Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 00:14

Mooi paardenplekje zo te zien!
Succes met de verhuizing en veel geluk op jullie nieuwe stek! *\o/*

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 00:39

10tje2 schreef:

een bijzonder paardenplekje
Onze paarden blijven het hele jaar rond buiten - in de zomer een (kale) weide met beekje en in de winter een droge paddock met schuilgelegenheid, bestrate hooivoerplaats en een verwarmde drinkbak. Met gebruik van rijbaan en stapmolen :))

Rijlaarsdam

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:01

Wow, BZ. Mooie stek.
Veel succes daar voor jullie.

Gisteren heelijk in me kortebroek en top gereden
Nou ja, veel stap en twee keer stukje tölt.

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:02

Buitenzinnig schreef:
10tje2 schreef:

een bijzonder paardenplekje
Onze paarden blijven het hele jaar rond buiten - in de zomer een (kale) weide met beekje en in de winter een droge paddock met schuilgelegenheid, bestrate hooivoerplaats en een verwarmde drinkbak. Met gebruik van rijbaan en stapmolen :))

Lijkt me perfect! En nooit meer ijs hakken in de bevroren waterbak :) Ben je verder wel zelfstandig daar? Dus zelf hoeveelheid hooi bepalen en geven en dat soort dingen?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:02

wat een zalig plekje voor de paarden !

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:59

Citaat:
Lijkt me perfect! En nooit meer ijs hakken in de bevroren waterbak Ben je verder wel zelfstandig daar? Dus zelf hoeveelheid hooi bepalen en geven en dat soort dingen?

Niet helemaal zelfstandig, maar ze proberen de groepjes die het jaar rond buiten blijven wel zo te formeren dat ze de dieren die op dieet staan bij elkaar zetten. Paarden mogen geen ijzers onder (!) in de groep, de paarden moeten met elkaar overweg kunnen, de eigenaren ook. Ze rijden een gigantische rol Eifel-hooi van eigen land de paddocks binnen op zo'n grote overdekte ruif, hoe dat bij de meer HB-gevoelige paarden gaat weet ik niet. Ik mocht wel mijn hooibakken meenemen en ze maken een verhoging naast de warmwater drinkbak, zodat ook de kleintjes er bij kunnen ^) Eigen gekweekte haver mag je zelf pakken, of niet, wat je wil.... Of het wordt voor je gegeven - de eigenaar rijdt minstens 1x daags langs de weides, zijn moeder woont in ons geval er vlak naast. De weidegenoten letten ook op +:)+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 10:15

Wat ziet dat er heerlijk uit !
Voorlopig nog geen tijd en zin voor logeerpartijtjes zeker O:)

Schiet je al een beetje op met inpakken ?
Moet er niet aan denken met die hitte -O-

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 10:26

Mooi plekje hoor.
Inderdaad eerst lekker settelen en die barebackpads en website komen later wel.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 10:30

Moet ik daar eerst wonen eer er gelogeerd kan worden - overigens zijn er zat gelegenheden daar in de buurt waar je wel met paard en al kan komen logeren.
Inpakken gaat traag - zeker met die warmte {:} Dus hop - even niet Bokken, maar aan de slag :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:00

Ja, is alles rond met de graaf? Super hoor, hoop dat jullie daar iets moois op kunnen gaan bouwen maar de plannen klonken prima, en een BBP shop klinkt heerlijk simpel vergeleken met dat gedoe met zadels...hoe soepeler hoe makkelijker te verkopen :P

Els: ik heb geen hele Butterfly te koop, eventueel wel een losse onderkant :P

Gezien ik de schaap-zitting gebruik op mijn Arizona.

Mocht het voor jou vooral om de onderkant gaan omdat je Iberica onderkant helemaal stukgezweten is dan komt dat misschien wel handig uit? Bij mij paste het zitting-schaap van de WB Iberica keurig op de basis van de Butterfly :j

Bij mijn Butterfly basis is de singelophanging wel een stukje naar voren gezet omdat de standaard positie echt te ver naar achteren zat, zo'n beetje in het midden van de basis waardoor het geheel erg naar voren getrokken werd.

