De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:24

Waarschijnlijk zijn ze dan gewoon te groot... maar je moet ze wel vastdoen ja..

Ik heb die kogelbeschermers vallen vrij groot zakken niet af maar heb ze ook niet heel los.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:36

Bonice schreef:
Ik heb 2 paar peesbeschermers, 1 paar voor dressuur: Veredus Grand Slam en voor springen: Cavallo Opera. De Cavallo's zijn luchtiger dan de Veredus, maar de Veredus heeft een hele mooie pasvorm, blijven goed op zijn plek zitten en gaan jaren mee. De Cavallo's heb ik nog niet zo lang, maar passen minder goed. Ik gebruik ze met springen omdat ze luchtiger zijn. Beide trouwens niet echt goedkoop ofzo.
[ [url=m/nPYDq7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja, bevallen de Grand Slam's goed? Die wil ik nog graag voor 't springen hebben. Zijn er nog meer mensen met ervaringen? En hebben jullie misschien foto's van hoe ze er naar (jaren) gebruik uit zien? :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:15

Ik heb de ‘gewone’ versie van de carbon gel vento. Volgensmij is alleen verschil de gouden details?

Ik vind ze perfect voor springen. Super mooie pasvorm, en heb ze inderdaad al 2,5 jaar en zijn nog super mooi. Heb zo geen foto van dichtbij bij de hand.

Edit: ik heb 2 paar. Ook de save the sheep versie voor nu de winter/indoor

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 17:40

Capriootje schreef:
Ik heb de ‘gewone’ versie van de carbon gel vento. Volgensmij is alleen verschil de gouden details?

Ik vind ze perfect voor springen. Super mooie pasvorm, en heb ze inderdaad al 2,5 jaar en zijn nog super mooi. Heb zo geen foto van dichtbij bij de hand.

Edit: ik heb 2 paar. Ook de save the sheep versie voor nu de winter/indoor

Geloof inderdaad dat dat ook wel het voornaamste verschil is! Vond die versie wel mooi om de donkere bandjes en dat goud/brons matcht m'n stijgbeugels. :D

Wat me vooral tegen hield is dat ik bang ben dat ze er over 'n jaar niet meer uit zien. Als je kijkt hoe lelijk mijn BR's zijn na een paar rondjes springen en ik ben er echt oprecht zuinig op... :o Als ze verder wel netjes blijven, die bandjes niet vaal worden en die 'details' niet lelijk worden, dan vind ik dat geld nog niet zo'n probleem. ;)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:21

Ik heb die kogelbeschermers gehad van LeMieux maar ik vond ze te zwaar.
Vooral in een wat nattere bak had mijn paard er echt last van.

Bonice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 15:25

Bunn schreef:
Bonice schreef:
Ik heb 2 paar peesbeschermers, 1 paar voor dressuur: Veredus Grand Slam en voor springen: Cavallo Opera. De Cavallo's zijn luchtiger dan de Veredus, maar de Veredus heeft een hele mooie pasvorm, blijven goed op zijn plek zitten en gaan jaren mee. De Cavallo's heb ik nog niet zo lang, maar passen minder goed. Ik gebruik ze met springen omdat ze luchtiger zijn. Beide trouwens niet echt goedkoop ofzo.
[ [url=m/nPYDq7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja, bevallen de Grand Slam's goed? Die wil ik nog graag voor 't springen hebben. Zijn er nog meer mensen met ervaringen? En hebben jullie misschien foto's van hoe ze er naar (jaren) gebruik uit zien? :)

De Grand Slam gebruik ik nu 2 jaar 4 x in de week, zal morgen even een foto maken. Hiervoor de gewone olympic gehad die heb ik 5 jaar gebruikt en zijn eigenlijk ook nog erg goed!

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:28

keeyzie schreef:
Ik heb die kogelbeschermers gehad van LeMieux maar ik vond ze te zwaar.
Vooral in een wat nattere bak had mijn paard er echt last van.

Thanks voor je reactie! Moeilijk dit..

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 16:01

Bonice schreef:
Bunn schreef:

De Grand Slam gebruik ik nu 2 jaar 4 x in de week, zal morgen even een foto maken. Hiervoor de gewone olympic gehad die heb ik 5 jaar gebruikt en zijn eigenlijk ook nog erg goed!

Ohh super! Ik ben benieuwd!

