Nou, vooral omdat je over een zitting nogal veel heen schuurt natuurlijk, en je zit er natuurlijk steeds op met veel contact. En er zal makkelijker water op blijven staan door de horizontale ligging, dan schoenen waar het sneller vanaf druipt tijdens het lopen.
Marcella
Geplaatst: 25-12-13 19:55
Nu voor het rijden met weer een andere pad we zijn lekker aan het experimenteren. Met antislip onderkant en ook ruggengraad vrijheid. Ondeugd kijkende bollie maar we hebben een spannend stapritje gemaakt van 2,2 km. Ook al heb ik eigenlijk niet goed aangesingeld zadel blijf wel perfect liggen met maffe sprongen.
Is ook geen pad die je kan dubbelvouwen is namelijk heel stug. Wassen is ook met de hand, want in een wasmachine pas hij niet.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 26-12-13 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.
Helene83
Geplaatst: 26-12-13 02:05
Dan mag je mij op de hoogte houden.. misschien een domme vraag, maar zijn die ook met klittebandbevestiging? Of is dat altijd zo.. ben helemaal niet thuis is losse wrongen..
Maar het is volgens mij wel wat qua maat en vorm moet kloppen..
Alleen die goedkope.. zonder wrongen.. ik hoop dat de duurdere versie nog op de markt komt, tenminste had hier ergens gelezen dat ze er wel waren..
Marcella
Geplaatst: 26-12-13 21:00
Een ding weet ik wel ook al is de zitting aan de krappe kant ik kan blijven zitten op een totaal flippende fjord.
"Zo vanmorgen buitenritje gedaan en weer een nieuw stuk verkend ging super tot het laatste stuk. Een dood varken ging nog wel met hoop snuif en druk gedrag, maar 2 hoge blauwe bakken langs de weg was toch wel levensgevaarlijk volgens die fjord van me (vermoed ook dode dieren in). Maar de halve pirouettes zitten er nog super op even als achterwaarts alleen jammer dat er ook nog een sloot was, maar had dus even een totaal flippende fjord onder mijn reet. Heb even hard moeten optreden om mijn mening duidelijk te moeten maken. Op zulke momenten ben ik dan ook blij dat er een shank bit erin hang anders was hij vol aan de kletter gegaan.. Maar wel in totaal 7,2 km gereden met een gemiddelde snelheid van 6,5 km/h en nu dus fenders wel lang genoeg gehad en geen last van mijn knieën."
Ik heb ook geen last meer van mijn knie'tjes in het zadel sinds de arizona heerlijk .
tiwi1969
Geplaatst: 26-12-13 22:22
Sabine heeft gisteren voor het eerst op haar Barefoot Cherokee gereden, wegens tijdgebrek alleen een klein rondje gestapt. Ze is er erg blij mee
Even een paar foto's, kom maar op met het commentaar:
Zo zit ze er op, wellicht kunnen we de beugels nog iets naar achteren verplaatsen, de ringen/vierkant waar ze aan hangen zijn erg breed. Iemand een tip hoe we de riemen aan de achterkant van de ring kunnen houden?
Linker kant, na het rijden
Rechterkant na het rijden
Afdruk
Wat we sowieso nog willen veranderen; Beugels naar achteren Gespen van van de beugels onderaan met een hoesje(gespen doen zeer aan haar bovenbeen waardoor ze haar benen iets optrekt. Andere, bredere singel, de singel die we erbij kregen was veeeeeel te lang, zit nu een hele oude aan, wel goede maat maar erg smal.
Edit: pad vind ik voor het mooie wat lang, zou wel een iets kortere onder kunnen.
Bredere pommel twijfel ik over, dacht voor het rijden dat die beter zou zijn, maar zie geen afdruk van de pommel in het haar. Dat zou ik wel verwachten als die te smal is.
Niet te zien op de foto, maar het haar boven de wervels is niet platgedrukt zoals de rest van het haar, dus dat ligt mooi vrij.
Tips voor nog beter zijn zeker welkom.
En ja, we hopen dat Sabine nu uitgegroeid is, haar benen zijn wat lang maar we hebben niet het idee dat Blacky daar last van heeft. Ze moet natuurlijk niet nog groter worden. Dat zou jammer zijn want ze zijn echt zo'n setje samen... en Blacky mag niet weg, heeft voordat hij bij ons kwam een handelstraject van jaren achter de rug.
Als het echt niet lekker zit zo met die beugelophanging kun je overwegen om een losse beugelophanging met smalle ringen aan te schaffen. Of je kan desnoods met en tie-wrapje ofzo de beugelriem vast zetten aan de ring?
Goed idee die comfortsingel, ik bedacht mij daardoor dat ik nog een Torsion singel met iets "banaan" op zolder had liggen. Meteen even opgezocht, we gaan hem zo passen. Hopen dat hij niet te lang is. Nadeel van deze singel vind ik dat hij van dat ademende gaas is gemaakt en vrij hard/ruw aanvoelt. Met dikke wintervacht zal hij daar niets van voelen, maar hoe dat in de zomer met zweten gaat??? Om deze reden heb ik hem maar een paar keer gebruikt op mijn vorige pony.
Marcella
Geplaatst: 27-12-13 10:59
pmarena schreef:
Nou jullie hebben weer even je training gehad dus Marcella
Scheet alleen 7 kleuren bagger bij die sloot kant. Was stijl omlaag (ongeveer 2/3 meter) met beetje water en vrij losse wallen. .