De Iberica basis lag veel beter omdat daar de singelstoten veel verder naar voren zaten.... voordat ze die later juist een stuk naar achteren gingen zetten (zo zonde....).

Dus de singelophanging zit prettig ver naar voren voor buikige paardjes, en de beugelophanging juist wat minder ver naar voren zodat je niet in een ontzettende stoelzit terechtkomt. Mocht je interesse hebben, geef maar een gil. Ik heb hem hooguit een ritje of 5 gebruikt, max. een half uurtje per keer met een zeldzaam drafje of galopje, ben niet uit de experimentatie-fase gekomen ermee :P

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:35

@pmarena zou dat passen met de ritsjes enzo? Vraag me af mijn singel lang genoeg is voor de Butterfly, bij 1 toko zetten ze er langere singelstoten op, maar die toko geeft helaas geen sjoege op mail, neemt de telefoon niet op enz. (al maanden niet, dus niet op vakantie denk ik )
Heb je er een fotootje van en wat moet het kosten (mag ook per mail)?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:41

O dat is waar, ik heb er al langere lederen singelstoten aan laten zetten, die zijn van Barefoot :)

Bij mij paste het echt perfect, was helemaal uitwisselbaar, de WB Iberica en pony Butterfly (zijn even groot qua zitting-schaap), ik heb er nog wat foto's van gemaakt ook.

Heb van meerdere exemplaren geprobeerd en elke keer was het prima uitwisselbaar.
Natuurlijk heb je wel dat een Iberica-zitting aan de zijkanten dan uitsteekt over de Butterfly basis heen maar dat is juist weer fijn in principe denk ik.

Ik had niet de intentie om hem te koop te zetten (vanwege speciaal besteld, nieuw, vermaakt, flinke kosten gemaakt en straks wil ik hem toch weer gaan gebruiken, zul je net zien :P ) maar als je hem goed kunt gebruiken en er een nette prijs voor wilt betalen dan ben jij er mee geholpen en is mijn zadelkamer weer wat opgeruimder :)

Ik zal wel even foto's maken, dan mail ik je wel even op je gewone mail en misschien wil je dan nadenken wat je er voor over zou hebben zodat ik ja of nee kan zeggen...? :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:48

doe maar een voorstel, ik zie de mail wel binnenkomen, ik weet niet hoeveel je eraan verspijkerd hebt, dus doe jij maar een voorstel :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:49

Ik graaf even mijn fototoestel uit, momentje.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:52

ik wil op "LIKE" klikken, maar dat kan hier niet *haha*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:01

Hihi, doet me aan deze denken :P

Afbeelding

Ben van een antiek 16 MB kaartje aan het uploaden hoor, momentje, je krijgt zo je mail :P

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:04

doe maar kalm aan, veel te warm om je druk te maken

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:07

]
Citaat:
Niet helemaal zelfstandig, maar ze proberen de groepjes die het jaar rond buiten blijven wel zo te formeren dat ze de dieren die op dieet staan bij elkaar zetten. Paarden mogen geen ijzers onder (!) in de groep, de paarden moeten met elkaar overweg kunnen, de eigenaren ook. Ze rijden een gigantische rol Eifel-hooi van eigen land de paddocks binnen op zo'n grote overdekte ruif, hoe dat bij de meer HB-gevoelige paarden gaat weet ik niet. Ik mocht wel mijn hooibakken meenemen en ze maken een verhoging naast de warmwater drinkbak, zodat ook de kleintjes er bij kunnen ^) Eigen gekweekte haver mag je zelf pakken, of niet, wat je wil.... Of het wordt voor je gegeven - de eigenaar rijdt minstens 1x daags langs de weides, zijn moeder woont in ons geval er vlak naast. De weidegenoten letten ook op +:)

