[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 11:47

Gister mijn barefoot arizona opgehaald, en gelijk gepast uiteraard!

Afbeelding

Ben echt zo blij! *\o/*
Mijn hoop op een westernzadel was eigenlijk al opgegeven. Evelien van Eurohorse had ik gesproken en die gaf aan dat het zoeken werd naar een speld in de hooiberg. (vanwege haar stokmaat en korte rug).

Dankzij Pmarena bij dit zadel gekomen, echt top! +:)+

Kirsha

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 11:54

Wat een grappig klein ding, welke maat is dit? Mijn maat 1 oogt een stuk langer!

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:07

Dit is een maat 0! :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:09

Daar moet je zeker net mazzel mee hebben, want daarvan zijn er niet veel tweedehands. :j *\o/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:11

En als je dan nog ziet hoeveel loze ruimte er achter die cantle zit... :=

Wat een hoekig stuk zit er trouwens op de kont zeg :P

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:11

Ziet er ook nog erg mooi uit dat zadel! Veel plezier er mee!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:00

Ziet er inderdaad goed uit! Mooie combi met die beugels ook, komt een stuk minder lomp over dan die grote westernbeugels die ik heb :P

Ik kreeg van een Bokker pb over zogenaamde singel converters, zodat je dus een Engelse singel aan een westernzadel kunt vastmaken. Ik heb het even opgezocht en het ziet er aantrekkelijk uit, mijn merrie met dikke wintervacht vindt het gesjor aan de Arizona niet zo leuk (en ik ook niet). Heeft er iemand ervaring met deze dingen? Even een linkje: http://www.nickyskeet.nl/Converter-voor ... n-singel-1

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:03

De Arizona maat 0 lijkt mooi te passen. Kun je er een beetje fijn in zitten?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:41

Net zadel zo te zien vind het pad er onder ook wel mooi van grandeur als ik het goed heb! Enkel heb de indruk dat het zadel verder komt dan de pad kan dat ? :)

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 14:03

Beste allemaal :D ik ben me aan het oriënteren op de aanschaf van een boomloos zadel. Mn oog is momenteel gevallen op de barefoot london.

Nu was mijn vraag: zijn er hier (ex)boomzadel rijders die gewoon in één x zijn over gestapt of hebben jullie eerst met testzadels gereden? Dit vanwege de aanpassingen die nog mogelijk zijn bij een barefoot zadel, wil ik eigenlijk de gok wel wagen via marktplaats of de bokt markt, maar misschien is dat echt niet handig... Dan hoor ik dat graag ;) Ik rij graag zonder zadel, maar kan dan niet echt dressuren, wat ik graag doe. Ik heb vroeger wel eens boomloos gereden en vond dat erg prettig. Daarnaast zou het denk ik ook beter zijn voor mijn merrie i.v.m. veranderingen in gewicht en bespiering. Daarnaast kan ik raden dat ze zodra het weide seizoen begint, toch weer wat dikker wordt :o

Alle tips, opmerkingen etc zijn welkom. Zag al een mooi set van pmarena te koop staan (nou moet ik dat niet te hard roepen want dalijk is het gelijk weg haha). Ook gebruikerservaringen van london gebruikers zijn welkom. Heb dit topic en het foto van boomloos ook al doorgespit :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 14:11

Ik heb een flinke tijd met de London gereden (en ga er toevallig binnenkort ook weer één ophalen :D) Vind het een erg fijn zadel, eigenlijk de fijnste Barefoot die ik tot nu toe heb geprobeerd voor wat dressuurwerk (voor zover ik dat doe).

Ik ben toevallig van de boomzadels zo de boomloos-hoek ingerold. Wil niks anders meer. Voor een groot deel met dezelfde reden als jij: verandering in gewicht en bespiering. Ik heb geen trek in dat gedoe met zadelmakers, mijn merrie verandert bijna vaker dan het weer.

Toevallig heb ik laatst een testzadel (Cherokee) geprobeerd omdat ik wat zat te klooien met de maten, wilde het zekere voor het onzekere. MP of de BM zijn wel goeie plaatsen om een BF te kopen, staan regelmatig mooie koopjes op! De set waar jij het denk ik over hebt is een redelijk nieuwe toch, van zomer 2013? Da's wel fijn, die heeft ook een verplaatsbare beugelophanging, neem ik aan. Ik vind de ophanging bij de London sowieso wel prima zitten, maar hoe meer je kan aanpassen, hoe beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 14:47

Phillipa schreef:
Beste allemaal :D ik ben me aan het oriënteren op de aanschaf van een boomloos zadel. Mn oog is momenteel gevallen op de barefoot london.

