Avalanche schreef:Super mooi. Let wel op dat ie niet strak voor je bovenbeen zit he, dan kan je nog wel bewegen in je zadel.
Beetje eiige foto maar goed gelukkig nog ruimte en moet nog afvallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Laurahh schreef:Ik heb net vandaag 3 singels van Kramer binnen gekregen, hier naast elkaar op de foto;
[ [url=m/vhOCjB.jpg]Afbeelding[/url] ]
*knip*
Ik heb ze nog niet gepast, ga ik morgen doen. Ik laat je weten hoe ze zitten, volgens mij zoeken wij hetzelfde dus hopelijk helpt het jou ook.
Laurahh schreef:Laurahh schreef:Ik heb net vandaag 3 singels van Kramer binnen gekregen, hier naast elkaar op de foto;
*knip*
Ik heb ze nog niet gepast, ga ik morgen doen. Ik laat je weten hoe ze zitten, volgens mij zoeken wij hetzelfde dus hopelijk helpt het jou ook.
Bijgaand foto's van op de Haflinger. De eerste foto is deze singel:
https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... ..70..S%3e
[ [url=m/MMGZUJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dan de goedkopere maansingel, https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... ..70..S%3e:
[ [url=m/UKnVR8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dan de Edix look-a-like, https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... ..70..S%3e:
[ [url=m/dVYLp0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IdM8kQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
De drukverdeling onder de buik was bij beide maansingels gelijkmatig (geen afstaande flap zoals de huidige Prolite heeft). Maar ik kijk zo scheef aan tegen de niet-horizontale gespen, wat mijn Prolite juist wel netjes horizontaal had:
[ [url=m/QZ2k4x.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben het dus even kwijt.. wat denken jullie? Bij de Prolite gaan de singelstoten netjes recht naar beneden en daardoor liggen de gespen ook horizontaal. Bij de andere singels worden de singelstoten iets naar voren getrokken en liggen daarom de gespen scheef?
MarjanB schreef:Nou mijn nieuwe merrie, horka 80cm en alles op laatste gaatje.. dus moet eigenlijk iets kortere hebben… want ik zit niet heel vast. Tips? Hij lijkt wel mooi te liggen![]()
Moet nog ff zadelmaker vragen wat ik moet met de voorste singel want het kussen piept er nu onder uit
[ [url=m/xkG0H1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CHARuI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fqpz0s.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na het rijden
[ [url=m/QhzzKz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/agTqfr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Pallatin schreef:Marjan, is dit je uiteindelijke zadel? Of een demo? Het kan vertekenen op de foto’s maar het lijkt er op het zadel na het rijden een stuk naar voren is geschoven en op de schouder ligt. De schouder lijkt ook voor het rijden niet helemaal vrij te liggen?
Avalanche schreef:xSCWx schreef:@Daphara, goed om te weten over die V gesp. Maar is dat dan ook niet door te trekken naar singles met elastiek? Die zitten natuurlijk ook iets lager aan de singel vast om ruimte voor het elastiek te creëren.
Singels* een single is iemand die geen partner heeft![]()
Elastiek is er vaak ingestikt, en stiksels geven niet dezelfde druk als gespen.
Marjan! Hij ligt zeker mooiJe singel is wel niet bedoeld om je zadel vast te houden he, alleen voor stabiliteit. Je zadel moet zelf vast liggen
Je kan er misschien gaatjes in de stoten bij maken?
Ik vind hem echt super, de hoogte ook.
xSCWx schreef:Ik probeerde er een vriendelijke draai aan te gevenhet heeft namelijk (ook) te maken met de lengte van je bovenbeen. Maar er moet een hand achter je kont passen en dat gaat zeker niet, het lijkt erop dat je daarom wat voorover wordt gedrukt.
Maar goed dat je je er zelf bewust van bent. Het is zeker het allerbelangrijkste dat het voor je paard goed zit.
MarjanB schreef:xSCWx schreef:Ik probeerde er een vriendelijke draai aan te gevenhet heeft namelijk (ook) te maken met de lengte van je bovenbeen. Maar er moet een hand achter je kont passen en dat gaat zeker niet, het lijkt erop dat je daarom wat voorover wordt gedrukt.
