Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superlise

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:52

Ik heb hem net ook maar eens gebeld, iets meer dan een jaar geleden een 2e hands Kieffer bij hem gekocht, lag geweldig op paard wat ik toen reedt maar nu heb ik sinds een halfjaar een ander paard, hij was toen erg druk dus ik heb mijn zadel door iemand anders laten doen maar dat ligt dus nu voor geen meter meer.. Heeft me toen 150 euro gekost (alleen de boom versmallen) terwijl er al een smalle boom in zat en ik zo mijn twijfels had, maar goed wie ben ik? geen zadelmaker iig dus ik dacht dat het wel goed zit. Alleen nu zie ik het niet zo zitten om weer 150 euro neer te leggen om hem weer te laten verbreden. Dat kost me dan gewoon even 300 euro in een halfjaartje. Helaas kan arno niks met die boom dus ik ga vanavond nog even kijken of er nog anderen zijn die het kunnen en wat dat gaat kosten.
Ik baal echt flink want het zadel ligt echt héél slecht nu maar ik zit er heerlijk in, alleen heb ik zelf het idee dat mijn huidige paard ook een ietwat moeilijk rug heeft, misschien dat ik toch maar arno weer bel, dan maar mijn fijne zadeltje gedag zeggen maar er wel iemand bij hebben met verstand zodat ik zeker weet dat mijn paard er fijn onder loopt.

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:00

Ik heb twee weekjes geleden ook mijn nieuwe AB zadel mogen ontvangen. De combi van de kleuren vindt ik erg apart (en ook praktisch is mooi te matchen met bruin en zwart ;) )
Maar het is niet ieder zijn keuze :P
Afbeelding

Hij moet alleen nog even ingereden worden. De zweetbladen zijn nog een beetje stug en mijn oude AB zat ook nog een stukje zachter :') Maar veel gebruiken dan komt het vast goed haha...

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:52

wauw Hoppje!! Ik vind hem erg mooi :j

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:56

@ Hoppje: Mooi hoor! Die combi is echt heel gaaf! En inderdaad ook zeker praktisch. ;)

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:17

Mooi zadel hoppje!!!!
Arno geeft voor mijn paard een stugge boom laten maken en die is goedgekeurd door de behandelend da.
Nu komt hij 29 mrt een nieuwe ab aanmeten. Ik denk dat ik voor een close contact zadel ga als dit kan. Ik twijfel nog of ik voor de suede variant ga. Hopelijk heeft hij er 1bij die ik in real life kan zien en voelen.
En de euries tellen ook mee. Dit paard heeft al 3 paarden gekost aan zijn behandelingen ect. en de pasvorm heeft voorrang. Ik weet ook nog niet of ik voor bruin of zwart ga. Kan bruin op een zwart bont paard? Er ligt nu een 2kleurig bruin zadel op met goud biesje van ab en volgens mij mistaat het niet.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:20

ben benieuwd naar de dame..straks huurt hij ook mensen in om zadels te passen (dan krijg je het "hulsebos" effect.... als je pech hebt)

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:13

Superlise,ik zou voor het vakmanschap gaan en het daarbij het welzijn van m`n paardje.Maar eigenlijk zeg je dat zelf ook :D
Hoppje,heel mooi zadeltie :j
Sneppie......als jij nou even die bruine kan testen *\o/* qua kleurstelling klinkt je oude wel heel mooi :9
Studiemiep.....ik geloof niet dit dè opvolgster van Arno was O:) En voor het hulsebos effect....moet hij dan niet eerst oud worden,er uit stappen,ondertussen zoons produceren die dan een goedkopere fabriek uit zoeken en de zaak voortzetten?? :D Correct me if i`m wrong :o

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:17

Bij het aanmeten was erbij ons ook een vrouw bij. Maar die was meer voor het kletsen, dan het aanmeten _O-

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:31

gelukkig, gezelligheid is altijd welkom op stal :D (hij moet eind van het jaar ook een zadel voor mij gaan aanmeten..) heb nu een 2de hands SB te leen voor 4 jarige paard.

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:33

De dame die altijd met Arno mee is, is een sportmasseuse en doet ook Cranio Sacraaltherapie bij paarden (ook bij mensen trouwens). Zij gaat in de toekomst geen zadels aanmeten, kijk maar op haar website mulitsouplesse.com..

