Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:29

Hommage schreef:
Granoek schreef:
Ik weet even niet meer wie hem had maar als iemand dat anatomisch hoofdstel vision space heeft van kramer, wil die mij dan eens de neusriem meten? Het stuk over de neus bedoel ik, dus van bakstuk tot bakstuk maar zonder de bocht. Kan het niet goed uitleggen :')

Edit: dit stuk

[ [url=m/3tGUMJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zal eraan proberen te denken! Vergeet steeds de rolmaat mee te nemen. Wil je niet ook te totale maximum omtrek weten? Juist dat deel onder de neus is mega lang.

Ja dat weet ik inderdaad al, dat die mega lang is. Daar ben ik ook al redelijk in gerust gesteld :D nu moet ik dus nog weten of het stuk over de neus langer is dan 43cm :D

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:04

Granoek schreef:
Ja dat weet ik inderdaad al, dat die mega lang is. Daar ben ik ook al redelijk in gerust gesteld :D nu moet ik dus nog weten of het stuk over de neus langer is dan 43cm :D

Oei van bakstuk tot bakstuk 43 cm recht gemeten :') ? Durf zonder te meten al bijna te zeggen dat ie dat niet gaat redden.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:39

Granoek schreef:
Ik weet even niet meer wie hem had maar als iemand dat anatomisch hoofdstel vision space heeft van kramer, wil die mij dan eens de neusriem meten? Het stuk over de neus bedoel ik, dus van bakstuk tot bakstuk maar zonder de bocht. Kan het niet goed uitleggen :')

Edit: dit stuk

[ [url=m/3tGUMJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zal ik mijn Duke zijn neusriem ook opmeten? Is de Equitus beta van Schockemöller in X-full

Die haalt de 43 cm wel denk ik.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 17:29

Rivano schreef:
Maartje_M schreef:
Mijn merrie heeft nogal aanwezige jukbeenderen en ik denk dat hij daarom niet top zit.
Rivano welke maat zoek je?

Sowieso een bruine. En hoop ooit eentje te vinden met neusriem XFull en de rest Full. Heb toch niet het idee dat ze een raar hoofd heeft, maar bij de full Walthausen neusriem raakte het uiteinde van het riempje niet eens de gesp. :Y) Dus gaatjes bijmaken ging niet eens. De leermaker heeft het toen verlengt. Blijf toch het idee hebben dat er misschien een Cob neusriem aanzat. Maar kan niet meer nameten want het verlengstuk zit er nu aan en hij heeft de hele onderste riem vervangen vanaf beide zijkanten.

Ik heb een cob, dat wordt hem dan niet. Anders had je die ook wel eens mogen testen als die terug was

Muze

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 17:47

Weet iemand een fijn anatomisch hoofdstel waar de neusriem van los kan?
Of: een fijn anatomisch kopstuk met bakstukken?
Zodat ik hem samen met een ( touw) halster kan gebruiken op buitenrit.

Jigglemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:46

R_emkee schreef:
Iemand hier ervaring met de release van harry' horse?
En hoe valt het hoofdstel?

Ik lees even mee, heb dezelfde vraag. Lijkt me een fijn hoofdstel en niet duur.

Flinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 09:58

Muze schreef:
Weet iemand een fijn anatomisch hoofdstel waar de neusriem van los kan?
Of: een fijn anatomisch kopstuk met bakstukken?
Zodat ik hem samen met een ( touw) halster kan gebruiken op buitenrit.

Eric Thomas heeft mooie anatomische kopstukken met bakstukken zonder neusriem.
En volgens mijn zadelmaker kan de neusriem van Kavalkade (Romeo) ook los zonder dat er losse riempjes achterblijven.

And on that note:
Mocht iemand een Kavalkade Romeo maat Full hebben/tegenkomen, dan houd ik mij aanbevolen :D

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 14:10

Zijn er hier ook mensen die tips zouden kunnen geven wat zou kunnen werken en passen bij mijn merrie?

Ik heb nu een heel simpel hoofdstel. Neusriem (geen aansnoer) en sperriem erg los. Heb al eens een neppe micklem gebruikt daar werd ze erg stug op. Toen een mooi hoofdstel gekocht van premiere, neusriem zat strakker als dat we gewend zijn, maar kon niet losser, maar zat wel zo los dat je 2 vingers er tussen kon doen. Liep ze na 3x gebruiken ook niet fijn op.

Nu is het punt dat ik graag een ander hoofdstel wil en eens wil kijken of het nog beter kan, paardlief laat erg moeilijk los namelijk.

Hebben jullie ook een idee wat zou kunnen passen? En niet honderden euro’s kost?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 14:27

Lootje1991 schreef:
Zijn er hier ook mensen die tips zouden kunnen geven wat zou kunnen werken en passen bij mijn merrie?

Ik heb nu een heel simpel hoofdstel. Neusriem (geen aansnoer) en sperriem erg los. Heb al eens een neppe micklem gebruikt daar werd ze erg stug op. Toen een mooi hoofdstel gekocht van premiere, neusriem zat strakker als dat we gewend zijn, maar kon niet losser, maar zat wel zo los dat je 2 vingers er tussen kon doen. Liep ze na 3x gebruiken ook niet fijn op.

