Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kwetal schreef:Inderdaad liever niet de gesp bovenaan -
MaricoGraphy schreef:Probleem wat gesp onderaan betreft. Heb korte benen en de steigbeugels staan vrijwel op het kortste gaatje. Als ik de gesp beneden doe heb ik enorm last van de, hoe noem je dat?, overschot van de riem. Die komt dan onder de steigbeugels en klappert bij het rijden.
Of doen jullie de gesp dan onderste boven?
MaricoGraphy schreef:Probleem wat gesp onderaan betreft. Heb korte benen en de steigbeugels staan vrijwel op het kortste gaatje. Als ik de gesp beneden doe heb ik enorm last van de, hoe noem je dat?, overschot van de riem. Die komt dan onder de steigbeugels en klappert bij het rijden.
Of doen jullie de gesp dan onderste boven?
Kitty_ schreef:Op dit moment kan ik nog geen groene pads leveren, maar wie weet wat er aan komt in de toekomst
lukka63 schreef:ik lees al een tijdje dit interessante topic door.
ik heb een ijslander met een rechte korte rug(zadel van 42 cm of korter zou ideaal zijn)en eigenlijk zijn we met bomen wel uitgepast.Dus denk ik nu aan flexibel (trekker ,hidalgo,ghost ??)
nu zie ik hier soms foto "s voorbij komen waarvan ik zelfs denk oei die is kritisch lang .
Of is dat bij boomloos heel anders?
Is er een drukmeting bekend van bv de ghost zadels ?
ik hoor graag jullie ervaringen
hinkewal schreef:Lukka61, Leuk een IJsjeMaar lastig he die ruggetjes van ze....
![]()
Zelf heb ik een Ghost Quilty Piccolo. Deze gebruik ik voornamelijk voor mijn paso kruizing merrie maar we gebruiken hem ook wel op onze IJslander. Qua lengte kan het nog precies. Het is een heel fijn zadel die de druk ook super verdeeld. Zowel voor paard als ruiter is het een fijn zadel. Hij zit ontzettend vrij.