[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:47

Bedoel je dat wat warrige plekje ter hoogte van de beugelophanging....?

Ik zie vooral een Sympanova afdruk met al die lijntjes...lag daar echt nog een normaal dekje onder?

Teteltee: fijn dat de RWC Dressage One er is +:)+
Ik vind het een zadel dat heel leuk in elkaar zit, vind het uiterlijk wel een beetje saai en gewoontjes :o

En zou zelf voor eigen gebruik de kussentjes er onder vandaan halen en gewoon vervangen door een goede pad met inlages zodat het geheel wat flexibeler is qua ligging en pasvorm. Vind de kussentje maar suf :P
Laatst bijgewerkt door pmarena op 08-05-15 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:48

Na nu komen er weer dunnere inlagen gelukkig. Er kunnen ook gewoon dunnere besteld worden :)

Ik lees dat je een Lipica aan het testen bent. Daar zit een pad onder met dunnere inlages dan die van Missanita

Buitenzinnig

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:51

Lovelance, ik denk dat de warrige plekjes rechts inderdaad komen omdat je paard naar links omkijkt. Zit jij zelf recht op je paard of kijk je gezellig mee om met je paard/babbel je met je rit-genootjes?
Ik vind die paar warrige haartjes niet schrikbarend. Het is ook verhaar periode waardoor er naar mijn idee sneller warrige haartjes overal komen. Ik zou de rug in de gaten houden op gevoeligheden en verdikkingen. Is de rug gevoelig? De volgende dag ook nog? Komen er verdikkingen die niet snel genoeg weg trekken? Dan zou ik mij zorgen gaan maken.
Succes!
Wellicht helpt wol onder de Ghost pad, dat kan tegenwoordig ook. Of een Grandeur/Christ pad er onder.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:40

Citaat:
n zou zelf voor eigen gebruik de kussentjes er onder vandaan halen en gewoon vervangen door een goede pad met inlages zodat het geheel wat flexibeler is qua ligging en pasvorm. Vind de kussentje maar suf :P

Die kussens zorgen er mede voor dat je in die A-zit komt en je heupjes niet uit de kom knallen - dus lekker laten zitten ;)

Ze zijn erg soepel juist, geen deegrollen.

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:27

Denk dat Pmarena het over de kussens onder de RWC Dressage had :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:05

Teteltee schreef:
Denk dat Pmarena het over de kussens onder de RWC Dressage had :)

Kan ook nog LOL :D

ArmaWhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:12

Teteltee schreef:
ArmaWhis: Kun je er geen BF inlages in doen?

Dan moet ik die eerst aanschaffen hahaha. maar Anita heeft verschillende pads opgestuurd gekregen die we kunnen uitproberen dus dat gaan we eerst maar eens doen :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:32

Misschien veel te simpel, maar moet het even vragen :P
Warrige haren komen niet van het afzadelen als je het zadel aan de linkerkant naar je toe er af trekt?
(ik denk echt niet dat je dom bent oid maar heb het al een keer meegemaakt dat het dit dus was -_- )

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:54

Bij mij niet ivm zadel afhalen. Komt puur dat ik pad omhoog duw. Zit ook wat in als je dan warrige haren krijgt mischien

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:30

Bij mij paard zitten altijd warrige haren. Zowel met de barefoot, ghost en trekker. Bij barefoot het meest. Denk omdat die toch het meest flexibel is. Ik maak me er niet druk meer om :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 12:13

Zo even 8 pagina's bij lezen (was op een of andere manier ontstipt_.

Hier idd ook warrige haren rondom beugelophanging bij Barefoot Arizona. En ondanks dat t heerlijk zit, wil ik, nadat ik bij Equiday op een ghost heb gezeten, deze ook testen :) Merk dat ik op de arizona bij gekke schijnbewegingen soms toch iets steun mis. Wel altijd blijven zitten, daar niet van. En ook wel met barebackpad gereden.
Maar ook onder mijn boomzadel heb ik op dezelfde plek iets warrige haren, daar mijn paard scheef is, en het zadel iets naar links schuift (owel boomloos als met boom). Lijkt hier verder geen last van te hebben.
Donderdag komt Osteo om hem even na te kijken, dus ben beniewd.

Heb Teteltee een berichtje gestuurd met opties voor de passervice :) Toch wel makkelijk, meerdere modellen in 1x testen, ipv steeds andere testzadels.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 12:18

Oef 8 pagina's bij lezen is niet niks.
Ik hoop dat mijn ghost zadel vandaag binnen is. Op postnl stond als datum gisteren en gisteren keek ik stond er zaterdag. Heb nu een week verlof en genoeg tijd OL hem in te rijden.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 12:35

Ik heb net Teteltee ook een bericht gestuurd (via haar site dan) voor een pasconsult! Vorig jaar heb ik een nieuw dressuurzadel aangeschaft, een Rossner Amerika. Deze lag toen helemaal goed (volgens zadelpasser) maar ivm niet meer trainen en dikker wordende pony, geloof ik er niks van dat die nu nog goed ligt.

Deze week drie dagen achter elkaar gereden: woensdag les, donderdag in de bak en gister klein stukje naar buiten en daarna in de bak: gister was ie al niet vooruit te branden, reageerde voor het rijden al gevoelig op de rug, en na het rijden kromp ie ineen wanneer ik de rug aanraakte! Dat kan gewoon niet goed zijn..

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 12:41

Dat klinkt idd niet goed. Hoop dat teteltee je kan helpen en dat je paard weer plezier heeft in het rijden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:37

Dt is duidelijk niet de bedoeling inderdaad... hopelijk vind je een goede oplossing.... zeker zo met de zomer in het vooruitzicht wil je gewoon met een goed gevoel op pad kunnen :j

Warrige haren...tja. Voor mij is het een teken om even goed in de gaten te houden of er geen gevoelige plekken op de rug komen maarja dat is iets dat je sowieso al moet doen eigenlijk :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:40

Ja precies! Mijn pony staat vlakbij het bos en we rijden zo de hoge Veluwe in. Maar niet met dit zadel dus..

