[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:19

DubbelDun schreef:
Don't mend what ain't broken ;)

:j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:20

dianaw33 schreef:
pmarena schreef:
Ja uiteraard :j In principe komt al het Barefoot-spul in Nederland via mij binnen :P
Staat ook gewoon op de website :)

Ow, dan ben ik met jou aan het mailen geweest over die zelfde singel vorige week. :D

Klopt :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:22

DubbelDun schreef:
Ik gebruik de FRA/Westip al 10 jaar en heb nog nooit één kaal/dun/open plekje gehad. en buiten afborstelen is hij nog nooit gewassen ook.

Een los hoesje kan gaan schuiven of er kunnen vouwen in komen waardoor er juist problemen met de huid kan ontstaan.

Daarom is het ook zo mooi dat mensen de keuze hebben om de S&B singel met of zonder hoesje te gebruiken.

Want er zijn er toch nog best wel wat waarbij de FRA / Westip wel schuurplekjes geeft.
Dan is het maar wat fijn als er een zacht laagje omheen zit.

En wil je het niet...? Haal je het er gewoon vanaf :j

dianaw33

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:29

Wat ik nog wel zou willen is een hoesje oid voor over de gespen van mijn singel. Ik gebruik een veelzijdigheidssingel bij een freeform enduro die het dekje niet haalt, dus de gespen liggen op de huid. Dat levert tot nu toe geen problemen op maar lijkt me bij langere ritten niet fijn. iemand nog lumineuze ideeen toevallig?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:48

Andere singel die dat niet heeft :P Ik moet daar ook niks van hebben, gespen direct op de huid is voor mij een grote no-no. Kan je wel met hoesjes enzo gaan werken maar ik koop dan liever een nieuwe singel. Wel even zoeken soms voor bepaalde lengtes / modellen / kleuren :j

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:54

pmarena schreef:
Andere singel die dat niet heeft :P Ik moet daar ook niks van hebben, gespen direct op de huid is voor mij een grote no-no. Kan je wel met hoesjes enzo gaan werken maar ik koop dan liever een nieuwe singel. Wel even zoeken soms voor bepaalde lengtes / modellen / kleuren :j

Dat is een beetje het punt: er zijn niet of nauwelijks dressuursingels te koop in die maat (85cm) en wat er is, is veel te breed. Daarom kwam die barefoot ook terug naar jou vorige week. Die is al enorm voor mijn paard. Ik wil echt de breedte van die veelzijdigheid hebben.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:59

dianaw33 schreef:
pmarena schreef:

Dat is een beetje het punt: er zijn niet of nauwelijks dressuursingels te koop in die maat (85cm) en wat er is, is veel te breed. Daarom kwam die barefoot ook terug naar jou vorige week. Die is al enorm voor mijn paard. Ik wil echt de breedte van die veelzijdigheid hebben.

Westip levert in alle maten....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:05

Dat heb ik ook, ik hou niet van van die brede singels. Maar de S&B is dus een cm of 10 breed en heeft de gespen onderlegd met dat neopreen hoesje. Maar er zijn vast nog meer opties :)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door pmarena op 19-09-16 13:09, in het totaal 2 keer bewerkt

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:09

Die westip kende ik nog niet, bedankt voor de tip, ik ga er naar kijken. :)

pmarena: mijn paard heeft echt een lastig postuur, 1 cm te breed en de hele boel schuift met de singel mee naar voren, ze loopt er met haar ellebogen tegenaan of het krult op. Plus ze is helaas een paar jaar geleden mishandeld door een dronken stalhouder, die heeft haar borstbeen en een paar ribben flink gekneusd en uit het lood geslagen, het is allemaal weer heel maar blijft gevoelig, hoe smaller de singel hoe fijner ze het vindt. Ik dacht het voor haar makkelijker te maken door op anatomische brede drukverdelende singels over te gaan, maar dat vond ze verschrikkelijk.
Laatst bijgewerkt door dianaw33 op 19-09-16 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:09

Poeh...arm diertje zeg :(:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:11

Lekkere stalhouder :(

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:14

ja dat was heel heftig, ik heb er daar 1 doodziek in moeten laten slapen en de ander was binnen een maand mishandeld.. Dat was het einde van mijn pensionstalavontuur. Er komt nooit meer iemand aan mijn paarden.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:20

Ik kan me goed voorstellen dat je dan niemand meer bij je diertjes vertrouwt.. Vreselijk, verder gaat het goed met haar?

