[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stybba

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:51

Jammer, net nog wel... Heb mijn post aangepast :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:53

Haha de Iberica? Dat was mijn vorige barebackpad maar die heb ik verkocht, omdat ik hem dus niet zo vaak gebruikte en dat vond ik zonde. Die dingen kosten nieuw inderdaad tegen de 400 euro.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:55

Ik heb de ride on pad van Bf, ik doe er wel een BF pad met inlages eronder. Zo is de druk verdeling beter, en krijgt hij geen schuurplekken van de sympanova. Ik heb wel een oude fjord waarvan de ruggegraat meer uitsteekt dan toen hij jong was en rond.
Maar het zit zo echt heerlijk en mijn paard vindt het ook fijn zo.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:55

Ja die dus :j Ziet er lekker uit, maar idd meer de moeite waard als je veel met een bareback pad rijd.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:00

Cynthiar, dat lees ik inderdaad meer, dat mensen rijden met pad eronder. Daar zat ik al aan te denken, ook makkelijker met schoonhouden enzo. Mijn merrie is bij haar vorige eigenaar ook veel zonder zadel gereden en ook langere ritten, zowel op de blote rug als met schapenvachtje. Ik ben vorige week zonder zadel naar buiten geweest (uurtje stappen), toen ik terugkwam waren er wel een paar plekjes waar de haren door de war zaten enzo. Mijn merrie is verder vrij rond en ze liep ook heel ontspannen, maar ik ben een enorme zenuwpees wat dit soort dingen betreft en daarom check ik altijd alles het liefst 3x :Y)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:07

Kirsha, mijn vriendin heeft een bbp van FRA die hier ook op lijkt. Die heeft wel bontjes bij die ronde dingen ( :+ ). Gebruik hem zelf ook regelmatig, en vind hem heerlijk rijden! Gebruik hem zelf voor hetzelfde als jij (leen hem regelmatig eens, lekker hobbelen :) )

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:59

Is dat de Dardo? Die heb ik inderdaad ook gezien, maar bij de bekendere winkels vind ik daar alleen nog de nieuwe variant van. Die is niet alleen 20 euro duurder, maar ook een stuk minder mooi vind ik := Zitten volgens mij ook niet meer die 'flapjes' aan. Ik wil hem toch wel graag bij een wat bekendere shop bestellen, heb inmiddels wat nare ervaringen met de kleine onbekende shops. Zeurpiet ben ik zeg hahaha! Het heeft gelukkig geen haast dus ik ga er nog even rustig over nadenken.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:07

Mijn vriendin heeft er 2 gewonnen (bij Bosgra in hardegarijp, zag dat je in de buurt woont), maar daar hebben ze diezelfde niet meer.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:12

2 gewonnen? Dat is nog eens een mooi cadeau :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:14

Dat is inderdaad mooi meegenomen!

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:16

Ze hebben elk jaar daar een clinic bitloos en boomloos rijden, en ze gingen daar 2x voor de leuk heen, 2x zo'n ding gewonnen := Af en toe rijden we er ook mee in de les, echt heel handig voor je evenwicht en zit :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:18

Ik heb direct even gespiekt, die clinic is in oktober/november geweest. Verdorie :P Zie op hun site wel dat ze FRA artikelen in de winkel hebben. Ik denk dat ik er binnenkort maar gewoon even langs ga om te kijken :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:28

even een singel vraagje heb nu een 50 cm maar hoe hoort een singel eigenlijk te zitten?
twijfel of ik een langere moet hebben

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 09:17

Klopt inderdaad, FRA had al een tijdje de Dardo die echt zo voor het oog als 2 druppels water op de Barefoot Ride-on-Pad leek.... daarmee hebben ze ook problemen met Barefoot gekregen, die heeft ze zover ik weet gedwongen om ze van de markt te halen.

En nu proberen ze het doodleuk nog een keer, paar flinke zwarte stukken op de zijkanten geplakt in de hoop dat het zo "anders" genoeg is om er mee weg te komen.

En inderdaad HH nu ook...blijkbaar kunnen die merken zelf niks beters verzinnen dus we zullen het maar als een compliment zien :P

Het is wel altijd balen bij namaak dat je maar af moet wachten hoe goed het nagemaakt is, als er kwalitatief minder goed / duurzaam materiaal gebruikt is of de afwerking is minder, dan krijg je de situatie dat andermans kopieën kapot gaan en daardoor ook jouw origineel een slechte naam krijgt doordat klanten het verschil niet zien en gewoon domweg zeggen dat hun "Barefoot" kapot is gegaan of problemen gaf -O-

Ik durf ook echt niet te zeggen in hoeverre ze echt van binnen hetzelfde zijn, ze zijn toch door andere fabrikanten nagemaakt en niet via de achterdeur bij Barefoot verkocht ofzo.

Ik weet alleen dat Barefoot een half jaartje geleden de keuze had: de prijs van de RoP verhogen, de kwaliteit verlagen of hem uit het assortiment halen, vanwege de gestegen materiaal-kosten die niet langer weg te poetsen waren zeg maar. De prijs is toen omhoog gegaan.

