[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:49

woepsie90 schreef:
Iemand ervaring met een boomloos zadeldek van Mariska's Zadeldekjes? Heb nu een Ghost dekje met rubberachtige onderkant omdat wol of fleece teveel glijdt bij mijn volbloed. Mariska's dekjes hebben aan de onderkant katoen en ik denk dat dit ook zal glijden, wellicht minder dan wol/fleece, maar toch.

Iemand tips hoe we een eventuele glijbaan kunnen voorkomen? Een dekje met vrolijke print voor onder mijn Ghost lijkt me zo leuk!

Ik ben wellicht bevooroordeeld als de vriendin van mariska maar ik rij ook af en toe op haar paard en eerder met haar barefoot en wintec, nu haar ghost, glijd helemaal niks. Maar de ene heeft nergens last van met glijden met wol of fleece de ander wel. Maar reed je in het verleden met gewone dekjes met een boomzadel? Principe zelfde spul :)

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:31

Ik heb 2 boomloze zadel (Trekker en Freeform) en beide schuiven iets naar voren. Kan ik ook iets doen met de panelen waardoor de zadels niet meer schuiven? Breder of smaller of is dat niet zo te zeggen vanaf een beeldscherm.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:39

Maartje1990 schreef:
woepsie90 schreef:
Iemand ervaring met een boomloos zadeldek van Mariska's Zadeldekjes? Heb nu een Ghost dekje met rubberachtige onderkant omdat wol of fleece teveel glijdt bij mijn volbloed. Mariska's dekjes hebben aan de onderkant katoen en ik denk dat dit ook zal glijden, wellicht minder dan wol/fleece, maar toch.

Iemand tips hoe we een eventuele glijbaan kunnen voorkomen? Een dekje met vrolijke print voor onder mijn Ghost lijkt me zo leuk!

Ik ben wellicht bevooroordeeld als de vriendin van mariska maar ik rij ook af en toe op haar paard en eerder met haar barefoot en wintec, nu haar ghost, glijd helemaal niks. Maar de ene heeft nergens last van met glijden met wol of fleece de ander wel. Maar reed je in het verleden met gewone dekjes met een boomzadel? Principe zelfde spul :)

Ja dacht ook wel hetzelfde spul maar heb op mijn paard maar 1x op een dressuur wintec met gewoon dekje gereden, en alleen in stap op buitenrit. Toen was dat paard nog niet mijn paard dus totaal geen aandacht besteed aan het zadel en pasvorm etc :')

Iemand ervaring met anti slip gelpads? Die kan ik er eventueel onder doen maar hoe zit het dan met ruggegraat vrijheid? Zoiets als dit: https://m.kramer.nl/anti-slip-pad-Ultra ... &ci=257125

Mariska zat zelf aan antislip laag eronder naaien te denken al wist ze nog niet hoe, maar wat voor materiaal zou dat dan moeten zijn?

DubbelFun

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:54

Ik heb vroeger eens een Dixie Midnight No Sweat Pad gehad. Die lag ook als een huis.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:41

Billy20 schreef:
Ik heb 2 boomloze zadel (Trekker en Freeform) en beide schuiven iets naar voren. Kan ik ook iets doen met de panelen waardoor de zadels niet meer schuiven? Breder of smaller of is dat niet zo te zeggen vanaf een beeldscherm.

Terwijl alles altijd schuift op mijn paard: ik heb een freeform enduro zonder panelen op een HAf-pad met dubbele inlages met een gewoon veelzijdigheidssingeltje, die nooit schuift.

Experimenteren dus.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:17

Zijn er hier dan gebruikers van de andere trekker modellen? Ik overweeg er een aan te schaffen, nieuw of tweedehands voor mijn jonge haf.

De classic word regelmatig aangeboden tweedehands, andere modellen eerder nieuw.

Wellicht dat ik anders ook voor de passervice kan gaan voor andere merken.

Heb alleen niet zo de denderende ervaring met bf in het verleden, de trekker redelijk al ben ik er nu vam overtuigd dat de problemen die ik toen had kwamen door te korte kussens onder de trekker.

Ben geen lichtgewicht,zit tussen de 80 en 85 kilo, schommelt n beetje en wil dus wel echt een.goede drukverdeling.

Heb op t moment eigenlijk een fijn passend boomzadeltje maar boomloos spreekt m.gewoon meer aan ivm het constant veranderen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:54

Persoonlijk ben ik weg van de Trekker True Talent - maar dat komt omdat ik de schurft heb aan wrongen. :o

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:57

Ik vond de Trekker True Talent ook heerlijk, alleen kreeg ik 'm niet stabiel op mijn picknicktafeltje-zonder-schoft. :D Ding kon niet breed genoeg vooraan.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 22:00

Dat kon een probleem zijn ja - maar al met al het prettigste model van dat merk. (persoonlijk!)

