Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:56

uudje

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:56

Dank je voor de link.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:58

Ze zijn wel gaaf zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 15:01

Een vriendin van me heeft een erg breed paard en dus vroegen we ons af of een nog breder makend zadel wel zo handig zou zijn, en of de verschillende modellen van Christ daarin ook verschillen.

Ik hoor nogal wat verschillende verhalen over de zit in de Christ Premium en de Iberica en ben benieuwd of er mensen zijn die allebei geprobeerd hebben en een vergelijking kunnen maken? Klopt het dat je bij de Iberica meer op het paard zit en ook breder zit, en met de Premium meer in een kuipje zit maar ook zachter/met minder steun achter?
En klopt het dat je bij de Premium Plus je been meer onder je hebt en bij de Iberica meer naar voren?

Ook las ik op een Duits forum dat de stijgbeugeldruk bij de PP beter verdeeld werd door een systeem met allemaal aan elkaar genaaide lapjes stof (ze hadden er ook een foto van, helaas even kwijt). Is dat bij de Iberica ook (nog steeds) zo, of zitten de stijgbeugels daar nog steeds aan de singel? Ik kan daar maar niets over vinden.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:37

ik heb beiden uitgeprobeerd. al een tijdje in bezit van de PP, die ik bijna dagelijks gebruik.
Iberica lonkte, en dacht nog een fijner zadel in terug te vinden. voor mij was dit niet het geval.
De pp zit ik meer als een "gewoon"zadel. en kon het niet worden met de hogere knie wrongen/ boogje bij de iberica. maar nog maals, dat is dus wel persoonlijk.
Persoon waar ik me iberica aan verkocht heeft, was meteen verkocht. ( deze had dan niet eerst de pp geprobeerd)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 08:51

De Iberica viel bij mij al af vanwege de enorme stoelzit, de PP had dat minder maar die was qua achterboogje weer niet zo fijn. Butterfly was het beste qua zit :j

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 10:24

Iemand heeft mijn Iberica getest, en heeft daarna een PP kunnen testen van iemand anders. Ze heeft de PP over gekocht omdat ze daar minderin stoelzit zat.

Ik heb niet kunnen vergelijken, maar zonder stijgbeugels heb ik absoluut geen last van stoelzit, met beugels wel (die zijn er na 1 keer ook weer afgevlogen haha).

Don, heb maandag shoot, als ik mag van de fotograaf, stuur ik je een foto voor op je site.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 10:29

stoelzit in Iberica????? geen last van en ik rij met beugels, wel hele lange beugels, ik kan ze amper aan m'n voeten, maar ze zijn er wel, voor het geval meneer Morrie een keer bedenkt dat ie een echt paard is en iets raars doet (jaja het komt voor, niet zo vaak, maar toch)

Ik vind het alleen een hele grote lap warme zooi: eerst dat sjabrakspul en dan dat bont erover. Hij ligt alweer gedemonteerd in de gang en verdwijnt zo weer in de wasmachine als die klaar is met gewone was. Met dit weer is het voor mijn paard echt geen pretje en dan rij ik 's morgens heel erg vroeg!

(@Pmarena ik heb net iets bij je besteld: beugelriemen)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:54

Jokari, dat zou ik erg leuk vinden - moet alleen wel even iets melden hier:
Sinds 1-7 ben ik geen BuitenZinnig meer, maar geen idee wat dan wel :+ BuitenZinnig is overgenomen door 'Soesje' en ik ga naar Duitsland verhuizen over 2 weken. Daar ga ik alleen barebackpads doen (en niet onder de naam BuitenZinnig, want dat kunnen ze niet uitspreken daar :P )

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:08

Buitenzinnig schreef:
Sinds 1-7 ben ik geen BuitenZinnig meer, maar geen idee wat dan wel :+ BuitenZinnig is overgenomen door 'Soesje' en ik ga naar Duitsland verhuizen over 2 weken. Daar ga ik alleen barebackpads doen (en niet onder de naam BuitenZinnig, want dat kunnen ze niet uitspreken daar :P )

Correctie; soeske ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:09

Huh???!!! Echt waar BZ??!!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:35

*boing* het nieuws van BZ slaat in als een bom .... :wow:

ik heb er al even aan kunnen wennen, maar baal er nog steeds van..... maar ik wens jullie veel geluk dahinter BZ :D

Zomaar een vraagje hoor: Heeft iemand hier toevallig nog een Butterfly ongebruikt in de kast liggen?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:43

huh ? Serieusly ? Veel plezier met je nieuwe hoofdstuk !