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:54

Hoi! Ik heb een aantal pagina's doorgelezen en de zoekfunctie gebruikt, maar ik kom er niet uit.
Ik zoek voor mijn haflinger rondom beenbeschermers, liefst met bijpassende springschoenen. Ik heb nu simpele van BR (maat pony), maar ik zou graag zonder neopreen willen omdat hij daar plekjes van krijgt als het neopreen slijt. Dus:

-maat pony/kleine cob
-bruin
-zonder neopreen, maar met bv bont?
-budget rondom met springschoenen tot max 250, ik ga er voor sparen :+

Le mieux, veridus, equick en kentucky heb ik nu mijn vizier op maar kentucky kan ik alleen vinden in maat full, veridus met alleen neopreen, equick vind ik niet heel mooi, en lemieux vanaf maat m.. loop dus een beetje vast -O- iemand een briljant idee? :o

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 22:22

Horse_Driver schreef:
Hoi! Ik heb een aantal pagina's doorgelezen en de zoekfunctie gebruikt, maar ik kom er niet uit.
Ik zoek voor mijn haflinger rondom beenbeschermers, liefst met bijpassende springschoenen. Ik heb nu simpele van BR (maat pony), maar ik zou graag zonder neopreen willen omdat hij daar plekjes van krijgt als het neopreen slijt. Dus:

-maat pony/kleine cob
-bruin

Le mieux, veridus, equick en kentucky heb ik nu mijn vizier op maar kentucky kan ik alleen vinden in maat full, veridus met alleen neopreen, equick vind ik niet heel mooi, en lemieux vanaf maat m.. loop dus een beetje vast -O- iemand een briljant idee? :o

Kentucky is er ook in maat pony! Wel alleen met bont, maar ik zie dat dan geen probleem is.
Ook zandona is er een maat pony (= meer shet/a/b) een maat s maar is echt smaller dan pony van br. Is er met leer en bont. Veredus maat S is qua maar pony van br maar ruimer aan de kogel. En te verkrijgen met bont in S.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 12:04

Hoi!

Ik ben opzoek naar de ultieme beschermers voor mijn jonge merrie.
Mijn pony heeft twee keer een peesblessure gehad dus wil graag goed en vooral luchtige beschermers!
Ik heb nu Harry's horse flextrainers voor het lichte longeer werk wat we nu doen, maar daar worden ze echt te warm onder voor mijn gevoel.
Voor het buitenrijden en springe/crossen heb ik nog dalmar eventers liggen, maar zou graag voor de dressuur nog andere beschermers willen.

Ik heb dit topic doorgelezen maar ben er nog niet helemaal uit.
De Lemieux snugs vind ik er heel fijn uitzien, dus wie weet een optie!

Wat ik zoek:
- Luchtig, geen neopreen o.i.d.
- Hoge achter beschermers
- Geschikt voor smalle pootjes
- Het liefst met een harde schaal, of ieder geval een harde achterkant. (zoals de snug)

Wie kan mij helpen!?

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 12:32

Rhine_ schreef:
Horse_Driver schreef:

-maat pony/kleine cob
-bruin

Kentucky is er ook in maat pony! Wel alleen met bont, maar ik zie dat dan geen probleem is.
Ook zandona is er een maat pony (= meer shet/a/b) een maat s maar is echt smaller dan pony van br. Is er met leer en bont. Veredus maat S is qua maar pony van br maar ruimer aan de kogel. En te verkrijgen met bont in S.

Dankjewel! Ik ben even aan het googlen geslagen en heb het eea gevonden :D en even goed opletten met maten dus.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 08:15

Linsey_X schreef:
Hoi!

Ik ben opzoek naar de ultieme beschermers voor mijn jonge merrie.
Mijn pony heeft twee keer een peesblessure gehad dus wil graag goed en vooral luchtige beschermers!
Ik heb nu Harry's horse flextrainers voor het lichte longeer werk wat we nu doen, maar daar worden ze echt te warm onder voor mijn gevoel.
Voor het buitenrijden en springe/crossen heb ik nog dalmar eventers liggen, maar zou graag voor de dressuur nog andere beschermers willen.

Ik heb dit topic doorgelezen maar ben er nog niet helemaal uit.
De Lemieux snugs vind ik er heel fijn uitzien, dus wie weet een optie!

Wat ik zoek:
- Luchtig, geen neopreen o.i.d.
- Hoge achter beschermers
- Geschikt voor smalle pootjes
- Het liefst met een harde schaal, of ieder geval een harde achterkant. (zoals de snug)

Wie kan mij helpen!?

