Alvast bedankt!!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 13:06

Ook ik heb nog een knagend vraagje. Kan je met de ghost quilty ook meedoen aan dressuurwedstrijden? Wil volgend jaar een B proef rijden puur om te zien waar ik mezelf nog kan verbeteren. Zal niet fanatiek wedstrijden rijden.

@hieboven.
Vraag eens aan teteltee? Zij doet aan pas consult en kan je dus ook modellen voorstellen

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 13:27

MaricoGraphy schreef:
Ook ik heb nog een knagend vraagje. Kan je met de ghost quilty ook meedoen aan dressuurwedstrijden? Wil volgend jaar een B proef rijden puur om te zien waar ik mezelf nog kan verbeteren. Zal niet fanatiek wedstrijden rijden.

@hieboven.
Vraag eens aan teteltee? Zij doet aan pas consult en kan je dus ook modellen voorstellen

Met de Quilty niet, maar als je even door spaart voor een Roma zitting er bij, dan kan het wel (je kunt de zitting uitwisselen)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:46

Ok thnx. Is nog niet voor meteen dus kan wel doorsparen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:28

Alvast foto van onze Kifra te paard: Safiera @ [HAR] Foto's boomloos uitrusting

Maak nog wel eens een nettere foto, deze hoek vertekent zijn bouw en de ligging van het zadel.
Maar, wel te zien dat het kleurtje staat! Al was wit ook tof geweest, en wachten zus en ik met smart op groen! :P

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:12

Inmiddels komt mijn Ghost Roma(hopelijk :D) steeds dichterbij! Verwacht hem ongeveer tussen nu en 2 weken. Kan bijna niet meer wachten :D

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:45

Super Rachel! Nog éven geduld dus :)

Hier gisteren 28 km over de Veluwe gereden met de Ghost.
Bij thuiskomst fit paard (al is z'n conditie zo dat ik me serieus zorgen zou maken als het hem wél moeite zou kosten hoor :o ), maar ook supermooie gelijkmatige zweetafdruk en fijn losse rugspieren.
Vandaag ook een blij, gezellig paard. Spieren nog steeds mooi los en hij voelde zich kiplekker!
Even wat licht dressuurmatig werk gedaan met fijn, los en gemotiveerd paard. Superfijn!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:39

Wat een geweldig nieuws allemaal +:)+ Rachel, jouw zadel ligt (als het goed is) al bij BZ die op vakantie is, maar volgens mij deze week weer terug komt.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:04

Kwetal schreef:
Wat een geweldig nieuws allemaal +:)+ Rachel, jouw zadel ligt (als het goed is) al bij BZ die op vakantie is, maar volgens mij deze week weer terug komt.

*\o/*

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:24

Ik kom weer eens van onder mijn meeleessteen vandaan. Tijdens mijn pasconsult met teteltee viel mijn oog meteen op de inkeeping van de barefoots pads bij de schoft, ik vind dat echt briljant omdat het dan niet over de schoft kan trekken zoals vaak gebeurt zelfs als je het goed in de kamer trekt. Ik begreep dat dit op verzoek ook bij ghosts pads kan. Maar zou dit ook bij de kifra pads kunnen (geloof dat diegene hier in dit topic zit?) Want een ander kleurtje lijkt me (tegen die tijd) leuk, maar zou wel graag ook zo'n inkeeping bij de schoft willen.

Al vraag ik me wel af waarom dat niet standaad bij alle pads/dekjes etc. gedaan wordt? Zelfs bij die voor boomzadels? Want ik vind het echt super bedacht! Of zit daar een patent op?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:00

Maartje, er zit geen patent op, meer merken doen het. Niet iedereen is er blij mee - als het niet goed gedaan is, zou het van voren kunnen zakken en dan niets meer ondersteunen, of het einde van de inkeping zit wel strak over de schoft, maar dan zie je het niet, omdat het onder het zadel verstopt zit. De meningen zijn dus verdeeld en je moet gewoon kijken wat bij jouw paard het beste past

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:01

Kwetal schreef:

Heb jij enig idee hoe lang de lever tijd is? Ik ben zo benieuwd naar mijn Roma!!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:04

Wanneer heb je hem besteld Roosyes?

