Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:21

Zoek je een competition.....ik weet er nog wel een :D
Waar zou de lengte op gebaseerd zijn? Ik kan nu toch niet zeggen dat mijn paard zo'n dikke kop heeft :D

_Nelleke_

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:25

Mijne heeft wel een dikke kop en die past het dus echt niet. :')

Ik wil een cognac competition, die van jou is zwart toch?

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:28

Het is inderdaad een zwarte.
Mijn merrie heeft hele grove en gespierde kaken. De kaakriem is ook de enige die aan de korte kant is, de rest past perfect. Ze vindt het alleen geen prettig hoofdstel, die miep van mij :o

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:29

Ik ben super tevreden. Rowan loopt er beter mee dan met elk ander (bitloos/bit) hoofdstel dat ik heb geprobeerd.

Maarja, stevige haf met brede kaak, is altijd een probleem geweest qua pasvorm.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:16

Moratoetje, welke maat heb je? Met zilverkleurige gespen?

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:26

Je hebt een pb'tje Klasien :)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:03

Ik vind de keelriem inderdaad ook vrij kort.. en ook de frontriem had groter gekund.
Heb voor mijn brede kaak paard ook een standard horse. Bakstukken zitten wel op het 1 na kortste gaatje..

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:53

Hier is de kaakriem wel kort, maar ja, ik heb Cobs en die hebben wel wat kaak, dus dat vond ik niet zo gek.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:56

Mijn haflinger loopt ook met standard horse. Kaakriem en neusriem gaan goed (gaatje 2), maar ik rijd wel zonder frontriem, want die was echt te kort.
En de bitriempjes zijn aan de korte kant, heb er zelf een gaatje bij moeten prikken, waardoor het uiteinde niet meer door de passantjes past.
Ik vind het wel superfijn rijden, bit ligt mooi stil en pony is zachter in de mond geworden (na 18 jaar trouwe dienst als manegepony had hij een redelijk betonnen bekkie, maar tegenwoordig wordt dat steeds zachter en ontspannender.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:36

Bij mij is het probleem ,de keelriem [krap op het 2e gaatje] de neusriem[krap op het 1e gaatje] en de riempjes voor het bit[eigenlijk te kort] maar alles rekt wel wat. En ik heb clips aan de bitriempjes gemaakt ,en dan past het wel.
Ik vind wel dat mijn draver er prettiger op loopt. Ze wordt meer opgesloten. En het bit ligt stiller.
Maar voor mijn KWPNner zal ook de extra Full niet passen, want die heeft een heel lang hoofd. Jammer want ik vind het een fijn hoofdstel.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:06

Tweede gaatje, dan past het toch?
Als het krap zit kun je altijd nog het eerste gaatje proberen, toch?
Ik vind het zelf iig geen probleem dat ik neus- en kaakriem op het tweede gaatje heb zitten.
Heb jij een foto van hoe je een clip aan het bitriempje hebt bevestigd? Want ik vind dat het minst fijne bij mij, dat de bitriempjes op een extra bijgeprikt gaatje zitten nu.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:09

De bitriempjes kun je heel makkelijk laten maken bij de zadelmaker, althans bij die van mij....die maakt ze zo na voor niet al te veel geld.

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 20:33

Het hoofdstel wordt echt steeds soepeler, en past steeds mooier om het hoofd. Ik had eerst ook krap het eerste gaatje bij de neusriem, en 2e bij keelriem. Nu al op 3e gaatje bij neusriem en 2e bij keel. Ook een standard horse bij mijn forse merrie.

Lermy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 21:16

Ik ben ook nog steeds ontzettend tevreden over hoe mijn paarden reageren op dit hoofdstel.
Zo tevreden dat ik op zoek ben naar nog een multi bridle voor mijn jongste merrie, iemand hier misschien een te koop in zwart maat cob/small horse?
Ben al een tijdje aan het zoeken, maar er worden opvallend weinig tweedehands aangeboden.
Gelukkig zijn er meer tevreden paarden!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 14:51

Vandaag voor het eerst met de Multi gereden. Mijn jonge paard reageerd er echt super op. Hiervoor had ik een sidepull maar die kwam steeds nar haar oog (andere hoofdstellen ook) ook vond ze de druk niet fijn en ging ertegen in. Nu nergens last van gehad en bij de lichtste hulp reageerde ze al.
Ik heb de stanbdaard. Normaal heeft ze kwa bakstukken cob nodig maar kwa frontriem en neusriem full. Hij past prima. Keelriem idd een beetje kort maar ga ervan uit dat dat nog losser wordt.

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:20

Ik ben ook super enthousiast over dit hoofdstel! Alleen ik heb het nog niet... Hopelijk komt ie morgen of overmorgen binnen.
Ben heel benieuwd wat mijn Pitou er van gaat vinden :D Ze is namelijk nogal precies in dingen en geeft heel duidelijk aan als ze het er niet mee eens is of als er iets niet goed zit. Dus na 1x rijden moet ik het wel weten, of ze er blij mee is.

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:15

Nu een week gereden met het Micklem Competition hoofdstel. En, nee, die gaat er niet meer uit. Dit is een blijvertje. Mijn paard doet (bij wijze van spreken) bijna zelf het hoofdstel aan, zo fijn vindt ze het! En ze is een stuk rustiger in en met het hoofd. SUPER fijn!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:41

Bij mij gaat ie ook nooit meer weg. Ben er erg blij mee. Mijn paard is veel rustiger met het hoofd, het hoofdsteell knelt nergens en ondertussen is dit 'aparte' hoofdstel zo normaal geworden dat ik raar naar andere hoofdstellen kijk :D

Tijdens de endurance een paar weken terug. Staat toch prachtig :o
Afbeelding

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 08:04

Bij mij komt er ook geen andere meer in!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 11:21

Bij agradi zijn ze nu tegen heel veel korting <<)

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 07:55

Psydoxy schreef:
Bij agradi zijn ze nu tegen heel veel korting <<)

Ja maar niet in het bruin ;(

Ik heb een PRE die enorm onrustig is op het bit en daarnaast veel met zijn hoofd zwaait. Dit doet hij alleen met hoofdstel/bit combi, anders niet.
Zou dit hoofdstel een oplossing kunnen beiden?
Kun je met de competition ook bitloze rijden? Ik snap dat je dan geen crosslink hebt maar kun je het wel als sidepull gebruiken?
Laatst bijgewerkt door Vera op 08-04-13 08:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Lesly1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 08:05

Hier ook een super tevreden gebruiker, nog belangrijker een hele blije pony. Voor ons geen ander hoofdstel meer. Ze is veel rustiger met haar hoofd.
Hoofdstel wordt trouwens na gebruik en goed invetten een stuk soepeler.Hij rekt idd iets en gaat steeds mooier om haar hoofd zitten.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 08:19

Nog een vraag :D
Ik wil graag een tabacco kleurige, welke moet ik dan hebben?

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:40

Klopt het nou dat de competition bruin zilveren gespen heeft een de multibridle gouden gespen? Ik zoek namelijk een competition met gouden gespen (maar die bestaat zeker niet?).

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:06

Vera: de tabacco kleurige wordt niet meer gemaakt. Misschien kun je die nog ergens tweedehands vinden?
2005: dat klopt, een competition is er alleen met zilverkleurige gespen.

Hier bevalt het hoofdstel ook goed! Maar dan wel zonder bit, met bit blijft ze onrustig met haar hoofd.