Ik denk dat je idd de snugboots maar eens moet proberen, die voldoen het beste aan je eisen denk ik

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 17:46

Wauw zoveel pagina's om te lezen :+
Ik denk dat ik wel tot de conclusie ben gekomen dat ik voor de Lemieux snug boots ga.
Ik heb hier thuis massa's peesbeschermers liggen met het neopreen (zijn ook meer dan 10 jaar oud) en zoek toch echt wat niet warm wordt!
Hebben jullie de snug boots enkel vooraan of ook achteraan? Ik heb een groot paard van 1m75, zou ik het redden met de L?

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 09:54

Zojuist via Amazon Lemieux Snug boots besteld uit Duitsland voor €42. Scheelt toch een heleboel geld met hier in Nederland.
Nu hopen dat ik niet in de maling wordt genomen :P

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 18:07

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:20

Orthos,
Ik heb de 'flextrainers' van PE met techno wol, is fijn materiaal. Zweet wel beetje als je heel lang laat staan.

Luvinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:42

De snugboots maat M zijn zeer spijtig te groot voor onze merrie.
Past gelukkig wel onze andere merrie en die is er echt heel blij mee. Droge benen na training! Nu ben ik opzoek naar soortgelijke peesbeschermers zoals de snugboots maar dan een maat kleiner dan die M. Iemand gouden tip?

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 17:49

Is er hier iemand die peesbeschermers langer dan 12 uur in de paddock gebruikt? Zo ja, welke?

Ik ben absoluut geen voorstander van inpakken, maar na de zoveelste blessure door gekkigheid in de paddock ben ik het meer dan zat.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:39

Die van mij stonden de hele dag op de wei met de Dalmar crossbeschermers, die zijn heel luchtig en waren nooit de benen warm onder.

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 00:39

Ik heb de snugboots rondom en ben niet zo enthousiast als de meesten hier. Pasvorm laat te wensen over. M was te klein, heb nu L en dat is net wat te groot voor een paard van 1.68 met robuust beenwerk. Vaak veel zand in de achterbeschermers, ze sluiten gewoon niet mooi aan en de benen worden er alsnog warm onder, warmer dan mijn Anky dressageboots. Die vind ik tot nu toe de beste.
Heb ook een paar zandona king carbon air rondom, daar bleven de benen ook goed onder. Die hebben ook gel wat wel fijn is als je paard zich snel aantikt. Maar helaas past mijn nieuwe paard die niet dus die gaan de verkoop in.
Als ik kijk naar de wat goedkopere beenbeschermers vind ik de BR air tech goed bevallen, zijn echt luchtiger dan de gewone peeskappen van dit merk.

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 11:10

Mosh schreef:
Is er hier iemand die peesbeschermers langer dan 12 uur in de paddock gebruikt? Zo ja, welke?

Ik ben absoluut geen voorstander van inpakken, maar na de zoveelste blessure door gekkigheid in de paddock ben ik het meer dan zat.

De turnout boots . PE en Lemieux heeft ze. PE regelmatig met 35% korting.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:25

Ik kom mijn vraag hier ook even stellen :=
Pony staat sinds deze week weer op ijzers waardoor ik ook weer de beschermers uit de laat getrokken heb. Zonder ijzers rijd ik eigenlijk altijd zonder. Met ijzers nu met, omdat ik toch bang ben dat ze zichzelf aantikt. Nu heb ik dit nog niet echt meegemaakt, heel af en toe komen de beschermers voor tegen elkaar aan. Nu gebruik ik gewoon normale BR beschermers maar ik vind de benen nu toch te warm worden onder de beschermers. Nu zat ik te kijken naar de lemieux mesh brushing boots, naar wat ik gelezen en gehoord heb, zijn deze vrij luchtig en niet al te warm. Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
Daarnaast twijfel ik of ze genoeg bescherming bieden zonder verharde schaal := nu tikt ze zichzelf wel amper aan en springen doen we amper dus hiervoor kan ik altijd nog mijn crossbeschermers gebruiken. Wat vinden jullie verder van de bescherming van de brushing boots? :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:26

Als je een beetje goede luchtige crossbeschermers hebt zou ik die gewoon lekker gebruiken. Tenzij je het voor het uiterlijk doet :) ik heb persoonlijk nooit zulke goed ventilerende beschermers gevonden naast crossbeschermers. Worden altijd wel iets warm.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:28

Ik heb crossbeschermers van woofwear maar heb zelf niet het idee dat deze luchtig zijn of iets anders hebben dan normale beschermers op bescherming van voorkant na. Ik kan het natuurlijk wel een keer testen :)