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:12

4 mei als ik het goed heb onthouden!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:14

Bij ons dikke drie week ongv

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:59

Roma Piccolo 2 kleuren is nog niet verzonden, voor zover ik kan zien, sorry Y;(

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:25

Oké, ik heb een 'gewone' Roma besteld in zwart vetleer...

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:27

Maartje1990 schreef:
Ik kom weer eens van onder mijn meeleessteen vandaan. Tijdens mijn pasconsult met teteltee viel mijn oog meteen op de inkeeping van de barefoots pads bij de schoft, ik vind dat echt briljant omdat het dan niet over de schoft kan trekken zoals vaak gebeurt zelfs als je het goed in de kamer trekt. Ik begreep dat dit op verzoek ook bij ghosts pads kan. Maar zou dit ook bij de kifra pads kunnen (geloof dat diegene hier in dit topic zit?) Want een ander kleurtje lijkt me (tegen die tijd) leuk, maar zou wel graag ook zo'n inkeeping bij de schoft willen.

Al vraag ik me wel af waarom dat niet standaad bij alle pads/dekjes etc. gedaan wordt? Zelfs bij die voor boomzadels? Want ik vind het echt super bedacht! Of zit daar een patent op?

Een inkeping is voor nu nog niet mogelijk bij de kifra pads. Ik heb de pads zo ontworpen dat ze goed met de rug mee lopen. Hij is uitgebreid getest op mijn 29 jarige pony met hoge schoft. De pad wordt deze week uitgebreid getest want ik ben met ponylief op vakantie :D vandaag 2 uur gereden en nette droge ruggengraat. Zal nog wat foto's schieten *-:)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:03

Iemand nog op zoek naar een pommel of fork?

Ik heb van allebei 1 liggen. Pommel is maat M en de fork XXL. Allebei van barefoot maar wel al iets ouder. De fork is ongebruikt

Ik doe ze voor een prikkie weg. Wie interesse heeft stuurt maar een pbtje :) ik kijk hier niet regelmatig genoeg

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:20

Ik kom ook even binnen vallen.

Ik ga volgend jaar een trektocht maken van 290 km.
Per dag doen we om en nabij 20 km.
Mijn paard is een dan bijna 7 jarige fries van 1,77.
Ik rijd hem nu met een K&M maar wil daar geen ringen aan laten zetten omdat dat zadel net nieuw is.

Nu heb ik een budget van 700 euro voor een veelzijdigheids zadel.
Nu heb ik al zitten kijken naar een Barefoot maar zie door de bomen het bos niet.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:40

Hier nog eentje , ik kom ook binnen vallen.

Sinds afgelopen week heb ik een Barefoot Cherokee maat 2 zadel gekocht. Omdat ik voor mijn brede tinker ruim van 5 jaar geen passende zadel voor kon vinden en ik heb ook een tinker merrie van 4 jaar en zij is smal.

De Barefoot heb ik via Bokt gekocht met een Barefoot pad erbij en 2 pommels maat M en XXL. Een dag erna heb ik natuurlijk mijn zadel uitgeprobeerd. Ik heb geen ervaring met boomloos zadels . Ik heb en topic geopend bij HAR: Correcte ligging van een Boomloos zadel.

Er waren kennissen die mij verteld hadden dat een Barefoot zadel zover mogelijk naar voren moet liggen en dat de singel in de oksel van het paard moet zitten. Dit had ik als eerste uitgeprobeerd maar het zat voor geen meter en de schouders van mijn paard werden belemmerd.

Na een rondje door het dorp ben ik van mijn paardje af gestapt en heb de zadel op de normale plaats gelegd zoals je andere zadels ook legt op een paard en bij de voor benen en oksels van het paard dat daar 1 hand ruimte tussen zat. Dit zat al veel beter en mijn paard liep ook veel fijner.

Nu mijn vraag een boomloos zadel moet toch gewoon liggen op een paard als de vaste boom zadels ?