Toch maar een andere singel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 11:25

Celebi schreef:
Mijn Kerbl trekt niet recht.. Blijft echt geweldig zitten al 2 jaar. Heb de singel inmiddels ook al bij meerdere stalgenoten aangeraden en bij bijna iedereen was het de oplossing voor hun probleem. Snap dus wel waarom die hier regelmatig terugkomt. Het is gewoon een goedkope singel die regelmatig het probleem oplost.

Een andere hele fijne singel vind ik de Crescent van Kramer. Die heeft geen elastiek (ondanks dat het op de foto's zo lijkt, maar dat is meer cosmetisch). Die is super smal bij de oksels en van heel zacht leer. Helaas wil mijn paard echt soepel en elastiek dus viel deze voor mij weer af.

En inderdaad: korter is niet de oplossing voor bovenstaande singel. Je komt net op de goede plek uit. Anders gaan de uitsparingen weer te laat zitten en krijg je nog niet de correcte ruimte bij de oksels. Dan kun je beter nog een rechte nemen omdat daar geen uitsparingen in zitten. Ik vind het ook echt storend dat die zweetbladen van zadels altijd maar zo lang moeten zijn. Ik weet dat er veel lange ruiters zijn, maar de meeste 17 inch zadels zijn veel te lang voor de pony's waar ze op liggen. Je komt dan inderdaad snel in de knoop met je singel. Die raakt op de ideale hoogte bijvoorbeeld je zadel of je hebt geen gaatjes meer op de singelstoten. Dat merk ik ook met mijn kleine D pony van 1.39. Alle dressuurzadels zijn gewoon erg lang in de verticale zin van het woord.

Welke is dat van Kramer?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 11:28

Daarom is het ook van belang om te kijken of je op een paard past en dat is niet alleen in gewicht, maar ook qua inchmaat en de lengte van been en dus zweetblad. En dat is gewoon wel eens lastig en veel mensen denken er niet over na bij aanschaf of realiseren zich niet dat ondanks dat het qua gewicht of lengte past het wel lastig kan worden met een zadel. Niet alleen bij pony's, maar ook paarden. Mijn vorige paard kon bijvoorbeeld maar 17 of 17,5 inch hebben bij bepaalde kussens. Paard van 1,70 dus veel mensen zouden daar niet eens over nadenken tot ze zadel aan gaan schaffen. En dan heb je hem al op stal. Of het type zadel wat iemand wil gaat niet lukken in de combinatie die ze nodig hebben. Soms zal een dressuurzadel dus niet passen (of pas als je het op maat laat maken/samenstellen) en zullen mensen moeten uitwijken naar vzh of spring om wel de juiste combinatie te kunnen vinden die voor beide passend is.

Veel mensen hebben die lengte van zweetbladen wel nodig. Voor de kortere mensen kan je kortere zweetbladen op een zadel laten zetten, net als dat je er langere op kan laten zetten. Wordt anders als je tweedehands gaat kopen, maar dat is wel vaker lastig als je een afwijkende maat hebt. Maar als je standaard kortere zweetbladen op dressuurzadel gaat zetten komen juist veel mensen weer in de knoop.

En men gaat zich nu pas realiseren wat de juiste lengte van singel is, maar dan zie je soms dat ze in de knoop komen met een dekje die nog een stuk langer is en ze daar niet op willen liggen. Maar dekje hoeft niet zo laag te komen, dus sommige zouden daar alweer wat cm kunnen winnen waardoor die juiste maat singel wel past.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 11:34

https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... maansingel

Deze heb ik liggen. Vind het echt een hele fijne vorm, heel goed rond voor echt ronde paarden (sommige crescent singels zijn echt heel flauw gerond en die zijn meer geschikt voor de iets bollere paarden heb ik het idee) en ook heel smal op de oksels. Als deze elastiek bij de gespen had was het voor die van mij perfect.