Ze was ook bij mij mee met het aanmeten en het opvullen van mijn AB-zadel en een van mijn paarden heb ik hierna nog een behandeling door haar laten doen..

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 12:26

Sjoukie,nee dat was deze jonge dame niet ;) Die ander is trouwens een stuk minder spraakzaam :x

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 13:36

Vanmorgen is Arno bij mij en mn paard geweest en heeft hij n SB aangemeten. Aangezien ik wel wat lichamelijke problemen heb wilde ik echt n goed passend zadel hebben. Petje af voor de service van Arno! Hij belde netjes op met de vraag waar hij nou precies moest zijn en hij bleek 100 meter verderop te staan.

Nu n leenzadel gekregen en 10 weken wachten tot ons zadeltje klaar is. Heb gewoon n standaard zadel zonder poespas, geen biesje oid want dat vind ik niet belangrijk, belangrijkste is dat het zadel voor ons beide goed is.

Bstijgbeugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 14:01

Ik moet nog even sparen maar dan ga ik ook een ab aan laten meten. Ik heb nu een KM en die zit heerlijk maar is nogal zacht in de kussens en moet dus regelmatig opgevuld worden 1á2 keer per jaar. Nu kan ik hier nog even wat ideen op doen voor hoe ik het zadel hebben wil.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 15:54

Ben nu toch ook wel heel benieuwd wie die aardige dame is :=

Om even wat duidelijkheid te creeren, er komt geen opvolger/ extra medewerker bij brandt zadels.
Arno blijft het aanmeten/opvullen/afleveren en reparaties alleen doen.

Het enige wat hij niet zelf doet is de planning en de mail beantwoorden.

Dus het is en blijft 100% Arno 100% service! ;)

extasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:10

Bij mij was vorige keer ook een vrouw mee, ook sportmasseuse. Ik vond haar erg vriendelijk.
Arno vorige week aan de telefoon gehad omdat hij een vraagje had en ze met mijn zadel bezig waren. Ik zou deze week gebeld worden om in te plannen om mijn zadel af te leveren... Hoop echt dat ik gebeld wordt want ik ben na 9 weken zonder zadel het grondwerk en longeren verschrikkelijk beu...ook geen leenzadel dus hopen op snel telefoon!

extasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:57

Alsof ze me gehoord hebben! Net een telefoontje gehad en volgende week woensdag is mijn zadel er! Zoooooooooooo blij!

stipke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:00

Ze lezen gewoon mee, haha

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:15

Tuurlijk lezen ze meer ;).

Mijn zadel bleef, ook na opvullen, steeds maar naar rechts zakken. Ik dacht dat het misschien nog kon liggen aan mijn paard, maar ook op mijn andere paard en met andere amazones zakt het zadel naar rechts. Oftewel, ergens zit er iets scheef in mijn ogen. Arno is maandag weer geweest en zag zelf ook dat het zadel inderdaad op rechts zakt. Hij heeft het nu terug gestuurd naar Engeland, daar halen ze hem uit elkaar om te ontdekken wat er niet goed zit (hoop ik).

Ik heb nu tijdelijk een Kentaur en sjonge, wat mis ik mijn zachte zadeltje zeg!

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:23

stipke schreef:
Ze lezen gewoon mee, haha

Zou het???Dan moet ie daar mee ophouden.....veulste druk.Nou hupla aan`t wark ~~}> _O- ;)

extasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:32

Hahaha, nou mij heeft het geholpen als ze mee gelezen hebben hoor! Mijn hele dag is goed!

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 09:37

Mijn zadel duurt misschien nog langer.. Hij mailde dat ik heb in de week van 19 maart kon verwachten, maar gisteren een mailtje gekregen dat die datum nog onzeker is.. Zit nu op 19 weken ;(

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:28

Jeetje 19 weken! das wel lang.
Zal de mijne wel zomer vakantie worden want de boom moet ook speciaal gemaakt worden.

extasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:16

Jeetje 19 weken is wel heel lang! Heb je een speciaal zadel? Of speciale kleur? Heb je wel een leenzadel?

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 08:43

Wel een speciaal zadel inderdaad :j Moest een nieuw patroon voor gemaakt worden. Ook een leenzadel gekregen maar die knelt nu bij de schoft jammer genoeg, dus daar rij ik niet meer mee.

extasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:36

Oh dat is balen! Kun je hem niet bellen voor een ander leenzadel?