Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kwetal schreef:Foto's helpen - eventueel PB je ze als je ze liever niet hier wil tonen. Wanneer je hele hand er tussen zou passen, zou ik je vragen om ze heel snel weer dichter bij elkaar te zettenHeb ik ergens gezegd dat je de kussens weg moet laten? Nee toch? Maar een andere vorm kussens zou wellicht kunnen helpen. Of kussens van een ander merk - ik wacht even de foto's af voor ik de kussens af kraak
![]()
Je moet je afvragen waarom je paard wat spieren verliest over de ruglijn. Dat is vreemd? Overigens even iets wat ik heel duidelijk wil maken - want het is een ding waar iedere boomloos zadel verkoper tegenaan loopt: mensen die de ligging van het zadel beoordelen zonder ruiter...dat kan bij boomloos niet. Dat zadel vormt zich pas naar het paard MET ruiter en je kunt de ligging daarom niet beoordelen wanneer het zadel los op de rug ligt. Hooguit de lengte en of de singelstoten om de juiste plek hangen, maar niet qua aansluiten. Dus zet er iemand op en voel dan hoe het aansluit. Ook hier kan je de zgn. touwtjes test doen, kan je een touwtje (of zeepje) onder het zadel door schuiven door de kamer. Als het ergens blijft steken, zakken je kussens te ver door en ligt de basis van het zadel op de rug.
Kwetal schreef:@Marein - nou, ik ben al vast gequoteInderdaad kan je zoiets niet beoordelen zonder ruiter en zeker wanneer je paard het hoofd baar beneden doet, komt de achterkant omhoog (en niet zo'n beetje ook!!) Gaat ook zo bij een boomzadel, maar als het om boomzadels gaat, stopt iedereen met kritisch kijken en nadenken
MaricoGraphy schreef:Als de gesp aan de andere kant zit kan ik het toch tegen de buik aan duwen?
Ik vind de rug van de merrie nog best meevallen. Denk dat het zadel daarom ook nog goed ligt op haar.
Heb al ergere holle ruggen gezien op google. Als het veel holler was ging ik er niet op rijden denk ik.
zal vandaag eens zien wat het fijnste is wat de gesp betreft.
Kitty_ schreef:Naar aanleiding van mijn vorige bericht: Vandaag ben ik gaan dauwtrappen op de hoge veluweIk heb laatst de memory foam inlages in de pad gedaan en een stukje om het midden wat op te vullen ivm de iets wat holle rug van Amigo. Na 18 km's en 2,5 uur rijden trof ik een mooie zweetafdruk onder het zadel aan, ruggengraat keurig netjes droog en vrij
Pony had er ook enorm veel zin in!