Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

UltimOo

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 06:32

Moesten jullie ook betalen voor je leenzadel?

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:28

Ik lees al een tijdje mee.

Ik leen nu van iemand een Wolfang solo met lange wrongen. Maar ik heb een PRE met een korte rug. Hebben jullie ervaringen met een Custom op een PRE?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:51

Ik weet het niet meer, Ultimo. Op de site staat dat het 150,- kost.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:00

Omdat de levertijd zo lang is
Laatst bijgewerkt door wilma12 op 27-05-15 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:05

wat is nu de levertijd dan?

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:06

16 weken helaas!

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:09

hmm das balen, ik heb mijn zadel 4 maart besteld, levertijd was toen 12 week zeiden ze, en ik kon wel de volle pond voor een leenzadel betalen :( dus eigenlijk zou theoretisch gezien mijn zadel deze week moeten komen, maar kan er dus van uit gaan dat eht langer gaat duren?

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:15

Dat moet je vragen bij het bedrijf bij mij duurt het zo lang ivm de zomervakantie.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:27

Ga maar uit van het ergste, dat het wel een maand of 4 duurt, kan het alleen maar meevallen als hij eerder is. Ik had hem in mei besteld en in september binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:33

Ik heb ook geen kosten gemaakt voor een leenzadel.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:35

Ik heb de mijne eind april besteld en zou ook binnen 12 weken geleverd worden ongeveer. Maar dan val ik precies in de zomervakantie, dus dan ga ik ook maar van het ergste uit, haha. Gelukkig heb ik een fijn leenzadel, dus zo'n probleem vind ik het ook niet. Geeft me weer de gelegenheid om nog even goed te sparen ;)

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:36

ik ben zo bang dat mijn nieuwe zadel niet zo fijn rijd als mijn leenzadel :') die zit echt goddelijk haha, mijn eigen word het zelfde type, alleen met glad leer..

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:41

UltimOo schreef:
ik ben zo bang dat mijn nieuwe zadel niet zo fijn rijd als mijn leenzadel :') die zit echt goddelijk haha, mijn eigen word het zelfde type, alleen met glad leer..

ik heb nu toevallig een gladleren als leenzadel en ik had hiervoor een buffelleren. Nou vind het leer van de gladleren wel een stuk stugger moet ik zeggen. Maar het is net wat je fijner vind denk ik.

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:23

Hoi hoi. Ik meld mij nieuw. Ik heb gisteren een icon coda besteld met korte kniewrongen met een rood lijntje achterop en op de zit van het zadel. Verder gewoon zwart. Ik ga uit van 16 weken levertijd. De reden voor een custom is dat ik bij iemand anders in dit zadel gezeten heb. Mijn eerste indruk was; dit wil ik ook!! En nu eindelijk is het zadel besteld. Omdat mijn paard heel rond is met weinig schoft, kon ik uit 3 modellen kiezen van icon. De flight viel af. Paard werd zelfs kreupel. (Wel fijn dat hij aangeeft dat het niet fijn is voor hem). Ook de star was niet precies mijn ding. Ook voelde ik met de polyflex boom veel meer contact met mijn paard. Dus heb een hele overwoge keuze gemaakt. Nu afwachten tot levertijd!

maysancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:33

Dat had ik ook met de Coda, ik kon precies voelen wat mijn paard onder mij deed. Heerlijk! Mijne word gewoon standaard, zwart met zilveren piping en stiksel. Kan niet wachten tot hij komt.. maar dat duurt nog wel even helaas.

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 07:16

Ja dat wachten.. ach gelukkig heb ik het er wel voor over :). En gelukkig ligt mijn huidige oude zadel acceptabel om de tijd te overbruggen. Maar dat houdt natuurlijk niet weg dat het lang blijft ;)

maysancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 08:14

Ja heb ik er ook zeker voor over!

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 15:14

Ik ben toch wel gaan twijfelen heb het zadel besteld. Maar heb het idee dat mijn paard toch fijner loopt onder mijn oude zadel. Ik wil het nog even proberen dit weekend... Ik wil wel een ander zadel maar vraag me nu af of de icon flight de juiste keuze is... Dilemma

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 17:38

Twijfel is erg altijd vind ik. Mijn paard liep niet goed met de icon flight. Hij kon zijn schouders niet goed vrijuit bewegen en ging daardoor onregelmatig lopen. Dus dit was meteen een afvaller. Ik kan natuurlijk niets zeggen over jouw paard. Goed over nadenken. Gelukkig heb je een bedenktijd. Succes!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:49

mijn paard liep juist super onder de flight, maar deze is voor mijn wat rondere paard waarschijnlijk niet geschikt en nu moet ik wat anders. Vind het heel moeilijk want zou niet weten welk model het dan moet worden.
Wolfgang vond ik zelf een stuk minder fijn zitten. JP had het ook nog over een model met kunstof boom, en een nieuw model (naam wel gezegd maar weet ik zo niet meer)
Wat is jullie ervaring? En heeft al iemand ervaring met het nieuwe model?

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 00:44

Ik heb wel een Flight op een rondere merrie met weinig schoft.. Geen problemen mee!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 10:13

Ja ik wel, ik heb dit zadel al een jaar en blijft ontzettend naar een kant schuiven. Stomme is dat ik eigenlijk best een recht paard heb. Het zadel is nog voor een laatste keer aangepast, als hij nu niet goed blijft liggen (en dat doet hij niet want hij lag bijna direct al weer scheef!) gaan we kijken naar een ander model. Helaas ben ik zelf super wijs met m.n flight. :'(

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:23

Hoi! Ik heb een vraagje en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb nog al een rond gebouwd paard, beetje schoft en vooral brede schouders. Een zadel zoeken is echt een ramp voor ons.. Er is pas weer een zadelmaker geweest want ik ben opzoek naar een nieuw zadel. Zijn ruim een uur bezig geweest en we kwamen uit op een Kieffer of een Spalding. De Kieffer heb ik nu in bruikleen want ik kon niet kiezen en zo kon ik hem even testen. Ik ben er alleen absoluut niet tevreden over.

Nu lees ik hele wisselende verhalen over een Custom. Vooral als het gaat om de nauwkeurigheid van het zadel aanmeten. Ik betaal niet zoveel geld en dat ik er nog heel veel kosten bij heb om het zadel passend te maken..

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 13:44

@Nann__
Als het zadel niet goed ligt betaal je niets voor het wel passend maken.
Custom staat bekend om de service, zoals ook dus in dit geval.

Ik had eerst de Steffen's Advantage, maar deze ging elke keer scheef. (Blijft lastig op een ronde merrie.)
Toen mocht ik deze omruilen voor een Icon Flight testzadel, super blij mee!

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:09

Nann_ ik had er één laten maken voor mijn grote ruin maar helaas is die de sport uit gehaald en kon het zadel netjes terug. Toen heb ik gevraagd of ze een zadel hadden voor mijn merrie. Kort, breed bijna geen schoft maar daar hadden zij op dat moment eigenlijk nog niks voor. Misschien nu wel. Dat weet ik niet! !

Foto's staan wel in mij profiel.