[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:27

Zelf heb ik veel moeten puzzelen met de lengte van mijn beugels bij de arizona eerst zat ik te kort, had ik last van mijn knie en de pommel maar nu uit eindelijk de goede lengte gevonden :).

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:45

_Dribbel schreef:
Ja precies dat! Zou dat met een bontje erover te verhelpen zijn? Of is dat puur wennen?

Beugels langer doen. ;)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:50

Quibje, ik heb je een pb gestuurd :D

Dribbel, ik denk inderdaad ook dat je beugels misschien te kort zijn. Bij mijn Cheyenne en de London had ik mijn beugels altijd iets korter dan eigenlijk zou moeten, maar nu bij mijn Arizona heb ik ze relatief lang. En voor het eerst raak ik ze dus gewoon niet kwijt. Normaal heb ik altijd de neiging om met name mijn rechterbeen op te trekken, dat heb ik met de Arizona dus helemaal niet meer. Kan me goed voorstellen dat je met dit zadel misschien snel te kort gaat zitten. Als ik opstijg heb ik ook zoiets van 'jemig wat lang' maar ik zit als een huis en kan nog prima lichtrijden :j

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:55

Ik heb ook eindelijk mijn boomloos zadel! Een barefoot cheyenne met vps, gister opgehaald en gelijk geprobeerd, het zat als gegoten! Mijn merrie liep er heerlijk onder, oortjes naar voren en lekker ontspannen. Dat is een tijdje geleden dat ze zo lekker gelopen heeft. Het is wel een tweedehands, gelukkig helemaal compleet kunnen kopen :D en er zit zelfs een seatsaver bij met dijbeen wrongen en dat zit zo fijn *D. Er zitten ook fenders bij met westernbeugels maar dat vind ik niet fijn rijden, dus ik heb mijn eigen beugelriemen en beugels eraan gehangen. Als ik die westernbeugels goed wil doen tijdens het rijden dan raak ik ze kwijt en met gewone beugels niet :+.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 00:01

@samantha89: fijn dat hij er zo lekker onder loopt! :)

Heel erg bedankt voor de tips iedereen! Ga mijn beugels wat langer doen. Vond ze nu al heel erg lang voor mijn doen, maar we zullen zien!!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:17

Pmarena, ik heb al een wrong seatsaver, maar voelt nog niet zoals het wezen moet.. Verder licht de achterkant van het zadel op haar lendenen en mijn kont er net voor.. Daar komt bij dat ze momenteel wat gevoelig is op d'r lendenen. Maar het is in der daad nogal een verschil die overstap, maar we zullen zien.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:29

Even teruggekeken en de Arizona is een maat 2 zie ik, kan me voorstellen dat dat al snel wat lang wordt dan inderdaad :j

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:02

Samantha89 dat klinkt goed! Ik hoop hetzelfde te ervaren :D Ik heb nu tweedehands een oudere barefoot london kunnen kopen, compleet, voor een goede prijs. Ga 'm vrijdag halen.

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:16

Ja ik ben ook echt super blij!Ik hoop het ook voor je phillipa! :D en altijd fijn dat je een set voor een goede prijs kan kopen!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:21

Afbeelding

Mijn barefoot Ceyenne maat 1
met bruine pad heb ook nog een roze.

bruin met roze antilope hoofdstel

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:30

Wat kan ik tegen schruiven van het zadel doen? Kan het zijn dat de pommel te groot is?
Heb er een grandeur pad met dubbele inlages om een erg ronde haf liggen. Het zadel is een trorison.

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:31

Zou ik hier met een vraag binnen mogen vallen?

Ik ben me wat aan het oriënteren op de Hidalgozadels en heb al veel ervaringen op bokt en in dit topic kunnen lezen. Nu ben ik alleen benieuwd of er ook mensen ervaring hebben met een Hidalgozadel en een jong paard. Ik las dat deze zadels wel geschikt zijn voor jonge paarden juist omdat ze 'meegroeien', maar heeft iemand hier ook ervaring mee?

