De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 22:42

Ik dacht idd dat dit 3 in 1 was. Maar had het verkeerd.

Ik zoek gewoon verder tot ik iets tegenkom wat ik én te betalen, én functioneel, én niet te warm én ook nog eens mooi vind...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 22:53

Lastig is dat eh! Misschien de lemieux? Die schijnen wel goed luchtig te zijn en die met harde kap vind ik nog eens mooi ook

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 23:01

PanamaD schreef:
Lastig is dat eh! Misschien de lemieux? Die schijnen wel goed luchtig te zijn en die met harde kap vind ik nog eens mooi ook

Heb die nu, maar dan van HH en die vind ik tegenvallen qua kwaliteit en toch het neopreen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 23:03

Ja dat is ook niet vergelijkbaar.... Die van HH en Le mieux zijn echt hééél anders. Ander materiaal. andere kwaliteit. Enige verlijking is dat het model hetzelfde is. Le mieux is geen neopreen.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 23:05

Ohw...

Van lemieux zie ik allerlei soorten.
De mesh flextrainers, de snug, technique, support. Hier zal vast eea in dit topic over staan, ga even zoeken.

Mijn stalgenoot heeft de snugboots, maar dan van BOT. Zitten er veel verschillen tussen deze van BOT en LM?
Laatst bijgewerkt door Michelle77 op 11-09-18 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 23:14

Ik vind de brushing boots nog fijner en luchtiger van le mieux maar dat is geen harde schaal.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 23:17

Yvank_ schreef:
Ik vind de brushing boots nog fijner en luchtiger van le mieux maar dat is geen harde schaal.

Dat zijn mijn imperial riding flextrainers ook niet. Dat is geen voorwaarde voor mij.

Moet praktisch zijn in buitenbaan (bont schiet niet op) of het nou wel of niet goed is, liefst niet te warm worden, makkelijk in gebruik en ook graag nog beetje mooi eruit zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 23:24

Dan zijn brushing boots heel geschikt! Vind ze heel fijn. Ben ze gaan gebruiken voor mijn paard tijdens revalidatie van peesblessure. En gebruik ze nog steeds omdat ze mooi koel blijven. Met die 32 graden waren de benen nog niet warmer dan normaal.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 23:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 23:40

Ja het zijn die :) noemen zij ze ander inderdaad.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 23:49

:D bij hypostore staan ze ook, maar dan met 3 klittenband, zijn dat de L/XL voor achter?

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 06:18

Michelle77 schreef:

Ik zoek gewoon verder tot ik iets tegenkom wat ik én te betalen, én functioneel, én niet te warm én ook nog eens mooi vind...

Genoeg opties worden genoemd in dit topic ;)

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 07:28

Michelle77 schreef:
Dan ga ik denk ik daarvoor. Vind ze er wel ok uitzien ook. Bij ej.nl zie ik ze alleen niet staan, of noemen zij ze anders
https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... r=Lemieux&

Deze heb ik ook! Hele fijne beschermers. Benen worden niet heet/nat. Als ze vies zijn even het zand eraf borstelen, eventueel even door de machine en ze zijn weer als nieuw. Ik gebruik ze ook voor het buiten rijden en ook in het water verlies ik ze niet. Ik gebruik ze voor de voor en achter benen.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 08:18

SuperZodiaX schreef:
Michelle77 schreef:

Genoeg opties worden genoemd in dit topic ;)

Let wel op bij le mieux zijn er toch ook een paar neopreen varianten, maar dat staat op hun algemene website netjes vermeld. De 3 in 1 van hun zijn bijv wel neopreen.
De brushing boots hierboven genoemd zijn erg fijn. Als je iets met een stevigere schaal wil zijn de snug boots misschien een optie.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 17:15

Iemand die mij kan helpen met het maken van een keuze? Er is zooooooooo veeeel te koop. Heb al heel wat geprobeerd. Ik zoek een beschermer die een harde buitenkant heeft, heel goed ventileert en het liefst ook nog schokabsorberend is + ze moeten een klittenbandsluiting hebben.

Ik ben zelf er fan van premier equine maar heb geen ervaring met de beschermers.

Mijn oog is gevallen op o.a.:

https://www.premierequine.co.uk/air-coo ... 2x21438623

https://www.equilibriumproducts.com/pro ... don-boots/

https://hypostore.nl/lemieux-mesh-brush ... rmers.html

Wat denken jullie?

Alexandra309

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 13:06

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 13:13

josje4 schreef:
Iemand die mij kan helpen met het maken van een keuze? Er is zooooooooo veeeel te koop. Heb al heel wat geprobeerd. Ik zoek een beschermer die een harde buitenkant heeft, heel goed ventileert en het liefst ook nog schokabsorberend is + ze moeten een klittenbandsluiting hebben.

Ik ben zelf er fan van premier equine maar heb geen ervaring met de beschermers.

Mijn oog is gevallen op o.a.:

https://www.premierequine.co.uk/air-coo ... 2x21438623

https://www.equilibriumproducts.com/pro ... don-boots/

https://hypostore.nl/lemieux-mesh-brush ... rmers.html

Wat denken jullie?

Ik heb ze alle drie. Voor alles wat geen cross is geef ik de voorkeur aan de equilibrium boots. Hebben overigens geen harde schaal. Maar geven naar mijn mening voldoende bescherming en zijn by far de meest lichte en luchtigste.

De Premiere equine gebruik ik alleen bij crossen. Die bescherming heb je echt niet nodig bij normaal werk (bij 99% van de paarden).

De lemieux zijn best goed maar duidelijk de warmste.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:41

@polo13 super! Dank je wel :) Had inmiddels de tri-zone besteld. Als ze binnen zijn en een poosje getest zijn zou ik hier mijn bevindingen neerzetten :)

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 16:05

Liset ik heb die van premiere Equine liggen voor de voorbenen. Als je een keertje wilt proberen moet je maar even zeggen!

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 17:03

Oh helemaal top! Kan ik ze vergelijken :D

Scarpati

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 17:12

Ik heb mijn nieuwe beschermers binnen! De Lemieux teknique. Super pasvorm en helemaal geen warme benen na een flinke spring training!

Helaas hebben ze van de achterbeschermers 2 rechter opgestuurd, dus daar moet ik nog eventjes geduld voor hebben :') 8)7

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 17:28

wodant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 15:30

Iemand die mij kan helpen?

Ik twijfel tussen de Le mieux mesh en de anky technical boots. Welke van de twee is luchtiger? :)

Eventueel behoort de Le mieux snug boots ook nog tot de mogelijkheden iemand enig idee of die luchtig zijn en luchter zijn als de hierboven beschermen beschermers?

Of eventueel andere peesbeschermers die luchtig zijn?

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 17:28

Tessawodan schreef:

Ik twijfel tussen de Le mieux mesh en de anky technical boots. Welke van de twee is luchtiger? :)

Eventueel behoort de Le mieux snug boots ook nog tot de mogelijkheden iemand enig idee of die luchtig zijn en luchter zijn als de hierboven beschermen beschermers?

Zeker weten de mesh van lemieux!

wodant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:01

SuperZodiaX schreef:
Tessawodan schreef:

Zeker weten de mesh van lemieux!

Thanks!!
In de lemieux mesh zit als ik het goed begrepen heb toch ook geen neopreen?