Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:27

Je kan misschien ook de ringen naar boven verplaatsen. Dan zitten de inlages ook veel beter onder de ringen + dan kan je de inlages wat smaller maken voor je bovenbenen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:45

Ziviaantje schreef:
Mijn Iberica heb ik sinds zaterdag binnen *\o/* Hij ligt nog te pronken op mijn huiskamerstoel. Zo te zien wel haargevoelig, want er zitten nu al hondenharen op terwijl mijn honden niet in de huiskamer zijn geweest. Dat kan wat zeggen over de haaraantrekkingskracht van de Iberica, maar waarschijnlijk zegt het meer over de haren van mijn honden _O- _O- _O- Ik vraag me wel af waar het klittenband voor is wat op het dekje zit :+ Nu nog op zoek gaan naar goedkope bruine stijgbeugelriemen. Ik heb nog prachtige zwarte liggen, maar die komen van een ijslanderzadel en die hebben een andere ophanging, die moeten over een losse haak geschoven worden.

Klittenband??? Oh, de poezige helft van het klittenband?? Geen idee waarom ze dat gebruiken als biesje :? Ik heb er ook nooit naar gevraagd natuurlijk :o :D

Als je de ringen naar boven verplaatst en je zet gewicht in de beugels, liggen de ringen OP de rug van je paard, op de lage plek zitten ze er een beetje naast en dus minder drukgevoelig.....Heeft BF geen maten in de endurance fenders??? (weet het even niet uit mijn hoofd)
Als je voordelige riemen kunt kopen, kan je er ook een stukje van af knippen.....

Kinke

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:20

wat voor beugelriemen passen er eigenlijk op een Iberica?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:40

Klittenband... :?

Dat zit toch alleen aan de onderkant van de schaap-zitting om de verhoogde blokjes op hun plek te houden :P

Barefoot heeft al heel wat jaartjes nog maar 1 maat smalle fenders. Van de brede fenders is er wel een kortere maat maar dat zijn echt brede westernfenders en dat is naar mijn mening wel een betje teveel fender voor een schaap zadeltje hoor :P

Maar is maar net wat je mooi vindt natuurlijk.

Ik heb zelf aan de Butterfly T-beugelriemen, ingekort en om de ringen heen genaaid.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:46

ik heb er Barefoot beugelriemen aan met van die t-sluitingen, maar niet genaaid, gewoon met de t-sluiting. Ze passen alleen niet door mijn beugels, dus daar heb ik een truuk mee uitgehaald

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:42

pmarena schreef:
Klittenband... :?

Dat zit toch alleen aan de onderkant van de schaap-zitting om de verhoogde blokjes op hun plek te houden :P

Nee hoor, op het dekje zit ook een stuk klittenband, zeg maar het zachte gedeelte van de klittenband...
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:15

O, dat singelstoten-lusje :)

Tja, houden ze ergens anders van over zeker :P

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:45

Ik heb ook geen idee waarom ze dat materiaal er voor gebruiken.... Ik kan het uiteraard eens vragen. Ik denk wel dat het lekker dun is en toch sterk genoeg...die reden??? Want dat tegenkantje (met het kattentongetje) zit niet ergs extra op, of zo....

Ik heb dunne Biothane riemen met de gesp naar beneden, gewoon dubbel, stukje er af en hoesje om het uiteindje (of lollig gekleurd stiekje, kan ook) en klaar is Keesje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:50

Ik heb er biothane beugelriemen aan gehad maar die gingen kapot. Ze konden blijkbaar niet tegen schommelen in een ring en de toplaag sleet door.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:59

mijn beugelriemen slijten altijd, ik vervang ze gewoon om de zoveel tijd (kan Pmarena over meepraten, want zij levert ze :) )

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:05

Ze hangen al een jaar bij mij en zijn nog helmaal heel - wel die van Marylot, niet die rare dikke Biothane van andere merken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:06

Ik had ook de marylot. Helaas scheen bij dat type coating wel vaker te gebeuren.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:08

Goh - dat is vervelend??? de mijne hadden eerst nog aan een Ghost gehangen en diverse andere testzadels.....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:37

BZ, heb je enig inzicht in de levertijd van de Iberica? Tussen 3 en 5 maanden zit nogal wat tijd :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:48

Kinke schreef:
BZ, heb je enig inzicht in de levertijd van de Iberica? Tussen 3 en 5 maanden zit nogal wat tijd :)

Ik kreeg vrijdag bevestiging van mijn order van een maand geleden: "levertijd tussen 1-6 en 30-6" :oo %)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:54

soow daar ben je mooi mee.
Blij dat ik de mijne al heb zeg.

ik hoop dat mijn biothane-beugels langer dan een jaar meegaan, heb ze nog niet getest.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:16

Daarom wil ik juist endurance fenders, die zijn smaller :D Ik vind de brede ook te breed, ik denk dat die me zelfs in de weg gaan zitten. Ik wil de ringen eigenlijk niet verplaatsen nee, dat vind ik toch wat griezelig. Ik denk dan dat als een andere plek beter was, ze ze daar wel gemaakt hadden.

Ik denk ook niet dat fenders in te korten zijn he? Dan komt het niet uit met het brede gedeelte toch? Ik zit hier serieus al de hele winter over te piekeren (niet constant hoor) hoe ik dit op ga lossen. Ik wil fenders, maar geen super dure omdat ze alleen aan het schaap hangen, en ze mogen niet te lang zijn..

Ik had al beugels met fenders gevonden voor 30 euro, die zijn wel iets breder, maar die zal ik eventueel zelf nog bij durfen te snijden (voor dat geld..) en ik denk dat dat de enige oplossing is.. Oh, had ik maar wat langere benen.. :o

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:30

Goh had ik dat maar geweten Zorro. Heb een paar weken terug mijn barefoot endurance fenders met westernbeugels aan mijn zusje gegeven, en schrik niet, voor bij haar op de veranda. Gewoon voor de sier.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:48

uudje schreef:
Goh had ik dat maar geweten Zorro. Heb een paar weken terug mijn barefoot endurance fenders met westernbeugels aan mijn zusje gegeven, en schrik niet, voor bij haar op de veranda. Gewoon voor de sier.

-O-

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 00:47

Torsion maakt ook zulke fenders, maar die zijn relatief prijzig. Je zou ook nog met je ontwerp naar de zadelmaker kunnen gaan....

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:46

Dat is ook een idee. Van de andere kant.. Ik heb zelf een leernaaimachine, misschien toch maar eens berekenen wat ik kwijt zal zijn aan leer en nylon. De beugels is wel aan te komen voor een leuke prijs..

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:27

wahaha Don ! ik ga commissie vragen hoor. _O-

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:16

jokari schreef:
wahaha Don ! ik ga commissie vragen hoor. _O-

:o?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:21

pb via FB ivm mijn Iberica van iemand die ik totaal niet ken. :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:53

jokari schreef:
pb via FB ivm mijn Iberica van iemand die ik totaal niet ken. :D

Ahhhh :)* Een landgenote van je die wilde weten of er überhaupt iemand in België in het bezit was van een Velzadel en hoe dat beviel.... :o :o Mijn schuld Y;( Nou ja, heb je er een ruitervriendin bij op FB :=