Nu was mijn vraag: zijn er hier (ex)boomzadel rijders die gewoon in één x zijn over gestapt of hebben jullie eerst met testzadels gereden? Dit vanwege de aanpassingen die nog mogelijk zijn bij een barefoot zadel, wil ik eigenlijk de gok wel wagen via marktplaats of de bokt markt, maar misschien is dat echt niet handig... Dan hoor ik dat graag ;) Ik rij graag zonder zadel, maar kan dan niet echt dressuren, wat ik graag doe. Ik heb vroeger wel eens boomloos gereden en vond dat erg prettig. Daarnaast zou het denk ik ook beter zijn voor mijn merrie i.v.m. veranderingen in gewicht en bespiering. Daarnaast kan ik raden dat ze zodra het weide seizoen begint, toch weer wat dikker wordt :o

Alle tips, opmerkingen etc zijn welkom. Zag al een mooi set van pmarena te koop staan (nou moet ik dat niet te hard roepen want dalijk is het gelijk weg haha). Ook gebruikerservaringen van london gebruikers zijn welkom. Heb dit topic en het foto van boomloos ook al doorgespit :D

Ik zou tóch testen, als ik eerlijk ben.
Het ene zadel ligt toch net wat anders dan het andere, en ze zitten ook allemaal echt verschillend. Voor de een zal de London fijn zitten en goed passen, voor de ander zitten de kniewrongen misschien nét verkeerd en dan kan je er best last van hebben.
We hebben hier zelfs al gezien dat twee mensen (met dezelfde kledingmaat en hetzelfde zadel) toch iets heel anders vonden, de ene voelde zich klem zitten, de andere vond de zitting te ruim.
Dus ja, als je de kans hebt, testen!

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 14:58

Tjelley schreef:

Nog niet echt om eerlijk te zijn. :o Heb er vanochtend voor het eerst mee gereden en het deed best wel pijn. Bij mijn bovenbenen zeg maar. Maar ik denk dat het gewoon heel erg wennen is, en anders schaf ik een bontje aan voor op het zadel.

@ hetlevenwint: Het is inderdaad een grandeurpad. Het klopt dat hij niet helemaal goed ligt. Hij moest wat naar achter zodat hij achter ook gelijk ligt met de achterkant. :D

Nu nog een mooi western hoofdstel vinden in dezelfde kleur.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:24

Ojee, dat klinkt niet tof Dribbel... had je last van de zijkanten van de fork tegen je been...? -O-

Phillipa: testen is toch altijd aan te raden voordat je welk zadel dan ook koopt :j

Simpelweg omdat je een testzadel nog zonder verlies terug kunt sturen maar als je een zadel koopt en het dan niet bevalt, dan moet je het toch weer zien te verkopen... geen probleem als je een buitenkansje treft dat je weer voor hetzelfde geld makkelijk kwijt kunt raken maar anders is het zonde geld natuurlijk :)

De London die ik te koop heb staan (voor iemand anders :o ) is echt gewoon een keurig als nieuw zadel, zou hem eerlijk gezegd zo uit kunnen wisselen voor een zadel nieuw uit de voorraad en dan zou je het verschil niet zien.... dus het is best wel een buitenkansje vind ik zelf :)

Er zijn wel al verschillende mensen die hem heel graag willen hebben, het is nu echt afwachten wie het eerst de financiën voor elkaar heeft want de eerste die zegt dat hij "nu" over gaat maken die krijgt hem gewoon, lekker simpel :P

Er is overigens ook een verkocht Madrid zadel teruggekomen, deze ziet er nog keurig uit en ga ik zo op de foto en op de Opruimings-pagina zetten zodat daar ook weer iemand een buitenkansje kan binnen hengelen :)

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:29

_Dribbel schreef:
Tjelley schreef:

Nog niet echt om eerlijk te zijn. :o Heb er vanochtend voor het eerst mee gereden en het deed best wel pijn. Bij mijn bovenbenen zeg maar. Maar ik denk dat het gewoon heel erg wennen is, en anders schaf ik een bontje aan voor op het zadel.

@ hetlevenwint: Het is inderdaad een grandeurpad. Het klopt dat hij niet helemaal goed ligt. Hij moest wat naar achter zodat hij achter ook gelijk ligt met de achterkant. :D

Nu nog een mooi western hoofdstel vinden in dezelfde kleur.

