Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PocoGaucha

Re: Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 14:41

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:33

Oh, da's nog best een stevige. Hoe ziet die Haf er dan uit? Want toen ik het zadel zag dacht ik direct 'die is toch niet zo smal?' Nu word ik dus wel nieuwsgierig waar hij dan niet op past want als ik de foto's van het zadel zie en die pony dan begin ik me af te vragen of't misschien op Raya zou kunnen passen. Hoe hoog was die New Forest?

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:11

deze pony had nog een hogere schoft waardoor de voorboom heel mooi aansloot. maar de haflinger heeft bijna geen schoft waardoor het zadel minder stabiel lag. en het was eigenlijk iets te lang.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:38

Hmm hoe lang is het zadel? Mijn merrie heeft wel schoft en de bars lijken voldoende flare te hebben vanaf de foto en volgens mij heeft 't ook wel iets rock zo te zien (beetje 'rond' lopend zadel aan de onderkant zodat het a.h.w. op een wat 'hol' lopende rug past).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:08

Cambiar schreef:
Ik heb even getwijfeld, maar heb beters op oog die wél geschikt is voor a la brida rijden ;)

....nog stééds :? :? :?

Hier ondertussen nul verandering in het paarden- en zadelbestand. Ook nog steeds bravante en extrema.
Zou dus hooguit de Sayra Armenta willen verkopen om nog een Ecuyer erbij te kopen.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:05

Huertecilla schreef:
Cambiar schreef:
Ik heb even getwijfeld, maar heb beters op oog die wél geschikt is voor a la brida rijden ;)

....nog stééds :? :? :?

.

Meneer HC, ik heb hier vier paarden lopen van bijna dezelfde leeftijd, die ik aan het beleren ben en ik kies in eerste plaats een zadel die past voor elk van m'n paarden afzonderlijk. Ik heb geen idee waarom dat in het belachelijke getrokken moet worden (alhoewel... :D ). Ik vind het een lage opmerking.
U hebt ook een resem zadels getest schreef u...........zelfs boomloos! Elk paard hier thuis is helemaal anders gebouwd, dus probeer ik met elk afzonderlijk wat goed ligt en ik op dat moment gunstig kan kopen. Op mijn dikke Lusitano past geen ecuyer of Malibaud of Sayra armenta, of zou jij ze erin murwen misschien :+ ? Zoals de vrouwen in een keurslijf :D
Wat u verkondigt is niet heilig, het is waar mijn paarden en ik ons best mee voelen, die telt! Ik hoef zo'n denigrerende opmerking niet. Mijn hobby is lederbewerking en tuig, dus ik mag nog altijd interesse koesteren voor wat ik wil.
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 29-10-12 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:23

_/-\o_

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:27

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 20:49

Ach mensen veranderen, paarden veranderen, rijwensen veranderen.. en zoals een wijs man hier in Vlaanderen al zei:
"Luister Bobbie, et is een obbie" :D :D http://www.youtube.com/watch?v=gI8FgxHiTQw

Ik ben helemaal into Wade en Buckaroo zadels momenteel, internetgewijs dan, en om te kijken en te voelen, maar ooit ooit ooit koop ik me zo eentje als tweede. Of derde, want die Gaston Mercier staat ook nog hoog op het lijstje :+

Blijft leuk om hier bij te lezen en linkjes te delen..

Wijntje :9 , kachel en plannen maken :D

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:04

_O- , en zo wordt Kamiel Spiessens hier geciteerd :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:10

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 22:15

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:51

Ruga schreef:
http://www.2ememain.be/equitation/harna ... s&start=41

Beetje verdacht goedkoop, maar helemaal in leer zijn ze wel heel mooi..