Ik vond trouwens een foto die ik in een Lemieux topic had gepost van mijn Kerbl:

Afbeelding

Dit is vrij recent en na het rijden genomen, maar met het Bontje er omheen kun je weinig zien. Al lijkt hier toch nog wel de ronding van de singel zichtbaar. Staat niet helemaal strak omhoog.

xxxmh

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 11:55

Nog een vraagje,
Kan iemand met lijntjes aangeven waar de singel gespen moeten zitten zodat ik ook straks even goed kan kijken als ik nog even de singels ga passen.Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 12:07

@xxxmh ik zat nog even terug te kijken naar je foto's en wat ik zo gek vind is dat je met zowel 65 als 85 cm op het derde gaatje van boven lijkt te zitten. Waar is die 20 cm gebleven? Als ik kijk naar de foto van de Kerbl op het derde gaatje van boven zou ik zeggen dat je singel tot ongeveer het een na laatste gaatje of zelfs het laatste gaatje zou moeten aan beide kanten. Maar dat is op gevoel. Iemand anders is beter met de exacte lijntjes hier. :j

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 12:27

Celebi schreef:
@xxxmh ik zat nog even terug te kijken naar je foto's en wat ik zo gek vind is dat je met zowel 65 als 85 cm op het derde gaatje van boven lijkt te zitten. Waar is die 20 cm gebleven? Als ik kijk naar de foto van de Kerbl op het derde gaatje van boven zou ik zeggen dat je singel tot ongeveer het een na laatste gaatje of zelfs het laatste gaatje zou moeten aan beide kanten. Maar dat is op gevoel. Iemand anders is beter met de exacte lijntjes hier. :j

Mijn sinfelstoten rechts zijn wel vervangen deze week. Weet niet of dat uit maakt?
Met mijn 65 cm en oude singelsyoten zaten ze op gaatje 6 beide kanten en laatste tijd 1 kant op gaatje 7 omdat ze wat afgevallen was.

Plonspony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:30

Even een update van mijn kant.

Naar aanleiding van het advies hier de Edix singel besteld. Vorige week binnen gekregen en vandaag voor het eerst kunnen testen.
Heel blij mee! Ligt heel mooi, net iets langer/hoger dan de Anatomica singel.
Waar ik bang voor was met de ontbrekende lusjes is ook geen issue. Singel en singelstoten liggen nog perfect na het rijden!!

Dus bedankt voor het advies :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:55

Super leuk voor je :D

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:55

Daphara schreef:
@Laurahh: Ik neem aan dat je het hele topic niet gelezen hebt, want ik heb onderstaande stukje al een keer of drie eerder geplaatst in dit topic. Voor veel mensen is het lastig het verschil te zien tussen een crescent singel (ook wel banaan- of maansingel genoemd) en een asymetrische singel, dus hieronder het antwoord met foto voorbeelden:

Asymmetrisch: In het geval dat er een korte bolling op de singel zit, dus NIET een bolling over de gehele lengte van de singel, maar een bolling over een deel van de singel, dan moet de bolling naar voren. Bij deze singels liggen de gespen ook aan weerszijden recht tegenover elkaar.

Asymmetrisch - Gespen liggen recht tegenover elkaar -> dan dus met de korte bolling richting de voorbenen:

[ [url=m/psgAtY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/eGYVG0.png]Afbeelding[/url] ]

Crescent: Is de hele singel rond gevormd, dan hebben we het over een maan/ banaan / crescent singel en moet de bolling die over de gehele singel loopt naar achteren richting de buikzijde.
De gespen liggen aan weerszijden niet recht tegenover elkaar.

Crescent / Banaan singel - Gespen liggen schuin ten opzichte van elkaar - Bolle lange zijde richting de achterbenen:

[ [url=m/O6wWl6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6v6EWY.jpg]Afbeelding[/url] ]

En om het lekker verwarrend te maken kun je ook een Combinatie hebben van asymmetrisch en crescent - korte bolling richting voorbenen, lange bolling richting achterbenen.

