@ Buitenzinnig: Ik zei je toch, wij zijn vreselijk verwend @ Sheran: Dank je wel @ DarkChrystal: Ik hoop dat ik straks ook goede verhalen over mijn nieuwe zadeltje kan vertellen
Goedkoop is duurkoop wordt altijd gezegd en ik snap dat een Barefoot veel degelijker is, maar deze zie er toch ook niet heel verkeerd uit of vergis ik me daarin? Heeft iemand het zadel misschien al eens aangevoeld en in het echt bekeken?
Maaike_Indy
Geplaatst: 20-01-12 16:55
Vorige week het zadeldekje voor mijn Barrydale afgemaakt. Ondanks dat ik geen held op de naaimachine ben, is hij prima gelukt. Aan de achterkant bij de ronding in het zweetblad, had het dekje iets breder mogen zijn, maar goed, detail. Wel vond ik het een enorme partij werk. Hoop voor een volgende keer weer wat meer spaargeld te hebben, dan koop ik er gewoon een. Nu heeft het met zeker 2 volle dagen werk gekost denk ik Maar ja, je moet toch wat.
Vandaag even gepast op mijn pony. Ze is nog niet ingereden, dus het is bij even passen gebleven. Maar ze laat het prima toe. Hoop binnenkort voor het eerst eens in het zadel te kruipen. Als het lukt zal ik iemand vragen foto's te maken.
Als ik de ligging van het zadel zo op de foto zie, mag het misschien wel een tikkeltje naar achteren toe?
Shyla25
Geplaatst: 20-01-12 17:09
Maaike_Indy schreef:
Als ik de ligging van het zadel zo op de foto zie, mag het misschien wel een tikkeltje naar achteren toe?
Vind het echt mooie dingen. Wat die goedkope variant betreft... Ik heb er ook naar zitten kijken. Durf niks meer te kopen voordat ik het getest heb, dus mocht er iemand een testvariant van hebben houd ik me aanbevolen. Als ik logisch nadenk kan het eigenlijk niks zijn, alleen het leer al waarvan het gemaakt is krijg je er amper uit voor die prijs. De kussens hadden van mij ook een stuk groter (breder) mogen zijn, zoals je bijv. bij Trekkers of WOW zadels ziet.
Als jullie een keuze mochten maken tussen een cherokee of een london, wat zouden jullie dan kiezen.
Ik vind mijn cheyenne helemaal geweldig zitten, maar mijn knie vind het niet zo leuk meer, en dus ga ik als het straks financieel allemaal kan voor een ander zadel kijken, maar ik wil zeker weer een barefoot.
Ook de barrydale heb ik op mijn lijstje staan, maar twijfel daar toch nog een beetje aan, vond hem eerst heel mooi, maar op een of andere manier zie ik er iets aan waardoor het toch niet mijn zadel is.
Ik vind de Barrydale verweg de mooiste an die drie die je noemt Uudje.
Zou zelf de Cherokee testen ipv de London, omdat die laatste dus niet geschikt bleek voor mijn korte benen. Maar als je last hebt van je knie, zou dan zoiets als GPG-beugels niet beter helpen als een zadel met wrong?
Ja Safiera die vind jij de mooiste, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ik heb geen korte benen dus wat dat betreft maakt het niet uit. GPG helpt niet, heb ik al geprobeerd. En ik merk wel dat als ik een zadel rijd met wrong ik er minder last van heb, omdat ik dan meer steun heb aan mijn knie.
Eigenlijk wacht ik vooral op reacties van mensen die en de cherokee en de london hebben geprobeerd. Maar in ieder geval bedankt voor je tip.
Vanmiddag heb ik mijn testzadel teruggebracht. Nog even gekletst met Marcel van Equixantos. Zadel is wel echt een maat twee, maar hij duwt je naar voren door de hoge(re) pommel waardoor het krapper lijkt. Hij vertelde ook dat mensen die van een traditioneel boomzadel af komen zich verwonderen over de ruimte in een BF London, maar dat de mensen die al jaren op een Cheyenne rijden zich opgesloten voelen in een London. Was wel fijn om er even IRL gedachten over te kunnen wisselen met iemand die er helemaal in zit. Heb ook aangegeven dat ik liever geen Grandeur pad heb imv de wol die eronder zit. Wol onder zadel + wol onder pad = gesmolten Tinkerknul. Hij gaat voor me op zoek naar een pad zonder wol maar wel met inlages. Top! Heb in principe nog wel een pad liggen maar die is ook alweer een jaar of vier oud (pmarena, die beige budgetpads die je jaaaaren geleden had ). Voor Jes houdt ik gewoon de physiopad voor onder de oude BF.