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 22:09

REnD schreef:
Ik vindt boomloze zadels veel fijner. Alleen bewegen je benen in het begin zeker meer *\o/*

Dat idee heb ik juist niet met mijn Barefoot Arizona. Terwijl ik echt wiebel benen had in mijn Wintecje.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 22:41

ik heb een trekker gehad gelijk weer verkocht vond het niks

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 05:42

Mijn Trekker is ook weggegaan. Als het breed genoeg stond kwam het op de schoft. Dus ik kreeg hem niet passend.
Op mijn merrie schoof het. Singelstoten niet op juiste plek.

Grote plus is wel dat het een kort zadel is, daarom was ik er wel fan van.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 07:22

ik heb een barefoot london gekocht bevalt tot nu toe goed

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:10

Ik blijf die Ghost zadels toch erg apart en mooi vinden..

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:38

Ik weet nog niet goed wat ik van Ghost vind, vooral de korte zweetbladen modellen.
Ik vroeg me af of jullie merken kunnen adviseren om me in te verdiepen met een flexibele boom, waar je wel gewoon normale dekjes onder kan doen? Verder ben ik me ook nog steeds aan het inlezen over alle soorten boomloze zadels en de bijbehorende pads :j

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:24

Trekker heeft allerlei verschillende modellen waarmee je met een gewoon zadeldekje kan rijden ;) Ik raad wel aan om een iets dikker zadeldekje te gebruiken voor extra comfort. Startrekk heeft gelijkaardige modellen als Trekker qua uiterlijk en kan dus ook met gewoon dekje geloof ik.

Hidalgo beschikt ook over kussens onder het zadel, waardoor een gewoon dekje ook prima kan.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:04

Eight schreef:
Ik weet nog niet goed wat ik van Ghost vind, vooral de korte zweetbladen modellen.
Ik vroeg me af of jullie merken kunnen adviseren om me in te verdiepen met een flexibele boom, waar je wel gewoon normale dekjes onder kan doen? Verder ben ik me ook nog steeds aan het inlezen over alle soorten boomloze zadels en de bijbehorende pads :j

Ik heb zelf een flexible saddle en een heather moffet flexee, zijn boomloze/flexibele zadels waar je met normale dekjes mee kan rijden. Als je vragen hebt kan je me vragen.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:10

Welk model heb jij Daphne? En is de zit heel vlak? :)
Edit: over het flexible zadel

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:18

Eight schreef:

Ik heb mijn Anda een tijd met een Startrekk dressuur gereden, erg fijn zadel om in te zitten, alleen moet je paard wel die voorste singestoot kwijt kunnen, en dat kon de mijne niet door een ver terugliggede schouder..
Mijn ijsco rijd ik op een Karlslund boomloos. Ik heb beide types gehad en vind beide niet geschikt voor warmbloeden, De gewone Kontakt is te slap als je paard flink draaft, en alleen voor schoftloze schuifelpaarden, daar kreeg mijn Anda met veel beweging in haar rug last van. En de Kontakt 2 past qua kussens alleen op ponymodellen. Mijn Ijsco vindt het een geweldig zadel maar bij mijn Anda staan daar de kussens met de punten loodrecht in de rug, ook geen aanrader.

Oh en dan nog een heel legioen modellen met plakkussens: Hildago en Startrekk espaniola, Ik heb altijd ruzie met die plakkussens. krijg ze nooit helemaal goed. Daar begin ik niet meer aan.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:24

Het is voor een kruising KWPN Arab. Plakkussens durf ik niet aan te beginnen. Bestaan er ook pas services voor boomloze zadels? Omdat ik zelf geen verstand heb van boomloos vind ik het heel lastig te zien of iets goed ligt..

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:27

Ja die is er, ik weet even de naam niet, maar zit hier ook op het forum.

Edit: je kunt zo ook bij veel verkopers testen door ze een weekje te huren, dan kun je het op je gemak uitproberen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:31

Teteltee

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:32

Eight schreef:
Welk model heb jij Daphne? En is de zit heel vlak? :)
Edit: over het flexible zadel

Ik heb de flexible inspiration, ben er zo geweldig blii mee. Heb zo veel boomloosjes onder mijn billen gehad maar deze is toch wel echt heel fijn. De zit is niet heel vlak, de zitting is een zachtere gelzitting waardoor je er echt goed in zakt met je zit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:33

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:35

Heb je die Bob Marshall weer verkocht Daphneeeeej? Daar heb je ook een tijd(je) fijn mee kunnen rijden tijd?

Pmarena _O- Die afkorting zou ik nooit onthouden := _O- 8)7 :o? :o?