[ [url=m/zQIQFe.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CNnl0n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afhankelijk van de buik van een normaal tot steviger gebouwd paard kun je kiezen voor crescent, voor asymmetrisch of voor een combinatie tussen die twee. (Super) slanke paarden zijn meer gebaat bij een anatomisch rechte singel of athletico singel.

Bedankt voor het herhalen! Ik had er al wat uren lees- en google werk in zitten maar inderdaad niet hele topic gelezen. Vanmorgen nog weer wat extra uurtjes leeswerk erin gestopt :')
Oke check, ik snap nu in ieder geval de logica van welke bolling welke kant op moet :D
Ik had eerst error omdat de lange kant van een maansingel, in mijn gedachten juist 'in de weg zit' bij een bolle buik.. Maar ik moet het anders zien en denken in lang/kort denk ik.

Wat ik dan nog wel verwarrend vind bij een maansingel; als de bolle (lange) kant naar de buik is en de korte kant bij de voorbenen, zitten de gespen dan niet verder naar voren dan de singelplek? Terwijl de gespen in mijn geval juist iets verder naar achter (recht onder singelstoten van zadel) dan de singelplek moeten komen?
Ik kreeg van jullie namelijk de volgende adviezen:
[*]De Edix is net wat anatomischer. Voor écht ronde paarden voldoet hij niet, maar voor een paard waarbij de singelplek wat naar voren is maar je wilt geen afstaande flap en de ellebogen vrijhouden is hij perfect
[*]Deze singel heeft een brede boog en gaat daardoor niet flappen aan de voorkant, terwijl die wel mooi ruimte voor de buik over laat en zo de afstand tudden singelstoten en singelgroeve mooi kan overbruggen.

Met dit in gedachten, ben ik toch telkens in de war tussen asymmetrisch en crescent. Ik zie nog even niet voor me hoe een banaansingel de singelplek verder naar voren houdt dan de plek van de gespen. Waarschijnlijk moet ik het gewoon even voor me zien, maar het kwartje valt nog even niet ondanks allerlei foto's die ik ervan gezien heb :')

Ik denk dat ik wel een stevig gevormde singel wil, de genoemde Kerbl die dus snel recht trekt lijkt me niet heel fijn. Daarnaast wil ik ook geen bont, dus kwam ik op de volgende opties uit:

Zouden deze singels van Kramer een goede optie zijn voor mijn pony?
https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... zetstukken
Wat is eigenlijk het verschil met deze?
https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... emory-Foam

Deze heeft wellicht weer teveel 'flap' aan de voorzijde?
https://hypostore.nl/kavalkade-klimatex ... -moon.html

Of de in dit topic al vaker genoemde;
Laatst bijgewerkt door Laurahh op 12-08-23 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 14:17

Laurahh schreef:
Daphara schreef:
@Laurahh: Ik neem aan dat je het hele topic niet gelezen hebt, want ik heb onderstaande stukje al een keer of drie eerder geplaatst in dit topic. Voor veel mensen is het lastig het verschil te zien tussen een crescent singel (ook wel banaan- of maansingel genoemd) en een asymetrische singel, dus hieronder het antwoord met foto voorbeelden:

Asymmetrisch: In het geval dat er een korte bolling op de singel zit, dus NIET een bolling over de gehele lengte van de singel, maar een bolling over een deel van de singel, dan moet de bolling naar voren. Bij deze singels liggen de gespen ook aan weerszijden recht tegenover elkaar.

Asymmetrisch - Gespen liggen recht tegenover elkaar -> dan dus met de korte bolling richting de voorbenen:

[ [url=m/psgAtY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/eGYVG0.png]Afbeelding[/url] ]

Crescent: Is de hele singel rond gevormd, dan hebben we het over een maan/ banaan / crescent singel en moet de bolling die over de gehele singel loopt naar achteren richting de buikzijde.
De gespen liggen aan weerszijden niet recht tegenover elkaar.

