Succes met de verhuizing en veel geluk op jullie nieuwe stek!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
10tje2 schreef:Mooi paardenplekje zo te zien!
Buitenzinnig schreef:10tje2 schreef:Mooi paardenplekje zo te zien!
een bijzonder paardenplekje
Onze paarden blijven het hele jaar rond buiten - in de zomer een (kale) weide met beekje en in de winter een droge paddock met schuilgelegenheid, bestrate hooivoerplaats en een verwarmde drinkbak. Met gebruik van rijbaan en stapmolen
Citaat:Lijkt me perfect! En nooit meer ijs hakken in de bevroren waterbak Ben je verder wel zelfstandig daar? Dus zelf hoeveelheid hooi bepalen en geven en dat soort dingen?
Citaat:Niet helemaal zelfstandig, maar ze proberen de groepjes die het jaar rond buiten blijven wel zo te formeren dat ze de dieren die op dieet staan bij elkaar zetten. Paarden mogen geen ijzers onder (!) in de groep, de paarden moeten met elkaar overweg kunnen, de eigenaren ook. Ze rijden een gigantische rol Eifel-hooi van eigen land de paddocks binnen op zo'n grote overdekte ruif, hoe dat bij de meer HB-gevoelige paarden gaat weet ik niet. Ik mocht wel mijn hooibakken meenemen en ze maken een verhoging naast de warmwater drinkbak, zodat ook de kleintjes er bij kunnenEigen gekweekte haver mag je zelf pakken, of niet, wat je wil.... Of het wordt voor je gegeven - de eigenaar rijdt minstens 1x daags langs de weides, zijn moeder woont in ons geval er vlak naast. De weidegenoten letten ook op +:)
Buitenzinnig schreef:Hahah - nee, Ron werkt er. Beetje ingewikkeld, maar de eigenaar van het kasteel en weet ik het hoeveel hectare bos en akkergrond is een graaf - die heeft dat kasteel verhuurd aan een bedrijf dat tig kastelen heeft in heel Europa (vooral in Frankrijk) en die kastelen worden gebruikt om seminaars, cursussen, team-building etc, te geven. Ron werk dus voor dat bedrijf op het kasteel, de graaf beheert de bossen en weiden en heeft ook een paarden-pension. (bos en langbouw en nog veel meer) Ron gaat daar ook Equicoaching geven op dat kasteel en de paarden staan in de achtertuin. Voor wie zich ontstellend verveeld - zoek op Google Earth naar "Schloss Ahrenthal" in Sinzig. Zelf komen we 1 km verderop te wonen in Sinzig, met uitzicht op het dal vanaf het balkon.