Tja, en nou dan maar m'n spaarrekening lief aan kijken Ga overigens wel voor de leren versie. Heb nog even getwijfeld over de DryTex maar die vind ik toch niet zo mooi
@ Berdien, had jij nu de barrydale uitgeprobeerd? Ben het even kwijt hoor. Ik rijd dus cheyenne en ben er inderdaad ook een beetje bang voor dat ik me te opgesloten vind zitten, maar misschien valt dat ook wel weer mee.En denk dat dat ook weer even wennen is. Tegen die tijd wil ik toch eerst een test zadel van een london en een cherokee. Wat ik van de cherokee ook wel gaaf vind is dat je zelf de kleuren aan kunt passen, wel tegen een meerprijs natuurlijk.
Handig dat je even kon praten Berdien, en wat aardig dat hij op zoek gaat! Morgen breng ik mijn London weer terug, ik ben er wel superenthousiast over. Ik heb helaas geen ervaring met de Cherokee of de Barrydale, Uudje. Maar ik vind de vorm van de Barrydale niet zo mooi en as je lange benen hebt lijkt me de London sowieso mooier dan de meeste andere zadels, onder andere de Cherokee.
Met VPS inderdaad Gaat wel heel anders zitten dan mijn huidige BF maar ik zie de voordelen er wel van in. Bovendien zorgt het voor een betere drukverdeling. Aangezien Flynn z'n rug nog minstens 25 mee moet wil ik er wel zuinig op zijn
Safiera
Geplaatst: 21-01-12 23:32
Sheran schreef:
Vanavond krijg ik mijn eigen London binnen, overgekocht van Safiera . Een bruine, dat wordt mijn eerste bruine zadel! Ik ben benieuwd
Ik ook, haha Pas maar op, dadelijk wil je er ook nog een bruin hoofdstel bij, en dan komt de bruine cap, laarzen... 't is een virus
Ik heb al een bruine cap, bruin hoofdstel is onderweg maar dat is denk ik de verkeerde kleur... jammer, dan moet ik er nog één Nee, voorlopig lijkt me dit wel even goed
trijn
Geplaatst: 21-01-12 23:45
Het heeft even geduurd....... maar daar is 'ie dan..... het beloofde filmpje waar ik voor de eerste keer op mijn eigen Barrydale rijd. 't Is een beetje onduidelijk filmpje en let vooral niet op mijn benen (beugels te lang en heb later ook de ophanging iets verplaatst en let ook vooral niet op Tinka haar benen, sokken ).
Leuk filmpje, mooi zadel . Ziet er goed uit! Je beugels zijn inderdaad nog wel iets te lang en ik zie een soort 'terugslag' in het lichtrijden. Of hoe noem je dat? dat je achter de beweging aan komt. Dat heb je sneller met te lange beugels.
hahahaha Sheran, alleen op het zadel, nee hoor. Klopt, beugels te lang en dat gecombineerd met een ontzettende lastige draf van Tinka (galop is zaaaaaalig). Ik vind de Barrydale idd prachtig, maar heb niet alleen op het uiterlijk geselecteerd hoor, al gaf dat wel de doorslag. Ik twijfelde tussen de Cherokee en de Barrydale, maar vond de Barrydale net wat mooier passen op Tinka.
ik had nog een vraagje, en vind het onzin om er een heel nieuw topic over te starten.. dus die kan ik vast wel hier kwijt?
Ik heb sinds kort een barefoot kids zadeltje, erg leuk ding. Nu schuift hij op 1 van mijn shetten (naar voren). Terwijl ze dat met haar boom zadel nooit had. vorige keer was het zo erg toen de pony ging staan vreten het kind met zadel en al naar voren vloog. heb er nu een staartriem aan zitten, maar dat mag eigenlijk niet nodig zijn met die merrie... Terwijl het op mijn ruin waar altijd alles schuift (en met zijn oude zadel hele staartriem afdrukken had) licht het wel veel stiller, daar zit wel een staartriem aan, maar er zit weinig druk op (voor de zekerheid gedaan)
vraag 1 hoe komt dat? vraag 2 hoe kom ik er vanaf?