Nu is het punt dat ik graag een ander hoofdstel wil en eens wil kijken of het nog beter kan, paardlief laat erg moeilijk los namelijk.

Hebben jullie ook een idee wat zou kunnen passen? En niet honderden euro’s kost?

Als je nu een heel simpel hoofdstel hebt en je paard loopt er goed op, dan zou ik een soortgelijk simpel hoofdstel terugkopen.
Eventueel te verfraaien met een mooie frontriem.

Anatomisch klinkt heel mooi, maar als ze niet precies passen, dan zijn ze niet anatomisch voor jouw paard.

Zo heb ik alweer een Micklem, QHP, BR Anatomisch hoofdstel weer weg moeten doen en ook nog eens een paar hoofdstellen (ook BR, Schöckemohle) retour naar winkel omdat ze net niet lekker zaten.

Een fijn anatomisch hoofdstel is vaak best een zoektocht. Je kunt van alles proberen natuurlijk, maar als je paard fijn loopt op een simpel hoofdstel, dan zou ik persoonlijk t lekker zo laten.

Moeilijk loslaten hoeft niet aan het hoofdstel te liggen.
Kan ook liggen aan vastzitten in de hals, tongbeen, rug, niet fijn zittend bit.

1 van mijn merries laat ook moeilijk los. Hoofdstel wisselen geeft geen resultaat. Ander bit wel.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 16:00

hoe vinden jullie deze horsegear styx zitten?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 16:02

Ik vind em te strak op het jukbeen en te strak achter de oren.

Leuke appie!

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 16:40

boemel schreef:
Lootje1991 schreef:

Als je nu een heel simpel hoofdstel hebt en je paard loopt er goed op, dan zou ik een soortgelijk simpel hoofdstel terugkopen.
Eventueel te verfraaien met een mooie frontriem.

Anatomisch klinkt heel mooi, maar als ze niet precies passen, dan zijn ze niet anatomisch voor jouw paard.

Zo heb ik alweer een Micklem, QHP, BR Anatomisch hoofdstel weer weg moeten doen en ook nog eens een paar hoofdstellen (ook BR, Schöckemohle) retour naar winkel omdat ze net niet lekker zaten.

Een fijn anatomisch hoofdstel is vaak best een zoektocht. Je kunt van alles proberen natuurlijk, maar als je paard fijn loopt op een simpel hoofdstel, dan zou ik persoonlijk t lekker zo laten.

Moeilijk loslaten hoeft niet aan het hoofdstel te liggen.
Kan ook liggen aan vastzitten in de hals, tongbeen, rug, niet fijn zittend bit.

1 van mijn merries laat ook moeilijk los. Hoofdstel wisselen geeft geen resultaat. Ander bit wel.

Dank je voor je reactie. Ben inderdaad al met van alles bezig om te kijken waar dat vasthouden vandaan komt :j het is al 2,5 jaar een zoektocht helaas.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 16:55

MarjanB schreef:
Ik vind em te strak op het jukbeen en te strak achter de oren.

Leuke appie!

Thanks!
Het is een maat cob en alles zit op 1 na strakste gaatje dus ben bang dat een full te groot zal zijn.

Hij liep er wel heel braaf en rustig mee.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 21:21

Ik vind hem ook te strak op de punten die MarjanB al zegt.
Valt deze kleiner als het lingus hoofdstel van Hooks?
Al twijfel ik trouwens of mijn pony daarvan de Cob-versie zou passen, de "Full" zat bij hem perfect terwijl hij normaal cob heeft.
Overigens alleen gepast, niet mee getraind, type neusriem is absoluut niet wat hij nodig is.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 21:24

Ik durf het niet te zeggen siskeh.
Dit is het eerste anatomische hoofdstel wat ik probeer.

Misschien toch maar omruilen naar een full en dat passen.

Eerst even doekje overheen halen, iets met stoffige paarden :D

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:50

Vandaag geruild naar maatje full.
Wat vinden jullie?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:58

Denk de neusriem wat lager zodat ie niet op het bot drukt?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:04

Ik vind hem wel mooi staan. Apart hoofd ook, stekelharig zo te zien. :D

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:18

Wel meer ruimte bij het jukbeen en de oren toch?
Neusriem lager kan iig nog, alles zit op 1 na laatste gaatje haha

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:10

Ik zou de neusriem ook een gaatje lager doen, maar vraag me af of je dan uitkomt met het bit

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 09:59

Vind deze een stuk beter zitten. Neusriem mag Idd wel wat lager.

Gisteren voor de tweede keer met de lingus gereden. Kan er nog niet al te veel over zeggen maar paard lijkt het te waarderen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:43

Floran schreef:
Ik zou de neusriem ook een gaatje lager doen, maar vraag me af of je dan uitkomt met het bit

Dit inderdaad, denk dat dan je bit te laag komt.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:22

darkadia schreef:
Floran schreef:

Dit inderdaad, denk dat dan je bit te laag komt.

Neusriem zit gaatje lager en gaat prima met het bit.
Dankjullie wel!

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 23:29

Iemand ervaring met de Hoofdstel PresTeq Fay Sport

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 00:28

Oud stalgenootje heeft hem. Moet zeggen dat ik niet heel enthousiast was/ben. Bakstukken liggen erg dicht bij de ogen en al die gespen/clips zijn lomper dan nodig..