Hoe krijg je het zo gevonden! Of heb je eerst een ultieme paardenplek gezocht en toen voor jullie zelf een onderdak in de buurt? ;)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:46

Hahah - nee, Ron werkt er. Beetje ingewikkeld, maar de eigenaar van het kasteel en weet ik het hoeveel hectare bos en akkergrond is een graaf - die heeft dat kasteel verhuurd aan een bedrijf dat tig kastelen heeft in heel Europa (vooral in Frankrijk) en die kastelen worden gebruikt om seminaars, cursussen, team-building etc, te geven. Ron werk dus voor dat bedrijf op het kasteel, de graaf beheert de bossen en weiden en heeft ook een paarden-pension. (bos en langbouw en nog veel meer) Ron gaat daar ook Equicoaching geven op dat kasteel en de paarden staan in de achtertuin. Voor wie zich ontstellend verveeld - zoek op Google Earth naar "Schloss Ahrenthal" in Sinzig. Zelf komen we 1 km verderop te wonen in Sinzig, met uitzicht op het dal vanaf het balkon.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:20

Jokari, ik heb jou foto's ontvangen. Deze komen, als dat mag, op mijn nieuwe website.
Bedankt, ik blijf inderdaad onder de naam buitenzinnig werken. En Don komt blijkbaar onder de naam soeske te werken, haha.
Don, het is je vergeven hoor, haha.
Het is zeker een uitdaging voor mij. Gelukkig begeleid Don mij nog goed indien nodig.
Het is niet gek dat jullie het nog niet wisten. Ik wilde eerst naar de KvK en alles geregeld hebben voor het bekend werd.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:56

dat mag zeker, soeske. Ben benieuwd naar de look van je site !
Blijf je hetzelfde aanbod verkopen, of gaan er veranderingen optreden qua merken ?

Don, ik ben heel benieuwd wat jij tzt gaat aanbieden. Beter dan Christ, dat kan haast niet. Ik zou voor 'erbij' nog wel een premium model willen (daarom niet per sé van Christ), maar geloof dat spaarrekening (en manlief :D ) niet blij gaat zijn als ik nog zo'n duur geval koop. :=

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 14:08

Leuk Jokari! De site komt zsm. online!
Ja, ik blijf hetzelfde verkopen, misschien komt er wel een uitbreiding in het assortiment wat betreft zadels, maar ik wil eerst alles even op een rijtje hebben.
Daarbij ga ik ook phytonics producten verkopen via de website.

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 20:57

Buitenzinnig schreef:
Hahah - nee, Ron werkt er. Beetje ingewikkeld, maar de eigenaar van het kasteel en weet ik het hoeveel hectare bos en akkergrond is een graaf - die heeft dat kasteel verhuurd aan een bedrijf dat tig kastelen heeft in heel Europa (vooral in Frankrijk) en die kastelen worden gebruikt om seminaars, cursussen, team-building etc, te geven. Ron werk dus voor dat bedrijf op het kasteel, de graaf beheert de bossen en weiden en heeft ook een paarden-pension. (bos en langbouw en nog veel meer) Ron gaat daar ook Equicoaching geven op dat kasteel en de paarden staan in de achtertuin. Voor wie zich ontstellend verveeld - zoek op Google Earth naar "Schloss Ahrenthal" in Sinzig. Zelf komen we 1 km verderop te wonen in Sinzig, met uitzicht op het dal vanaf het balkon.

Lijkt wel een sprookjesverhaal:)), maar ik zie jou nog niet in lange jurk op een boomloos dameszadel een middagritje maken. Maar dat komt natuurlijk omdat er geen boomloos dameszadel bestaat! :+

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:41

Hahahaa - 10tje - nee, geen lange jurk voor mij - maar eventueel Spaanse outfit op barok zadel? Genoeg Couleur Locale?
Afbeelding

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:13

Citaat:
"Buitenzinnig"]Hahahaa - 10tje - nee, geen lange jurk voor mij - maar eventueel Spaanse outfit op barok zadel? Genoeg Couleur Locale?

:wow: *\o/*