Maar goed dat je je er zelf bewust van bent. Het is zeker het allerbelangrijkste dat het voor je paard goed zit.
Haha beter gewoon zeggen waar het op staat. Ik weet dat ik te vet ben en moet ergens beginnen. Door m’n afwijkingen aan m’n benen is paardrijden eigenlijk de enige sport die ik zonder pijn en verzuren kan doen. Ik ben niet te zwaar voor paard maar m’n lijf is onhandig in proportie… maar goed daar heb ik vertrouwen in dat dat zal verbeteren.
Maar goed die stomme singelstoot… morgen even proberen de boel anders te bevestigen. Zadel ligt verder als een huis. Maar ik ga geen 1.800 euro betalen voor een zadel waar ik twijfel over heb. Het is echt ellende die stomme zadels
MarjanB schreef:Ohhh de dierenarts zei gelijk die is dikheeft gewoon vet hobbels op dr kont en ribben niet te voelen. Heb eenzelfde zadel gepast maar die lag absoluut niet goed deze ligt verder gewoon goed. Heb edix zelf even bericht gestuurd om te vragen hoe en wat. Anders toch maar naar het gareel toe
xSCWx schreef:Ik probeerde er een vriendelijke draai aan te gevenhet heeft namelijk (ook) te maken met de lengte van je bovenbeen. En er moet een hand achter je kont passen en dat gaat zeker niet, het lijkt erop dat je daarom wat voorover wordt gedrukt.
Maar goed dat je je er zelf bewust van bent. Het is zeker het allerbelangrijkste dat het voor je paard goed zit. Een foto kan natuurlijk ook vertekenen.
Laurahh schreef:Laurahh schreef:Ik heb net vandaag 3 singels van Kramer binnen gekregen, hier naast elkaar op de foto;
*knip*
Dan de goedkopere maansingel, https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... ..70..S%3e:
Dan de Edix look-a-like, https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... ..70..S%3e:
De drukverdeling onder de buik was bij beide maansingels gelijkmatig (geen afstaande flap zoals de huidige Prolite heeft). Maar ik kijk zo scheef aan tegen de niet-horizontale gespen, wat mijn Prolite juist wel netjes horizontaal had:
Ik ben het dus even kwijt.. wat denken jullie? Bij de Prolite gaan de singelstoten netjes recht naar beneden en daardoor liggen de gespen ook horizontaal. Bij de andere singels worden de singelstoten iets naar voren getrokken en liggen daarom de gespen scheef?
Daphara schreef:Laurahh schreef:
Dat is toch de Blue Wave look alike, niet de Edix?
Ik vind de “Blue wave” nog het beste liggen, ik zou hem alleen 10 cm langer willen zien (waarschijnlijk dan wat extra gaatjes nodig in de singelstoten). Je zit met de bij geen van de singels met gespen waar je zelf de streep al had gezet in je eerste post en dat is imo toch wel de minimale hoogte waar je de gespen wilt hebben liggen. Omdat alle singels te kort nog zijn, vertekend het beeld.
Maar de Blue Wave look alike geeft de meeste potentie tot elleboogvrijheid (mits op goede lengte).
Laurahh schreef:Daphara schreef:
Dat is toch de Blue Wave look alike, niet de Edix?
Ik vind de “Blue wave” nog het beste liggen, ik zou hem alleen 10 cm langer willen zien (waarschijnlijk dan wat extra gaatjes nodig in de singelstoten). Je zit met de bij geen van de singels met gespen waar je zelf de streep al had gezet in je eerste post en dat is imo toch wel de minimale hoogte waar je de gespen wilt hebben liggen. Omdat alle singels te kort nog zijn, vertekend het beeld.
Maar de Blue Wave look alike geeft de meeste potentie tot elleboogvrijheid (mits op goede lengte).
Hmm omdat de blue wave recht lijkt en deze wel maanvorm, dacht ik dat hij meer op de Edix leek![]()
Lengte vind ik een lastig stukje.. Ze is nu op haar dikste en gaat ieder moment weer in training na 4 maanden stilstaan. Ben bang dat ik met een langere dan straks niet meer wegkom met het zweetblad. Of ik zou 2 maten moeten kopen maar![]()
![]()
En wat betreft de scheve gespen, dat kan dus geen kwaad?