Heeft iemand hier ervaring met de barefoot notting hill?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:21

@dianaw33: en die stalhouder is nog steeds 'in business'??

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:27

DubbelDun schreef:
@dianaw33: en die stalhouder is nog steeds 'in business'??

Mijn grootste genoegdoening is dat zijn bedrijf, nu een paar jaar later, kapot is, doordat de gemeente tegenwerkte. Ik vind het een nare gedachte van mezelf, maar het heeft misschien wel zo moeten zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:38

Over nare mensen mag je best nare gedachtes hebben...dat is alleen maar menselijk :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:39

Notting Hill: daar zijn er niet zo gek veel van verkocht. In de meeste gevallen is 3-dubbel VPS gewoon een beetje "te" vind ik. Ik begrijp dat ze in België wel veel verkocht worden.

Heb nu toevallig net van de bruine 1x maat 1 en 1x maat 2 binnen gekregen voor de voorraad, maar eigenlijk wil ik ze niet op voorraad houden omdat er te weinig vraag naar is... dan bestel ik ze liever als iemand hem daadwerkelijk wil kopen :j

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:40

:(:) :oo Goeie hemel dianaw33 - van mij mag je dat soort wraakgedachten hebben hoor ;)
Westip en FRA zijn identiek - BuitenZinnig heeft de Westip en die kan makkelijk een singel van 85cm bestellen - FRA zit een beetje aan bepaalde maten vast - dus het zal even zoeken zijn wie wat heeft liggen en of je het even mag proberen

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:42

Kwetal en pmarena, helemaal top dat jullie zo meedenken, dank je wel! Ik ga even een potje janken nu. (het zit me na al die jaren nog heel hoog)

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:06

dianaw33 schreef:
Ik denk dat ik ondertussen maar blijf bij wat ik en paard kennen, een gewoon thorowgood singetje.

Ik ben ook blij met mijn thorowgoodsingel aan de bf cheyenne
Bij de barefoot western, heb ik ook problemen met de singel(s). Nu ga ik van de week proberen om met stuk beugelriem(tip hier uit het topic volgens mij, om zo een converter te maken), in v vorm door de d-ring van de singel te halen en daar de thorowgood singel proberen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:12

dianaw33 schreef:
Ik ga even een potje janken nu. (het zit me na al die jaren nog heel hoog)

:(:)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:14

Och Diana, wat vreselijk zeg :\ :(:)

Ik heb sinds kort een hele fijne singel, een dressuursingel van Shire(s). Gewoon, bij de EJ :)) Zachte, flexibele en anatomisch gevormd. En ook niet zo dik (en daarmee warm).

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:22

pmarena schreef:
Notting Hill: daar zijn er niet zo gek veel van verkocht. In de meeste gevallen is 3-dubbel VPS gewoon een beetje "te" vind ik. Ik begrijp dat ze in België wel veel verkocht worden.

Heb nu toevallig net van de bruine 1x maat 1 en 1x maat 2 binnen gekregen voor de voorraad, maar eigenlijk wil ik ze niet op voorraad houden omdat er te weinig vraag naar is... dan bestel ik ze liever als iemand hem daadwerkelijk wil kopen :j

Ik ben nog heel erg in de oriënterende fase, omdat ik boomzadels en bitten een steeds minder prettig idee vind. Wel vind ik springen heel erg leuk, daarom ben ik informatie aan het inwinnen over boomloze waarmee je kan springen. Komt door de 3-dubbele VPS het zadel hoger op de rug te liggen?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:51

Eight schreef:
Ik ben nog heel erg in de oriënterende fase, omdat ik boomzadels en bitten een steeds minder prettig idee vind. Wel vind ik springen heel erg leuk, daarom ben ik informatie aan het inwinnen over boomloze waarmee je kan springen. Komt door de 3-dubbele VPS het zadel hoger op de rug te liggen?
Voor boomloos in combinatie met springen zal ik ook adviseren om zeker even een kijkje te nemen naar Flexible saddle en de Heather moffett flexee.
Ik heb nu mijn Flexible saddle inspiration waar ik ook altijd mee spring, is heel fijn mbt de drukverdeling. Ik krijg er binnenkort ook de springvariant van de Flexee bij.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:38

In principe komt er we een extra laagje bij ja, maar of je dat in de praktijk ziet qua hoogte van ligging van het zadel.... dat valt wel mee volgens mij :)