Crescent / Banaan singel - Gespen liggen schuin ten opzichte van elkaar - Bolle lange zijde richting de achterbenen:

[ [url=m/O6wWl6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6v6EWY.jpg]Afbeelding[/url] ]

En om het lekker verwarrend te maken kun je ook een Combinatie hebben van asymmetrisch en crescent - korte bolling richting voorbenen, lange bolling richting achterbenen.

[ [url=m/zQIQFe.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CNnl0n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afhankelijk van de buik van een normaal tot steviger gebouwd paard kun je kiezen voor crescent, voor asymmetrisch of voor een combinatie tussen die twee. (Super) slanke paarden zijn meer gebaat bij een anatomisch rechte singel of athletico singel.

Bedankt voor het herhalen! Ik had er al wat uren lees- en google werk in zitten maar inderdaad niet hele topic gelezen. Vanmorgen nog weer wat extra uurtjes leeswerk erin gestopt :')
Oke check, ik snap nu in ieder geval de logica van welke bolling welke kant op moet :D
Ik had eerst error omdat de lange kant van een maansingel, in mijn gedachten juist 'in de weg zit' bij een bolle buik.. Maar ik moet het anders zien en denken in lang/kort denk ik.

Wat ik dan nog wel verwarrend vind bij een maansingel; als de bolle (lange) kant naar de buik is en de korte kant bij de voorbenen, zitten de gespen dan niet verder naar voren dan de singelplek? Terwijl de gespen in mijn geval juist iets verder naar achter (recht onder singelstoten van zadel) dan de singelplek moeten komen?
Ik kreeg van jullie namelijk de volgende adviezen:
[*]De Edix is net wat anatomischer. Voor écht ronde paarden voldoet hij niet, maar voor een paard waarbij de singelplek wat naar voren is maar je wilt geen afstaande flap en de ellebogen vrijhouden is hij perfect
[*]Deze singel heeft een brede boog en gaat daardoor niet flappen aan de voorkant, terwijl die wel mooi ruimte voor de buik over laat en zo de afstand tudden singelstoten en singelgroeve mooi kan overbruggen.

Met dit in gedachten, ben ik toch telkens in de war tussen asymmetrisch en crescent. Ik zie nog even niet voor me hoe een banaansingel de singelplek verder naar voren houdt dan de plek van de gespen. Waarschijnlijk moet ik het gewoon even voor me zien, maar het kwartje valt nog even niet ondanks allerlei foto's die ik ervan gezien heb :')

Ik denk dat ik wel een stevig gevormde singel wil, de genoemde Kerbl die dus snel recht trekt lijkt me niet heel fijn. Daarnaast ook geen bont, dus kwam ik op de volgende opties uit:

Zouden deze singels van Kramer een goede optie zijn voor mijn pony?
https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... zetstukken
Wat is eigenlijk het verschil met deze?
https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... emory-Foam

Deze heeft wellicht weer teveel 'flap' aan de voorzijde?
https://hypostore.nl/kavalkade-klimatex ... -moon.html

Of de in dit topic al vaker genoemde;

De laatste die je noemt is volgens mij dezelfde als de passier bluwave en daar kun je ook een bont hoes bij krijgen en regelmatig op mp te koop :')

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 14:35

Nu de 80 cm gepast. Kan evt. Nog 1 gaatje strakker

Afbeelding

Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 14:41

Haha, ik snap niet hoe deze op exact dezelfde singel gaatjes uitkomen xxmh

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 14:43

Een singel moet ook niet mega strak, je paard wil ook ademen he :) als je zadel blijft liggen is het gewoon goed. Let wel op dat je links en rechts gelijk aansingelt. Hoe ik het doe: ik doe links 3 gaatjes om te beginnen, dan rechts 3 gaatjes. Dan is hij wel veel te los.