Ik heb een 3.5 jarige half Andalusische merrie die nu al behoorlijk rondgeribt is terwijl ze nog lang niet uitgegroeid is en ook nog maar heel minimaal in training staat. Er staat ons dus nog wat te wachten en zou het zonde vinden om nu weer een duur zadel aan te schaffen en dat dit zadel over een jaar weer te klein is. (al is die kans er natuurlijk altijd, met welk zadel dan ook). Alvast bedankt :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:24

Heeft iemand hier ervaring met de barebackpad van Harry's Horse?

Dit is de foto die bij de advertentie staat:
Afbeelding

Ik vind hem sterk lijken op de BBP van Barefoot, maar er zal natuurlijk verschil tussen zitten. Stiekem ben ik wel benieuwd :Y)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:56

Denk ten eerste dat het prijskaartje het verschil is, maar voor de rest zou ik het niet weten. :P

Dikke pech en testzadel is weer schoon retour gegaan zal hem wel gaan missen ondanks de kleine zitting. Vanaf nu word het weer goed plannen en op het weer letten als ik buiten wil rijden en geen asfalt happen. -O-

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:09

Ojee wat is er gebeurd? Uit je woorden begrijp ik dat je bent gevallen?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:19

Die bbp van Harry's Horse is gewoon een kopie van Barefoot. Mag dat zomaar?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:23

Nee gelukkig niet gevallen anders had ik nu niet achter de computer gezeten hoor, want dan kan ik komende dagen niks meer. Maar testperiode die voorbij is en barefoot Cheyenne heeft geen knop om vast te houden tijdens rodeo acties. Nu zou ik ook de pommel vast kunnen pakken, maar dat gaat mijn pols niet redden. :+

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:23

Hij is niet helemaal gelijk, de Barefoots hebben onder die patches wol zitten en deze dingen zijn van sympanova zo te zien :Y)

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:24

BF heeft schapenvacht bij die singelaanhangsels, HH heeft daar antislip. Daarnaast is er een model van BF waar extra inages in kunnen. Voor de rest zien ze er idd hetzelfde uit :j Ik weet ook niet of er regels voor zijn dat het zo nagemaakt kan worden?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:34

Jullie hebben gelijk, maar hij lijkt er toch verdomd veel op.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:38

Ja dat vond ik dus ook al. Punt is dus dat ik op zoek ben naar een barebackpad. Een normale, geen Christ of Grandeur. Dit zal echt zijn om af en toe een ritje buiten mee te maken en een beetje in de bak mee aan te rommelen. Ik lees overal lovende verhalen over de Ride on Pad van Barefoot zelf, maar dat gaat eigenlijk alleen maar over 'oh wat zit hij zacht' en 'mooi' en blabla. Da's heel fijn en ook belangrijk, maar ik vraag me af of deze pad stevig genoeg is om je paard zeg maar te behoeden voor drukplekjes van je zitbeenknobbels. Dus als iemand dat weet mag hij/zij zich ook melden :Y) Denk dat de HH meer een soort goedkope variant is (alhoewel hij niet héél goedkoop is), voor dat geld koop ik liever een Barefoot.

Ik kan natuurlijk de Physio variant aanschaffen omdat daar inlages in kunnen, maar die is wel meteen weer behoorlijk aan de prijs :o

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:40

Als je de bruine variant neemt van BF is het ongeveer even duur (+/-€90,-) als de HH toch? Als je er af en toe een ritje op maakt zou ik ook niet gaan voo de physio :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:41

Ha, nee, dat dacht ik ook eerst. Maar toen ik beter keek bleek de kindervariant van BF inderdaad 90 euro te zijn, de volwassenen-variant is 120, net als de zwarte. Was dat even een tegenvaller, ik snapte het al niet :P

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:47

Oh haha ik vond het al zo raar :P

Ik heb zo iets een keer gezien bij iemand:
http://horsedreamimporters.com/bareback.php
(rechts boven)
Lijkt me ook echt heerlijk (en stabiel) zitten. Is alleen jammer dat ze met zo'n $600,- ook een echt zadel kan kopen...
Laatst bijgewerkt door Stybba op 30-12-13 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:49

De afbeelding doet het hier niet :(