Soeske jij ook veel succes met Buitenzinnig. Blijf je onder die naam werken ?

voorproefje van de shoot, de rest van de foto's krijg ik later. Foto gemaakt door Liese Meyskens van LiMe Photos.
Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 13:16

Sorry Soeske, bijna goed, maar 1 letter verschil Y;(

Dat ziet er weer fraai uit Jokari! +:)+

Echt waar mensen - BZ stopt na 11,5 jaar (zo ongeveer) Ik heb de pest aan jubileums vieren :):)
Maar uit onze as herrijst een nieuwe BuitenZinnig die er met frisse moed en verse passie tegenaan gaat.

Morrie - kijk eens even op Grandeur Fellsattel - die leveren ze met losse zweetbladen, dus die kan je dan volgens mij ook gewoon weglaten???

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:16

Citaat:
Echt waar mensen - BZ stopt na 11,5 jaar (zo ongeveer) Ik heb de pest aan jubileums vieren :):)
Maar uit onze as herrijst een nieuwe BuitenZinnig die er met frisse moed en verse passie tegenaan gaat.

Ik ben meelezer in dit topic, maar viel bijna van mijn stoel! Wist je wel dat Portugal erg verlegen zit om mensen zoals jij? :D
Maarre....ik wens je natuurlijk veel geluk in Duitsland! Je blijft wel schrijven hier toch zeker? Groet, Tineke
ps mijn fijne blauwe Torsion kan ik nog steeds niet wegdoen, wie weet komt er nog een Garrano bij........

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:55

10tje2 schreef:
Ik ben meelezer in dit topic, maar viel bijna van mijn stoel! Wist je wel dat Portugal erg verlegen zit om mensen zoals jij? :D
Maarre....ik wens je natuurlijk veel geluk in Duitsland! Je blijft wel schrijven hier toch zeker? Groet, Tineke
ps mijn fijne blauwe Torsion kan ik nog steeds niet wegdoen, wie weet komt er nog een Garrano bij........

Haha - mijn Portugees is te beroerd. Genieten jullie in je mooie huis?
Ik blijf wel schijven uiteraard - maar misschien wissel ik wel van naam met Soeske 8-)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:56

Leuk dat je iets nieuws gaat proberen Don. Voor ons wel jammer natuurlijk, maar ook weer een leuke uitdaging voor Soeske denk ik.
Ben benieuwd hoe het straks gaat in Duitsland met de barebackpads, en hopelijk krijg je dan weer net zo'n leuke en goedverkopende website.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 17:00

uudje schreef:
Leuk dat je iets nieuws gaat proberen Don. Voor ons wel jammer natuurlijk, maar ook weer een leuke uitdaging voor Soeske denk ik.
Ben benieuwd hoe het straks gaat in Duitsland met de barebackpads, en hopelijk krijg je dan weer net zo'n leuke en goedverkopende website.

Soeske is ook leuk, echt waar :j

Ik hoop het ook, eerst maar eens verhuizen -O-

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 17:15

[

Citaat:
Haha - mijn Portugees is te beroerd. Genieten jullie in je mooie huis?
Ik blijf wel schijven uiteraard - maar misschien wissel ik wel van naam met Soeske 8-)

Portugees is te leren en met handen en voeten kom je ook een heel eind:)). We genieten van huis, omgeving en de aardige Portugezen!
Wat zijn jullie plannen in Dtsl? Of ga je dat nog een andere keer bekend maken? (sorry, is wel off topic....)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 17:41

Buitenzinnig schreef:

Zo hier ook iemand die uit de hangmat valt :wow: . Heel veel succes en plezier gewenst in Duitsland. Gaan jullie alle paardjes mee verhuizen?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 17:44

Wauw! Daar gaat mijn vaste verkoopadres!!! Wel een heel avontuur denk ik in Duitsland?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 18:17

Ben ik nou echt de enige die het al een poosje wist :D ?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 18:29

Shirley schreef:
Ben ik nou echt de enige die het al een poosje wist :D ?

nee hoor

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 18:45

is het zo gek dan dat we dat nog niet weten? :roll:

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 00:03

Ik heb het nog bij niet veel mensen bekend gemaakt, alleen nieuwe klanten die moeten weten dat de nazorg van iemand anders moet komen, of hele oude klanten, die ik meer als vrienden beschouw.
Ron heeft daar een baan - ik had natuurlijk BZ van daar uit blijven doen, maar dan hebben we toch een logistiek probleem. Ten eerste gaan de (verzend)kosten van een testzadel omhoog, stalbezoeken gaat bijna helemaal niet meer. Dan had ik iemand hier moeten vinden die dat allemaal op zich neemt en van NL uit voor mij kan werken. Daar zijn de verdiensten niet hoog genoeg voor - dus...... :)

Nederland wordt door de halve wereld al gezien als een provincie van Duitsland, dus zo'n avontuur is het niet :D We verhuizen maar 200km - Groningen is verder hier vandaan. :P

De paarden zijn er al Afbeelding

Mogelijk start ik een barebackpad shop...maar eerst eens verhuizen :j