Barefoot was daar zelf ook helemaal niet blij mee maar het was echt kiezen of delen :=

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 11:28

Dat is inderdaad ook zo. Van HH zal ik hem ook zeker niet kopen, ik kijk dan liever naar merken die wat meer gericht zijn op de hele ontwikkeling zeg maar, en niet even snel zo'n padje in elkaar draaien. Dan leg ik graag 20 euro meer neer voor een pad die van betere kwaliteit is. Niet dat die van HH per definitie slecht is, maar het is toch meer een 'budgetmerk' heb ik het idee. Met FRA heb ik dan weer geen ervaring, maar ik ga denk ik gewoon eens langs het Ruiterhuis hier in de buurt, dan zie ik het vanzelf.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:04

Nouja, het valt niet met zekerheid te zeggen dat ze van goedkoper materiaal / op een goedkopere manier in elkaar gezet zijn, wie weet zijn ze wel beter, dat kan ook nog :P

Ik weet alleen dat Barefoot het niet voor elkaar kreeg om ze goedkoper van dezelfde kwaliteit te kunnen blijven maken, terwijl ze er wereldwijd toch best een hoop verkopen dus flinke aantallen produceren waardoor de kosten per pad dalen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:38

Ja precies, maar dat bedoel ik ook. Merken als HH zijn toch ook niet echt klein dus die zullen toch wel een beetje op de massaproductie kunnen meeliften qua prijs, maar alsnog, als bedrijf A de prijzen noodgedwongen verhoogt vraag ik me wel af hoe bedrijf B het dan voor 2/3 van die prijs kan doen :P Dan denk je toch al snel dat het mindere kwaliteit zal zijn. Of het ook zo is, geen idee, dat ga ik niet uitproberen :o Na al mijn zadel-koop-en-weer-verkoopgedoe wil ik nu gewoon een blijvertje :D

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:56

Hier de Barefoot London weer binnen gekregen, die mooie van pmarena! :D
Ben er erg blij mee, hij ziet er super uit. Binnenkort maar snel proberen..

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:37

Het zal mij niets verbazen als alles van Harry's Horse in China, India of andere lage lonen landen wordt gemaakt.
Daarbij ben ik nog niets van HH tegen gekomen wat echt van goede kwaliteit was, mindere kwaliteit leer, minder secuur stikwerk.

Ik weet niet waar de Barefoots geproduceerd worden, maar vast niet in China...

Het is ook met paardenspul meestal wel: alle waar is naar zijn geld.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:19

Aangezien we nu toch een HK zijn :Y)

Ik wil iedereen alvast alle goeds toewensen voor 2014 en dat we nog maar lang rond mogen hobbelen op een blij paard :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 10:01

Barefoot heeft overal ter wereld producenten zitten die voor hen werken, gezien ze zo ontzettend veel spullen nodig hebben en zodat ze snel kunnen schakelen als bij de 1 of de ander de kwaliteit minder wordt en ondanks herhaalde "waarschuwingen" geen verbetering volgt. Dan is het prettig wanneer je niet totaal afhankelijk bent van 1 fabrikant die al je spullen levert :=

Voorheen kwamen de spullen voornamelijk uit India, heel normaal tegenwoordig :j

Zal nu vast ook nog wel India en China bij zitten, bijna alle ruitersportartikelen komen tegenwoordig uit die hoek daar vanwege de lagere lonen en de grote capaciteit.

Zelfs de heel erg dure merken worden daar vaak gemaakt, maar dat houden ze liever stil :P

Er zit natuurlijk wel veel verschil in kwaliteit, je kunt daar bij een habbie-babbie fabriekje spullen bestellen die van heel goedkoop materiaal door heel goedkope mensen (die op de grond zittend werken :(:) ) in elkaar geflanst worden.

Maar je kan ook goede bedrijven in de arm nemen die hun zaakjes netjes voor elkaar hebben en op een meer westerse manier werken :j

Die je er van doordringt dat de werk-omstandigheden en kwaliteit van de materialen en verwerking gewoon echt heel degelijk en netjes moet zijn.

En om dat zo te krijgen moet je zelf de ontwikkeling doen, goede voorbeelden geven en regelmatig daar naartoe gaan om de boel onder controle te houden zodat je echt een vinger aan de pols houdt.

En speciale kwaliteitscontroleurs daar op de vloer neerzetten. Dat kost natuurlijk wat extra, je kan niet voor een habbekrats laten produceren en dan ook 100% kwaliteit verwachten, het komt uit de lengte of uit de breedte en ook bij Barefoot komt er ondanks de strenge controles toch af en toe wel iets binnen dat door alle controles heen geglipt is, dat hou je toch.... gelukkig controleren ze het bij Barefoot ook nog voordat het naar de klanten gaat.

Met het inhuren van kwaliteitscontroleurs zijn ze al vrij snel begonnen en dat heeft echt stukken gescheeld :j

En dan komen er nog kosten bij om de fabrikanten te verplichten om geen Barefoot-ontwerpen via de achterdeur aan anderen te verkopen, doen ze dat toch dan hebben ze echt een probleem, en terecht lijkt me :j

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 14:39

Crazymel schreef:
Wat kan ik tegen schruiven van het zadel doen? Kan het zijn dat de pommel te groot is?
Heb er een grandeur pad met dubbele inlages om een erg ronde haf liggen. Het zadel is een trorison.

Ik vraag het nog maar een keertje als
Iemand kan helpen?

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 14:51

Met een trorison (is het torsion?) kan ik niet helpen, ik weet wel dat bij mijn barefoot de pommel heel belangrijk is Pommel bij mij is perfect voor Max en véél te groot voor Winnie. Bij Max ligt het zadel vast, bij Winnie schuift het zadel erg. Maar ik heb een Barefoot...

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 14:52

Ilsesolero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:02

Boomloos zadel zit fijn, je zit dichter op het paard.

De pommel kun je idd er vaak uithalen. Wij hebben ook zo´n zadel op stal liggen met verschillende pommels. Maar ik denk dat je beter met pommel kan passen, want deze maakt direct het zadel breder of smaller.