Dan links 2, rechts ook 2, en dan om en om, en ik eindig rechts :) dan zit hij altijd links en rechts gelijk :j

En als ik klaar ben wil ik nog met mijn hand er tussen kunnen aan de zijkant. Als hij strakker moet omdat anders mijn zadel niet blijft liggen, past mijn zadel niet meer en moet de zadelfitter komen :)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 14:45

@Laurahh Die klimatex heeft heel veel flap boven de gespen dus dat moet wel passen. Die eerste die je noemt lijkt erg op die van Kerbl. Die laatste lijkt inderdaad op de Passier Blue, behalve dat die recht is en deze van Kramer wel gebold.

En voor iedereen die de bolling van een Crescent niet goed snapt: je moet de singel visualiseren van singelstoot naar singelstoot. Doordat de achterkant langer is van voor komt de achterkant iets lager te liggen dan de voorkant en zo kan de singel de bolling naar achteren volgen. Heb je een paard die athletisch gebouwd is en vanaf de singel dunner wordt dan heb je juist het tegenover gestelde nodig: een singel die aan de achterkant wat korter is en dus hoger eindigd.

Dit plaatje van Mattes laat het altijd goed zien:

Afbeelding

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 16:19

Sintara schreef:
Haha, ik snap niet hoe deze op exact dezelfde singel gaatjes uitkomen xxmh

Hij zit wel hoger hoor.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 12:16

Daphara schreef:
Dank je, ik was bang dat het artikel iets te uitgebreid zou zijn, dus fijn om te lezen dat het goed overgekomen is.

Je singel is inderdaad te kort, de gespen moeten minimaal hier liggen:

[ [url=m/5iSJEP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is 3 gaatjes aan elke kant, dus minimaal 15 cm langer. Je huidige asymmetrische singel ligt behoorlijk dicht tegen de oksel aan, maar het lijkt wel mooi aan te sluiten onder de borst.

Waarschijnlijk zal een langer model al beter liggen, maar gezien de buik kun je een crescent overwegen. Crescent is nog geen nood, omdat de achterste gesp wel redelijk op dezelfde hoogte ligt and de voorste.

Ik denk dat een Edix Crescent (model tussen asymmetrisch en crescent in) mogelijk een goede keuze zou kunnen zijn. Maar je hebt best kans als je dezelfde singel 15-20 cm langer hebt, dat die ook veel mooier ligt.

Bij deze ook een update van ons: Ik heb de Edix Crescent van SandraWierda overgenomen en ben daarmee van een 40cm naar een 60cm gegaan. Hij komt bij sommige dekjes wel net tegen het dekje aan te liggen, maar dat is te overzien. Ik heb wel het idee dat mijn zadel nu ook beter ligt, dus nogmaals bedankt voor de tip en bedankt voor je aanbod Sandra! Morgen komt de zadelpasser mijn zadel nog weer aanpassen en dan hoop ik voorlopig weer even vooruit te kunnen. Onderstaande foto is van na het rijden, de foto is niet uit de meest voordelige hoek genomen, maar geeft denk ik wel een redelijk beeld:

Afbeelding

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 14:04

Thrive schreef:
Daphara schreef:
Dank je, ik was bang dat het artikel iets te uitgebreid zou zijn, dus fijn om te lezen dat het goed overgekomen is.

Je singel is inderdaad te kort, de gespen moeten minimaal hier liggen:

[ [url=m/5iSJEP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is 3 gaatjes aan elke kant, dus minimaal 15 cm langer. Je huidige asymmetrische singel ligt behoorlijk dicht tegen de oksel aan, maar het lijkt wel mooi aan te sluiten onder de borst.

Waarschijnlijk zal een langer model al beter liggen, maar gezien de buik kun je een crescent overwegen. Crescent is nog geen nood, omdat de achterste gesp wel redelijk op dezelfde hoogte ligt and de voorste.

Ik denk dat een Edix Crescent (model tussen asymmetrisch en crescent in) mogelijk een goede keuze zou kunnen zijn. Maar je hebt best kans als je dezelfde singel 15-20 cm langer hebt, dat die ook veel mooier ligt.