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:54

Owja dinsdag voor t eerst met Kifra pad gereden onder mijn Barefoot Arizona, ligt voor mijn gevoel beter dan de te lange lakota pad die ik had, niet zo lang gereden en alleen foto zonder mij erop. Vandaag ook een met mij erop maken ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 14:03

Ah, Veluwe.... daar is menig ruiter toch jaloers op hoor! Sowieso al dat je dan waarschijnlijk ook in die regio woont, veel lekkerder dan tegen de Randstad aanhangend :j

Lamsvel pads blijven ook gewoon heerlijk! Mijn Christ roundskirt western is echt mijn favoriete pad :j

Zucht, het schiet ook niet op zeg met die Arizona met schaapzitting met dijblokken die ik zelf al tijden heb en zowel Rena als ik het fijnste zadel allertijden vinden.... ik heb direct al gezegd na het eerste testmodel eeuwen geleden dat ik er daarvan zo 5 wil bestellen om klanten mee blij te maken, maar nog steeds is die bestelling niet aangenomen, zucht...

Ze zijn nu wel zover met verder testen in Duitsland dat het schaap e.d. materiaal al besteld is dus er zit schot in de zaak, maar verder..... straks heeft iedereen die graag wat meer steun / dijwrongen wil al een Ghost of Barefoot JustAdjust :P

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 14:05

pmarena schreef:
straks heeft iedereen die graag wat meer steun / dijwrongen wil al een Ghost of Barefoot JustAdjust :P

Kan je ze daarmee niet "chanteren" ? :D

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 14:07

vandaag voor het eerst met de christ pad gereden , we hebben een bosrit gemaakt.

ik vind hem een stuk beter liggen als de ghost pad zelf (te dikke inlagen en ik vind hem te stug)
en is mooi in de zadelkamer te trekken, ik had mijn kussens iets moeten versmallen nog ,maar dat doe ik de volgende keer, hij lag opzich wel redelijk voor nu.

vriendin reed met de kifra pad en eingelijk zelfde verhaal als hierboven.

wij merkten dat de paarden echt super los onder de pads liepen, en hadden de vaart er best in haha *\o/*

hierbij de zweetafdruk van de christ, de ruggengraat was mooi droog

Afbeelding

Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 14:09

Vandaag is ein-de-lijk mijn zadel toegekomen, gekocht bij Skyriding. Mijn tweede Trekker :) Ben er dolblij mee en het zadel is erg mooi. Ook even een foto samen met mijn (vieze door het boscrossen :o ) Trekker Pro Endurance Classic. Nu nog geduldig wachten op mijn endurance beugels en dan maar sparen voor 2 Torsion pads O:)

Afbeelding
^De Trekker Ultimate Luxury
Afbeelding
^Samen met (links) de Pro Classic Endurance. :)

Foto's te paard volgen ook wel nog ;) Zal ook eens een zweetafdruk foto maken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 14:11

Nou als men anders een JustAdjust koopt zal het BF zakelijk gezien een zorg zijn :P

Ik vind het vooral sneu voor de klanten zelf, heb regelmatig iemand waarbij de hele situatie gewoon schreeuwt dat die super gelukkig zou zijn met zo'n zadel, meer dan met een Ghost of een JustAdjust omdat het perfect in het plaatje van de situatie en wensen past... en dan heb ik geen idee wanneer ik dat zadel eindelijk kan leveren...echt balen is dat.

Want dan krijg je toch dat klant toch maar een ander zadel koopt, en dan later baalt als dat beter bij hen passende zadel ineens wel verkrijgbaar is.... ik heb die ervaring natuurlijk al meerdere keren gehad als er weer nieuwe modellen bij Barefoot aan zaten te komen, je hebt dan altijd klanten van een maandje of wat geleden die mailen met een "ooooooooh wat balen dat ik nu net een nieuw zadel heb gekocht, wat is die nieuwe gaaf!!".

Weet je wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 14:46

Ook maf...
liep tegen tweedehands cherokee aan, zoek een maat 2...
staat te koop als maat 2, maar na navraag serienummer is het maat 1.
(staat '15' op het nummer)

echter is het nieuw gekocht als maat 2 door de verkoper....wel apart>

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 15:51

missanita84 schreef:
vandaag voor het eerst met de christ pad gereden , we hebben een bosrit gemaakt.

ik vind hem een stuk beter liggen als de ghost pad zelf (te dikke inlagen en ik vind hem te stug)
en is mooi in de zadelkamer te trekken, ik had mijn kussens iets moeten versmallen nog ,maar dat doe ik de volgende keer, hij lag opzich wel redelijk voor nu.

vriendin reed met de kifra pad en eingelijk zelfde verhaal als hierboven.

wij merkten dat de paarden echt super los onder de pads liepen, en hadden de vaart er best in haha *\o/*

darkadia schreef:
Owja dinsdag voor t eerst met Kifra pad gereden onder mijn Barefoot Arizona, ligt voor mijn gevoel beter dan de te lange lakota pad die ik had, niet zo lang gereden en alleen foto zonder mij erop. Vandaag ook een met mij erop maken ;)

Leuk om te horen *\o/* Mag ik jullie reviews op mijn site plaatsen? :o

Ik heb vandaag eindelijk een foto van de Kifra-pad onder een Arizona maat 1 kunnen maken ( bedankt Raya00 ;) )
Afbeelding
(grotere foto staat op m'n site)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 16:53

Ik PB je even Kitty :)