Yvank_ schreef:Die ervaring heb ik dan totaal niet.. Het is sowieso al geen neopreen. Hij is bij mij heel soepel en zacht en nooit vies. Mijn paard heeft gevoelige huid maar die rij je er echt nooit mee open hoor. De harde fairfax die sommige heben zou ik niet zo snel hoeven eigenlijk.
Waarvan dan??? Ik zie overal hightech materiaal staan. Maar dat is nogal vaag begrip haha..Leg ze maar eens naast elkaar, de leren nieuwe versie FF is echt vele malen zachter dan de Prolite.

de prolite is inderdaad ook van dezelfde makers/ fabriek van fairfax. Toch als je ze beide op elkaar legt is hij anatomisch wel iets anders gevormd en maar misschien is dat niet waar hoor, werkt de fairfax iigv voor mijn paard dwingender dan de prolite. Ik vind het makkelijke van de prolite dat die zo met water schoon te maken is en ook met nat weer te gebruiken valt. Ik ben met de fairfax wel erg voorzichtig wat dat betreft haal altijd zweet eraf met zadelzeep en vet hem dan weer in met de rapide na gebruik. Hij is nog heel soepel maar ben ook wel scherp op scheuren idd.                                                         

ik maak hem niet te vaak schoon 
 .. al dat water kan niet goed zijn. Ik neem hem gewoon met een borstel of handdoek af en heel af toe met water.