Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jokari schreef:er is ook een Christ Iberica topic.Wacht effe, ik zoek het voor je op.
edit : [HK] Ervaring Christ Iberica Plus BBP
we zijn naar de HK gebonjourd dus niet meer zo makkelijk te vinden, helaas.
jokari schreef:er is ook een Christ Iberica topic.Wacht effe, ik zoek het voor je op.
edit : [HK] Ervaring Christ Iberica Plus BBP
we zijn naar de HK gebonjourd dus niet meer zo makkelijk te vinden, helaas.
tiwi1969 schreef:T.a.v. De Torsion, die zou ik niet zomaar zonder pommel gebruiken. Daar wordt het een soort van pannenkoekzadel van, helemaal plat aan de voorkant. Lijkt mij niet comfortabel vor het paard.
Vorige week heb ik de pommel van barefoot en Torsion vergeleken. De Torsion (hout uit 2003)is iets wijder dan de medium van barefoot.
De platte zijkanten van de Torsion pommel zijn breder dan de Barefoot, ik kreeg de Torsion dus ook niet in het Barefoot zadel van mijn dochter. Andersom past denk ik wel, het hoesje van de Torsion zal dan iets ruim zijn, maar dat is beter dan een leeg lijkt mij.
car0linee schreef:Zou ik hier met een vraag binnen mogen vallen?
Ik ben me wat aan het oriënteren op de Hidalgozadels en heb al veel ervaringen op bokt en in dit topic kunnen lezen. Nu ben ik alleen benieuwd of er ook mensen ervaring hebben met een Hidalgozadel en een jong paard. Ik las dat deze zadels wel geschikt zijn voor jonge paarden juist omdat ze 'meegroeien', maar heeft iemand hier ook ervaring mee?
Ik heb een 3.5 jarige half Andalusische merrie die nu al behoorlijk rondgeribt is terwijl ze nog lang niet uitgegroeid is en ook nog maar heel minimaal in training staat. Er staat ons dus nog wat te wachten en zou het zonde vinden om nu weer een duur zadel aan te schaffen en dat dit zadel over een jaar weer te klein is. (al is die kans er natuurlijk altijd, met welk zadel dan ook). Alvast bedankt
Stybba schreef:(Als dit een reactie is op mijn post, misschien niet helemaal goed verwoord) leeg zou ik ook helemaal niet aanraden, mijn idee was gewoon om de pommel kaal te passen om te zien of het wel de goede maat is.
Wel raar dat ze maar 1 maat hebben... http://www.horsewhispers.com.au/index.p ... ion-system Het zou flexibel(er) moeten worden (pas met lichaamswarmte) maar als het van hout is zie ik dat nog niet zo snel gebeuren?