Lootje1991 schreef:Zijn er hier ook mensen die tips zouden kunnen geven wat zou kunnen werken en passen bij mijn merrie?
Ik heb nu een heel simpel hoofdstel. Neusriem (geen aansnoer) en sperriem erg los. Heb al eens een neppe micklem gebruikt daar werd ze erg stug op. Toen een mooi hoofdstel gekocht van premiere, neusriem zat strakker als dat we gewend zijn, maar kon niet losser, maar zat wel zo los dat je 2 vingers er tussen kon doen. Liep ze na 3x gebruiken ook niet fijn op.
Nu is het punt dat ik graag een ander hoofdstel wil en eens wil kijken of het nog beter kan, paardlief laat erg moeilijk los namelijk.
Hebben jullie ook een idee wat zou kunnen passen? En niet honderden euro’s kost?
Als je nu een heel simpel hoofdstel hebt en je paard loopt er goed op, dan zou ik een soortgelijk simpel hoofdstel terugkopen.
Eventueel te verfraaien met een mooie frontriem.
Anatomisch klinkt heel mooi, maar als ze niet precies passen, dan zijn ze niet anatomisch voor jouw paard.
Zo heb ik alweer een Micklem, QHP, BR Anatomisch hoofdstel weer weg moeten doen en ook nog eens een paar hoofdstellen (ook BR, Schöckemohle) retour naar winkel omdat ze net niet lekker zaten.
Een fijn anatomisch hoofdstel is vaak best een zoektocht. Je kunt van alles proberen natuurlijk, maar als je paard fijn loopt op een simpel hoofdstel, dan zou ik persoonlijk t lekker zo laten.
Moeilijk loslaten hoeft niet aan het hoofdstel te liggen.
Kan ook liggen aan vastzitten in de hals, tongbeen, rug, niet fijn zittend bit.
1 van mijn merries laat ook moeilijk los. Hoofdstel wisselen geeft geen resultaat. Ander bit wel.