Cambiar schreef:Myca schreef:Heb je een linkje naar dat artikel Cambiar?
Het is mij niet helemaal duidelijk, een leren bit is toch niet bitloos?
Maar er zit vast een interessante gedachte achter. Ik ben wel benieuwd naar het artikel wat je gelezen hebt.
Hoi Myca, ik kwam gisteren per toeval een artikel tegen van jou hier op bokt, over zadelpassen en de zenuw die op de schouder ligt (waarvoor dank, want dit was voor mij een enorme eye opener)en ben al zoekende naar de 11e craniale zenuw uitgekomen, ook per toeval, op dit artikel:
http://www.bitloos.nl/downloads/publicaties/thesis-ICREO-Aike-Kraaijenvanger.pdf
Ik had al wat probleempjes met een hete Andalusiër merrie die niet zo goed bitloos reageert. Een lederen bitje daarentegen vindt ze, raar maar waar, precies veel aangenamer. Ze is rustiger en lijkt of ze het fijner vindt. Ik wil altijd het beste voor m'n paarden, daarom was ik echt heel weigerachtig in begin toen ze me een lederen bitje voorstelden omdat ik juist dacht dat ze bitloos minder onaangenaam zou vinden dan en bit in de mond.
Ik las dat de Micklem zorgt voor een betere en stabielere ligging van het bit en vroeg me af of dit werkelijk zo is.
ik vind van wel. Sinds ik met de micklem rijd (was een van de eerste met dit hoofdstel) is mijn merrie veel rustiger met haar hoofd. Het contact met het bit is ook veel directer, geen ruis meer. Je moet wel een rustige hand hebben met rijden.