Wat een prachtig ding dat <3

Ik rij zelf met huis tuin en keuken dressuurzadels, maar ik wilde me eigenlijk wel in de andere zadels gaan verdiepen.
Dit omdat Engelse zadels wel erg lastig zijn bij mijn Arab, hij heeft namelijk een schouder die heel ver naar achteren loopt (tot onder het laatste stukje schoft als je een rechte lijn naar boven zou trekken), hij is rondgeribt en heeft wel een smalle schouderpartij. Ook is de schoft best aanwezig. Zouden daar barokke zadels voor te vinden zijn? En dan liefst in de stijl zoals hierboven.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 13:09

mooney schreef:
Dit omdat Engelse zadels wel erg lastig zijn bij mijn Arab

Ja dat is een klassieker. Er lopen nogal wat arabieren met borsttuig, staartriem en anti-slib pads, want anders vertrekt het zadel naar achter of naar voor :D Ik was dat helemaal vergeten, maar nu we zelf weer een arabier hebben is dat weer in de gedachten gekomen. Onze merrie past als gegoten in de Malibaud Randonnée, maar ze heeft een voor een arabier heel normale rug en schouder gelukkig, niks extreem. De Welsh-arab die ik vroeger reed was een ramp op dat vlak, Engels zadel en ieder denkbaar hulpstuk om dat op zijn plek te houden..
Je zal hier in het topic wel wat zadels voor korte ruggen kunnen vinden. En de meeste laten de schouder goed vrij, dus dat zou ook moeten lukken. Verder heb je met een arabier ook het geluk dat de meeste moderne endurance zadels eigenlijk voor arabieren bedacht zijn, dus je kan ook altijd die kant nog uit. Hangt er wat vanaf wat je doel is (wat je als ruiter graag wil gaan doen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:08

Ik kan je wel een barok zadel aanraden,heb zelf de deuber barock.
Pony*onbekend rasje,lijkt mini andalusier of iets met arab bloed*heeft een enorm kort ruggetje,wat hol,beetje schoft.
Zit zalig en rijd er rustig ritten van 30 kilometer mee zonder probleem.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:12

Ik heb 5 arabieren en toen arabier nummer 1 kwam heb ik me suf gezocht naar een zadel voor haar..Ik was ook gewend dressuurzadels te rijden,maar die dingen zijn vaak niet echt geschikt heb ik het idee(in elk geval niet voor die van mij)..Eerste zadel wat paste was een malibaud,maar helaas groeide mijn merrie daar redelijk snel uit..Ik heb veel boomloze modellen gehad,maar ook dan heb je vaak een schuifprobleem en dat rijdt ook niet altijd even fijn..Nu heb ik een american flex ladies reiner die ik erg fijn vind en zo ook de paarden,maar als ik het zo lees is niet iedereen hier positief over..Een poos geleden heb ik ook een hidalgo valencia 2(spaans model)gekocht,tweedehands :) ..Dat is ook een heerlijk zadel,met leren boom,bredere kussens(zie de hidalgo site voor fotos)en een flexibele pommel waardoor het zadel zich goed aanpast aan de schouders..

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 01:16

Hallo,

Heeft hier iemand interesse in een paso fino zadel?
van het merk Elegante International.

Voor meer info/fotos graag pb :)!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 09:59

Een zadel die niet alleen ruiter, maar ook paard in de juiste houding zet? Bestaat! Dankzij Ruga, heb ik zo'n zadel gevonden :D . Beide dames voelden zich zo goed met hun nieuwe zadel, dat ze meteen het gewicht naar de achterhand brachten :+ .
http://s1320.beta.photobucket.com/user/nondedju/media/Malibaud%20ecuyer/Malibaudecuyer005.jpg.html
http://s1320.beta.photobucket.com/user/nondedju/media/Una%20ecuyer/Malibaudecuyer045.jpg.html
Waarempel ik kwam op een idee! Vastbinden, wachten tot ze de houding aannemen, klik bij de gewenste positie én belonen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:20

Mooie zadels.

Nog iemand die rendiervel kan gebruiken hier?
Mijne ligt werkloos te koop.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:22

Waarom? Werkte het niet? Mij lijkt de Deuber ook niet de ideale combi met rendier. Pb je even ;-)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:10

Mooi zadel!Ziet er ook comfortabel uit :j Haha zo kan je ze wel heel makkelijk leren gewicht naar de achterhand te verplaatsen :D

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:17

Dat is ook nog steeds een van mijn favorieten :)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 15:25

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:46