Bij deze ook een update van ons: Ik heb de Edix Crescent van SandraWierda overgenomen en ben daarmee van een 40cm naar een 60cm gegaan. Hij komt bij sommige dekjes wel net tegen het dekje aan te liggen, maar dat is te overzien. Ik heb wel het idee dat mijn zadel nu ook beter ligt, dus nogmaals bedankt voor de tip en bedankt voor je aanbod Sandra! Morgen komt de zadelpasser mijn zadel nog weer aanpassen en dan hoop ik voorlopig weer even vooruit te kunnen. Onderstaande foto is van na het rijden, de foto is niet uit de meest voordelige hoek genomen, maar geeft denk ik wel een redelijk beeld:

[ [url=m/AGlnUq.jpg]Afbeelding[/url] ]

*\o/* fijn dat hij goed bevalt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 14:22

Ik vind hem ook echt mooi staan :j

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 20:15

Kleine update; heb m’n marktplaats singel gewassen en gelukkig kwam ie mooi fluffy uit de droger. Ik heb er vandaag mee gereden en denk dat het een goede zet was om een kortere singel te kopen; heb een gaatje lager gesingeld.Afbeelding
Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 20:57

Ik zou even naar je zadel kijken ook gezien deze achterover ligt. Dan kun je het zadel/singel plaatje compleet maken. :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 21:01

Denk dat het zadel te ver naar voren ligt

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 21:20

@Marjan, ik zag het ook net op de foto, hij lijkt idd wat te ver naar voren te liggen. Dit was na t rijden overigens. Zal met opzadelen bij de volgende rit beter opletten of ik t zadel goed leg en checken of het na t rijden nog op dezelfde plek ligt. Anders laat ik de zadelmaakster (weer) komen, die is half juni nog geweest.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 19:30

Pallatin schreef:
@Marjan, ik zag het ook net op de foto, hij lijkt idd wat te ver naar voren te liggen. Dit was na t rijden overigens. Zal met opzadelen bij de volgende rit beter opletten of ik t zadel goed leg en checken of het na t rijden nog op dezelfde plek ligt. Anders laat ik de zadelmaakster (weer) komen, die is half juni nog geweest.. :')

Het zadel ligt inderdaad achterover, maar zoals het paard staat, snap ik dat ook wel.
Zo te zien laat het wel de schouder mooi vrij, ook na het rijden = een goed teken.

Dit is weer een 'model' ( sorry voor de oneerbiedige toon) wat gewoon lastig om te zadel, hoog oplopende schoft, breed, lange rug, maar mist voor nu de volle bovenlijn, waar ga je compenseren..

Denk dat het goed is om vinger aan de pols met je zadelmensch te houden, als dit model gaat ontwikkelen heb je er vaker een passer bij nodig. Maar als het goed is, wordt het op een gegeven moment stabiel.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 20:02

Bedankt voor je reactie Nielojram! M’n paard heeft idd een heel lastig model :D Daar zeg je niks geks mee. Het is een Gelderse, dus idd rug en kruis als een strijkplank, lange en hoge schoft en breeeeed paard. Het zoeken naar een passend zadel was een ramp. Andere foto zelfde zadel, denk dat de foto uit m’n eerdere post iets vertekend want hier ligt ie niet achterover
Afbeelding
Met dit zadel is juist zijn bovenlijn/ schoft veel beter geworden want eerst trok alles naar rechts en dat is nu veel minder. Afbeelding
Op de foto met nieuwe singel staat ie idd ook wat raar ja, maar het is goed om kritisch te blijven kijken naar je paard en tuig. Ik zal morgen na het rijden weer even een foto maken als hij vierkant staat. Maar goed, ik dwaal helemaal af, ik ben iig blij met de kortere singel
Laatst bijgewerkt door Pallatin op 14-08-23 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 20:07

Typisch idd. Rechte rug, veel schoft en breed. Idd geen makkelijk model.