Ik moest ook best even wennen aan mijn Atlanta. In het begin best vaak blauwe benen gehad van de pommel. Inmiddels heb ik er geen last meer van. Alleen als er ineens kaboutertjes uit een struik springen, wil ik nog wel eens tegen de pommel aan vliegen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:31

Ik ben ineens overgegaan naar boomloos (barefoot zonder VPS). Maar toen ik een andere barefoot wilde met VPS, ben ik wel eerst gaan testen, maar kwam toch weer bij een cheyenne uit. :)

Ik heb gedroomd dat er een Barefoot uitverkoop was en dat ik een Barefoot Stella had gekocht voor €5. Ik was zóó blij dat ik er eindelijk een kon kopen :'). Misschien een ideetje pmarena? _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:55

Dat zou ik ook wel willen voor die prijs ja :P

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:57

pmarena schreef:
Ojee, dat klinkt niet tof Dribbel... had je last van de zijkanten van de fork tegen je been...? -O-

Phillipa: testen is toch altijd aan te raden voordat je welk zadel dan ook koopt :j

Simpelweg omdat je een testzadel nog zonder verlies terug kunt sturen maar als je een zadel koopt en het dan niet bevalt, dan moet je het toch weer zien te verkopen... geen probleem als je een buitenkansje treft dat je weer voor hetzelfde geld makkelijk kwijt kunt raken maar anders is het zonde geld natuurlijk :)

De London die ik te koop heb staan (voor iemand anders :o ) is echt gewoon een keurig als nieuw zadel, zou hem eerlijk gezegd zo uit kunnen wisselen voor een zadel nieuw uit de voorraad en dan zou je het verschil niet zien.... dus het is best wel een buitenkansje vind ik zelf :)

Er zijn wel al verschillende mensen die hem heel graag willen hebben, het is nu echt afwachten wie het eerst de financiën voor elkaar heeft want de eerste die zegt dat hij "nu" over gaat maken die krijgt hem gewoon, lekker simpel :P

Er is overigens ook een verkocht Madrid zadel teruggekomen, deze ziet er nog keurig uit en ga ik zo op de foto en op de Opruimings-pagina zetten zodat daar ook weer iemand een buitenkansje kan binnen hengelen :)

Ja precies dat! Zou dat met een bontje erover te verhelpen zijn? Of is dat puur wennen?

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:58

Thanks voor alle reacties zo snel! Ik ga kijken of ik een zadel kan testen, lenen of een goedkope barefoot kan kopen. Eerst maar ns proberen :D

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:11

@ Tjaakje:

Oh dan is er nog hoop gelukkig! :D

Ik reed altijd met best wel korte beugels op een wintec dressuur, en nu moet ik ineens met lange beugels gaan rijden, en mijn benen meer naar achter leggen. Misschien moet ik daar even aan wennen.

Daarnaast had ik een hele beroerde bak, wat ook niet echt meewerkt :( .

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:11

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:33

Kirsha schreef:
Ziet er inderdaad goed uit! Mooie combi met die beugels ook, komt een stuk minder lomp over dan die grote westernbeugels die ik heb :P

Ik kreeg van een Bokker pb over zogenaamde singel converters, zodat je dus een Engelse singel aan een westernzadel kunt vastmaken. Ik heb het even opgezocht en het ziet er aantrekkelijk uit, mijn merrie met dikke wintervacht vindt het gesjor aan de Arizona niet zo leuk (en ik ook niet). Heeft er iemand ervaring met deze dingen? Even een linkje: http://www.nickyskeet.nl/Converter-voor ... n-singel-1

ja, ik
ik heb ze gehad voor mijn arizona, maar kocht toen een westernsingel
ik heb ze nog
bij een paar zijn de oogjes eruit, dat ging nl heel snel, dus als je interesse in 2e handse hebt, dan pb me maar

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:42

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:55

Ik had eerst - met het inrijden van mijn vorige London - ook steeds blauwe plekken op m'n lies _Dribbel.
Op een gegeven moment ga je anders lichtrijden denk ik en is dat over. Tenminste, was bij mij het geval :)

Bij mijn Arizona heb ik nergens last van gehad, was ook nog een maat kleiner.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:19

_Dribbel schreef:
pmarena schreef:

Ja precies dat! Zou dat met een bontje erover te verhelpen zijn? Of is dat puur wennen?

Je kan het proberen, maar dan wel een bontje wat de originele seatsaver vervangt zodat je zitruimte niet nog kleiner word. Het is alleen dat de barefoot bontjes alleen voor maat 1 en 2 te krijgen zijn...