Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

pmarena schreef:Nou ik heb dan meer angst voor met veel gebrul vertellen dat een Barefoot een rotzadel is omdat hij "zus en zo" problemen geeft.... waarvan men dan niet beseft dat het komt doordat ze zelf verkeerd aan het rommelen zijn geweest![]()
Leuk, een London!
Gewoon een zwarte?

Pas daarna ben ik me er een beetje in gaan verdiepen. En mijn eigen merrie is ook altijd met de London gereden. Ik ben zelf een lui mormel en heb helemaal geen zin in dat gedoe met zadelmakers iedere keer. Boomloos ligt fijn op haar en ze verandert nog weleens wat qua vetvoorraad en bespiering. Ik sta op een particuliere stal waar boomloze zadels ook niet echt een bekend fenomeen zijn, maar ik krijg er alleen maar positieve reacties op omdat mijn stalgenoten (het zijn er maar 3, maar goed) het zulke gave zadels vinden

Maar dat maakt niks uit, ik kan er ook slecht tegen en moet me vaak inhouden om dan geen heel betoog te gaan houden om al hun argumenten onderuit te halen. Het enige wat ik echt naar vind is als er weer zo'n gekleurd zadeltje voorbij komt en dat zo'n meisje dan het juiste probeert te doen, maar geen flauw benul heeft dat er onder zo'n zadeltje bijvoorbeeld wél een speciale pad hoort. En dat allemaal omdat de verkoper dan praat over 'hoogwaardige zadels' met een 'speciale samenstelling waardoor er geen pad nodig is' en meer van die blabla.

.