Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

caipirinha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 20:18

Bij mijn 17,5 inch wordt een korter kussen onder geplaatst. Ik heb als leenzadel de voorganger van de coda. Mijn paard is in een paar weken veel fijner en ruimer gaan lopen en toont echt minder verzet. Tot op heden nog steeds erg tevreden

Marrit89

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:24

Ik ben inmiddels voorzien van een Custom Icon Flight. Niet de Star die ik graag wilde hebben, maar paardje accepteert dit zadel ook en dat was de belangrijkste reden voor een Custom.

carpediem007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:22

hier ook een Custom , de Icon Star zit echt zo lekker .

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 16:13

carpediem007 schreef:
hier ook een Custom , de Icon Star zit echt zo lekker .

Haha, steek me de gek nog even aan ;) :D
De star zat echt hemels. De Icon Flight heb ik nog niet op gezeten. Na de laatste vliegles wacht ik eerst de professionele mening van de zadelmaker over en laat ik eerste een cowboy komen. Wil niet weer 4 weken uit de running liggen... :')

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 16:51

Ik had eerst een Star, maar was toch niet het zadel voor mij. Nu ben ik een zeer tevreden Coda rijder :)

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 18:50

Volg de coda rijder :D pfff ik moet nog zooooo lang wachten op m'n Wolfgang ;(

carpediem007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 08:32

De star zat echt hemels. De Icon Flight heb ik nog niet op gezeten. Na de laatste vliegles wacht ik eerst de professionele mening van de zadelmaker over en laat ik eerste een cowboy komen. Wil niet weer 4 weken uit de running liggen... :')[/quote]

vliegles ,vandaar de Flight genomen ? :D
nee zonder gekheid de Icon Flight schijnt ook heerlijk te zitten , maar net iets minder diepe zit als de Star .

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:50

Jongens hou eens op. Ik mag Nog ruim een maand wachten. .. Half mei besteld en hopelijk half september binnen.

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:47

carpediem007 schreef:
De star zat echt hemels. De Icon Flight heb ik nog niet op gezeten. Na de laatste vliegles wacht ik eerst de professionele mening van de zadelmaker over en laat ik eerste een cowboy komen. Wil niet weer 4 weken uit de running liggen... :')

vliegles ,vandaar de Flight genomen ? :D
nee zonder gekheid de Icon Flight schijnt ook heerlijk te zitten , maar net iets minder diepe zit als de Star .[/quote]

:')
Goh, daar had ik nog niet over nagedacht...!
Ik hoop maar dat de Icon Flight voor mij ook goed zit, en anders heb ik maar bedacht dat ik het zadel altijd kan inruilen bij de zadelpasser voor een Star :D

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:21

Wat een wachttijden als ik dit zo lees! 10 tot 12 weken staat op de site, maar dat verschilt dus nog wel een beetje per model!

Ik wil graag begin volgend jaar een custom aanschaffen, maar dan mag ik wel ruim van tevoren bestellen, als ik t zo lees :)

caipirinha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 08:37

ilse86 schreef:
Wat een wachttijden als ik dit zo lees! 10 tot 12 weken staat op de site, maar dat verschilt dus nog wel een beetje per model!

Ik wil graag begin volgend jaar een custom aanschaffen, maar dan mag ik wel ruim van tevoren bestellen, als ik t zo lees :)

Ga maar eerder uit van 16 weken, dit zonder rekening te houden met vakanties. Je kan altijd informeren naar een leenzadel. Ik had mijn vorige zadel al verkocht dus ben blij dat ik op een leenzadel kan rijden

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:38

caipirinha schreef:
ilse86 schreef:

Ga maar eerder uit van 16 weken, dit zonder rekening te houden met vakanties. Je kan altijd informeren naar een leenzadel. Ik had mijn vorige zadel al verkocht dus ben blij dat ik op een leenzadel kan rijden

Dank je :) maar leenzadel vragen ze ook geld voor, volgens hun site. Beetje apart als je ziet wat je voor een zadel betaalt.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:32

Voorheen was een leenzadel gratis. Maar die zadels slijten natuurlijk ook.. :)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:33

Verschilt dat ook niet per zadelfitter of er kosten voor het gebruik van een leenzadel wordt geheven?

@Ilse: De leenzadels zijn van zeer goede kwaliteit en niet van die oude afgetrapte modelletjes ;-)

Ik wacht al 4mdn. op het nieuwe zadel, vind het wel best. Heb toch een prima leenzadel waar ik mee uit de voeten/hoeven kan. Als het nog 2mnd. langer duurt vind ik het ook in orde. Kwali-Tijd :D :+

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:16

Ok ik zie wel ;)

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:14

Zijn er trouwens ook fitters die wél een zadel inruilen?

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 11:31

Weten jullie welke custom zadels op een kort paard passen?

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:42

Ik heb een advantage op mn korte PRE liggen

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 13:48

@Jepsicia: Op de site van Custom staat heel duidelijk bij ieder zadel een beschrijving op welk type paard het zadel het beste past.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:38

Ik breek hier even in:

Ik heb een Custom Icon Flight te koop, 18inch met lange wrongen van buffelleer met suède zitvlak.
Geheel zwart, ook de stiksels geheel zwart.
Het zadel is 1,5 jaar oud, maar ik denk nog geen jaar gebruikt (wegens verkoop paard).

Te koop vanwege het feit dat we een nieuw paard hebben gekocht waar dit zadel niet goed op past (te lang).

Nieuwprijs was begin 2014 € 2550,-. Zadel ziet er nog heel goed uit en is altijd goed onderhouden. Een paar weken geleden nog opgevuld door Custom-fitter.
Een heel fijn zadel, waarin je echt heerlijk kunt zitten!
Meer info via pb.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:53

Een duidelijk instructiefilmpje met een medebokker die Custom zadelfitter is: https://youtu.be/fBk2GoQC3pU
Het filmpje is zeer duidelijk. Enige wat niet duidelijk is de ligging van het zadel tijdens het rijden. Amazone in kwestie zit niet storende in het zadel en paard loopt ook netjes. Volgens mij waaide het behoorlijk op dat moment, zie de bomen.

En bij deze de extra info die graag bij het filmpje wordt gezet: :P "Door Hester Bransen van Ruitergevoel. Meer ruitergevoeltips zijn te vinden in het E-book ‘De vier elementen van een correcte houding en zit', dat je gratis kan aanvragen op http://www.ruitergevoel.com "

Overigens heb ik begin april mijn bestelling opgegeven en wacht nog steeds, geen probleem wat mij betreft. Vind het niet erg heb een prima leenzadel en heb liever dat er goed gecheckt wordt voordat het wordt zadel wordt geleverd. Maandje meer of minder is geen probleem ;) wachten voor goede kwaliteit en er jaren plezier van hebben is het mij dubbel en dwars waard voor mijn paard *D

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:36

Leuk filmpje. Exact zo als het eigenlijk bij mij is gegaan met het zadelpassen. Ik hoop dat mijn zadel er over 2 weekjes is. Een pensionklant bij ons heeft dan ook een afspraak om een Custom zadel aan te laten meten en waarschijnlijk wordt mijn zadel dan mee genomen. :) Ik ben benieuwd!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:01

Ook ik heb me aangesloten in de rij der wachtenden.
Nog 15 weken te gaan :')

maysancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:26

Mijn zadel wordt morgen gebracht *\o/*

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:37

maysancho schreef:
Mijn zadel wordt morgen gebracht *\o/*

Jaloers! Ben benieuwd naar je zadel. :)

Wanneer heb je hem besteld als ik vragen mag?