Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:36

Oké misschien weten jullie iets want ik kan niks vinden.... Wat aan mijn eisen voldoet.

Mijn eisen:
- Cob
- Zwart leer
- Anatomisch kopstuk
- Anatomische neusriem met sluiting onderaan, dus geen lingus model
- Géén sperriem
- LOS bakstuk, mijn merrie vindt vast verschrikkelijk..
- Géén keelriem.

I need your help :+
Ik heb nu een Kramer Albury, maar gezien ik met een Kimblewick rijdt met kinketting is de sperriem vrij onhandig..
Zoiets wil ik ook, maar dan zonder sperriem. De neusriem van de Albury is helaas te voorgevormd om de sperriem eraf te halen.

Afbeelding

Anoniem

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:45

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:46

Laatst bijgewerkt door Drico op 18-11-20 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:49

Oh bij mij nog wel maargoed je zou ook de sperriem lus eraf kunnen halen natuurlijk bij schoenmaker ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:51

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:52

Drico schreef:
Dus als ik het goed begrijp bedoel je zoiets? Maar dan zonder de keelriem :+

https://www.kramer.nl/Paard/Hoofdstelle ... -hoofdstel

@Yvank, volgens mij is het geen flash sperriem meer.. wat ik laatst eens las bij iemand anders die deze had gekocht met dezelfde gedachte.

Ja deze! Maar dan idd zonder keelriem. Vind het intens lelijk om die er af te snijden zegmaar :+

PSoS is idd geen flash meer volgens mij, en vindt die te duur om er meteen iets af te laten halen denk ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:55

Hmm als je nu die kramer bestel en de neusriem aan je eigen hoodstel doet is dat niet iets? Dan heb je geen keelriem.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:56

Yvank_ schreef:
Hmm als je nu die kramer bestel en de neusriem aan je eigen hoodstel doet is dat niet iets? Dan heb je geen keelriem.

Ik heb er helemaal niet aan gedacht om bij losse neusriemen te kijken sowieso :+ Slim! The search continues!

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 00:05

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 00:11

Oeh interesting! Vind hem wel wisselend passen bij de reviews (neusriem heel laag, sluiting tegen de kaak aan) maar da's ook paardafhankelijk natuurlijk.

Die gaat op 't lijstje!

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:55

We zijn inmiddels alweer een aantal maanden verder, en de ontwikkelingen opmars van de anatomische hoofdstellen heeft niet stil gestaan, dus wie weet is het hoofdstel wat ik zoek er nu intussen wel! Wie helpt mij mee zoeken?

Ik zoek een hoofdstel met de volgende eigenschappen :

Chestnut bruin (lichtbruin)
Zowel en cob als full verkrijgbaar ivm lastige maat van m'n paard.
Losse bakstukken
Anatomische neusriem en kopstuk
Mét keelriem (moet ermee mogen starten)
Sperriem is geen must

Hoofdstel moet bij deze kleur zadel passen:
Afbeelding

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 15:43

Ik heb hem vandaag even gepast (nog niet mee gereden) en alle riempjes nog niet goed vast, maar even voor het idee... :D Hoe vinden jullie het zo zitten?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 16:35

Lijkt prima zo! Gave kleur heeft je paard zeg <3

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 19:08

Hm ik weet niet, hij lijkt vrij krap om het jukbeen te liggen?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 19:30

Hij zit onder ietsjes te strak, maar hij heeft ook al wel veel haar weer op zijn hoofd wat ook niet meewerkt.. :+ Ik heb alles wel nagevoeld en hij zit overal wel met genoeg ruimte. Ik twijfelde een beetje of het bit zo ook wat te hoog zit.

Paljaslaura, hij is een donkere valk en een echte toverbal! :D

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 19:51

Lijkt wel goed te zitten bij je paardje. Wel zou ik de bitriempjes omdraaien zodat niet perongeluk de gesp naad beneden zakt en tegen de bitringen zal tikken.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 20:06

Dat is een goed idee, dankjewel!

Luna02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 20:28

Advies gevraagd:

Ik ben op zoek naar een hoofdstel zonder sperriem voor een paard met gevoelige tanden/kaken. We hebben nu een Rossner hoofdstel (weet zo niet welke) met aansnoerneusriem, waarbij we de sperriem eraf hebben gehaald. Paard lijkt daar meer tevreden mee te zijn.

Ik werd zelf heel enthousiast van het nieuwe Presteq hoofdstel, maar daar kan de sperriem volgens mij niet af. Ik kwam daarna de Horsegear Styx en de Lingus Fairfield tegen. Wat denken jullie van deze hoofdstellen bij bovenstaand verhaal? Hebben jullie ervaringen met de Presteq, Horsegear of Lingus? Of misschien nog andere suggesties?

