Wel even gevoeligheid van de huid in de gaten houden vanwege het Sympanova onder de pad

Nevada zou in principe moeten kunnen met maat 42 hoor, als je niet al te lange benen hebt?
Of je moet er net 1 tegenkomen die klein valt...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kitty_ schreef:ArmaWhis schreef:Hey Kitty tof dat we op je site staan![]()
Mijn Ghost is geen Firenze
maar een Roma Piccolo
Thanx ik heb het gelijk aangepastIk blijf die 2 op een of andere manier steeds door elkaar halen
Misschien helpt het dat ik straks 2 stalgenoten heb met een Roma Piccolo
MaricoGraphy schreef:nx voor de tips. Als ik mijn bekken kantel gaan mijn bovenbenen idd ook omhoog. En dan kan ik echt niet ontspannen ademen, ik zet mezelf vast en adem dan niet meer door mijn buik maar door de borstkas.
Vandaag heel kort weer gereden. Ik zat stabieler en de zweetplek zag er ook mooier uit. Wel moet ik de kussens toch wat meer uiteen leggen. Nu zag ik dat ze nog te dicht langs de ruggengraat liggen. Of het ligt aan de pad?
pmarena schreef:Joh dat kan toch niet, zo soepel is hij toch nog wel dat je er met je gewicht in het zadel niet boven blijft zweven?
Het is op zich erg normaaal dat je vooral voor- en achter een afdruk ziet, daar begint het en naarmate het zweten toeneemt wordt het ook in het midden nat (maar vaak nog niet vies) en als je dan nog verder in het zweet rijdt wordt het ook nat boven de ruggengraat.
pmarena schreef:Joh dat kan toch niet, zo soepel is hij toch nog wel dat je er met je gewicht in het zadel niet boven blijft zweven?
Het is op zich erg normaaal dat je vooral voor- en achter een afdruk ziet, daar begint het en naarmate het zweten toeneemt wordt het ook in het midden nat (maar vaak nog niet vies) en als je dan nog verder in het zweet rijdt wordt het ook nat boven de ruggengraat.
pmarena schreef:Ik zou zeggen, leg hem eens als een bruggetje tussen 2 steunpunten.
Met de voorkant ergens op, met de achterkant ook, in het midden nergens door laten ondersteunen en ga er eens op zitten, ik geloof nooit dat dat gaat lukken
Kwetal schreef:pmarena schreef:Joh dat kan toch niet, zo soepel is hij toch nog wel dat je er met je gewicht in het zadel niet boven blijft zweven?
Helemaal mee eens - onder de uiteindjes beweegt het vaak ook wat meer, dus meer zweet en soms "dep" je door je gewicht in het midden wat zweet op.
Kwetal schreef:Darkadia - er is iemand die hem heeft en er zeer blij mee is, maar ik weet niet of ze op Bokt zit.
Je zou ook de Agnello van Ghost kunnen kiezen, dan heb je de wrongen etc. (indien je voor Agnello Quilty of Quevis kiest - de Agnello in alle andere modellen kan ook) De simpele versie is bij BuitenZinnig te testen, maar die is nu een weekje weg. Mogelijk heeft Teteltee hem?
darkadia schreef:Agnello heeft de normale kussens toch? K wil juist wel t zonder zadel gevoel beetje houden. Heb al n dressuur (met boom, fairfax), en barefoot Arizona. Had n ooteman barebackpad maar paardlief vond die niet fijn. En ghost die basis, daarom overweeg ik die maar zou graag testen...
Overigens is er ook al contact met teteltee geweest voor potentieelnpasconsult
Citaat:Lastig Kwetal om aan te geven hoe ver ze uit elkaar liggen. Kan het misschien beter verduidelijken met foto's. Mijn hand past er qua breedte niet tussen. Ze liggen mooi naast de ruggengraat. Maar dat is dus ook het enige punt waar ze steun hebben. De rest raakt de rug dus helemaal niet. We hebben het in eerste instantie zonder ruiter bekeken. Maar met ruiter wipt het zadel dus wel. Paard is inderdaad wel wat veranderd, meer qua bespiering overigens. Verwacht dit eerder bij haar schouder/schoft terug te zien eigenlijk..