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 23:12

Kieffer Amy kan de sperriem vanaf. Heb deze besteld.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 00:04

Luna02 schreef:
Advies gevraagd:

Ik ben op zoek naar een hoofdstel zonder sperriem voor een paard met gevoelige tanden/kaken. We hebben nu een Rossner hoofdstel (weet zo niet welke) met aansnoerneusriem, waarbij we de sperriem eraf hebben gehaald. Paard lijkt daar meer tevreden mee te zijn.

Ik werd zelf heel enthousiast van het nieuwe Presteq hoofdstel, maar daar kan de sperriem volgens mij niet af. Ik kwam daarna de Horsegear Styx en de Lingus Fairfield tegen. Wat denken jullie van deze hoofdstellen bij bovenstaand verhaal? Hebben jullie ervaringen met de Presteq, Horsegear of Lingus? Of misschien nog andere suggesties?

Hier ook een een tijd op normale hoge neusriem zonder sperriem gehad. Daarna tijdje de hooks Chester maar was hij toch niet fijn op. Nu de horsegear styx en daar gaat hij heerlijk op. Mag je alleen dressuurmatig niet mee starten.

Luna02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 08:50

MyChoice schreef:
Kieffer Amy kan de sperriem vanaf. Heb deze besteld.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Luna02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 09:08

darkadia schreef:
Hier ook een een tijd op normale hoge neusriem zonder sperriem gehad. Daarna tijdje de hooks Chester maar was hij toch niet fijn op. Nu de horsegear styx en daar gaat hij heerlijk op. Mag je alleen dressuurmatig niet mee starten.

Oké! Dat is niet erg, aan wedstrijden zijn we nog lang niet toe! Scheelt dat zowel de Styx als de Lingus voor een leuk prijsje te krijgen zijn. Het lijkt op de productfoto’s alleen alsof de Lingus net iets hoger op de neus ligt.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 09:55

Als je zelf zeer stille handen hebt en je paard zeer fijngevoelig is dan is een hoofdstel als de lingus heel fijn. Mijn paard vindt het na nu 4x rijden fantastisch. Ze schuimt meer en lijkt zeer tevreden. Ze moeten er wel even aan wennen want het bit beweegt veel meer.
Aangezien de neusriem geen steun geeft aan het paard kunnen ze hun mond open doen of heel makkelijk onder je hulpen uit als ze dat willen. Bij een paard die daar aanleg voor heeft kan dat nare situaties opleveren.

Er zijn hier in de groep best veel mensen die hem hebben geprobeerd maar waar hij toch niet beviel. Dus zou eerst even kritisch nadenken welk soort paard je hebt, hoe jouw rijstijl is en welk soort combinatie jullie zijn. Als je dan komt op fluweel dan zou het zeker een optie zijn om te proberen :) wij zijn er blij mee!

Oh mocht iemand een keer een kapotte lingus hebben, ik zou heel graag een lingus kopstuk erbij willen hebben in maat full zwart ;) ze zijn niet los te koop volgens mij.

Zowel de styx als de lingus hebben riempjes dus je kunt hem daar hangen waar je wilt. Echter als je een paard hebt met een kort hoofd kun je dat zelf niet kiezen anders krijg je het bit niet vast. Echter kun je je in dat geval af vragen of je het juiste model koopt voor je paard.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 10:00

pluisje88 schreef:
Als je zelf zeer stille handen hebt en je paard zeer fijngevoelig is dan is een hoofdstel als de lingus heel fijn. Mijn paard vindt het na nu 4x rijden fantastisch. Ze schuimt meer en lijkt zeer tevreden. Ze moeten er wel even aan wennen want het bit beweegt veel meer.
Aangezien de neusriem geen steun geeft aan het paard kunnen ze hun mond open doen of heel makkelijk onder je hulpen uit als ze dat willen. Bij een paard die daar aanleg voor heeft kan dat nare situaties opleveren.

Er zijn hier in de groep best veel mensen die hem hebben geprobeerd maar waar hij toch niet beviel. Dus zou eerst even kritisch nadenken welk soort paard je hebt, hoe jouw rijstijl is en welk soort combinatie jullie zijn. Als je dan komt op fluweel dan zou het zeker een optie zijn om te proberen :) wij zijn er blij mee!

Oh mocht iemand een keer een kapotte lingus hebben, ik zou heel graag een lingus kopstuk erbij willen hebben in maat full zwart ;) ze zijn niet los te koop volgens mij.

Zowel de styx als de lingus hebben riempjes dus je kunt hem daar hangen waar je wilt. Echter als je een paard hebt met een kort hoofd kun je dat zelf niet kiezen anders krijg je het bit niet vast. Echter kun je je in dat geval af vragen of je het juiste model koopt voor je paard.

Ik weet niet of dit hetzelfde kopstuk is, maar op Facebook kwam ik deze tegen bij Equibling.

Afbeelding

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 10:09

Hij is helaas anders! Maar hij is wel mooi!