Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:42

Buitenzinnig schreef:
Een paard gaat niet vooropgezet in verzet. Die staat in in zijn stal te wachten met het idee "ik zal mijn baas eens lekker pesten" dat zeg ik ook nergens :n maar dat een paard een brok pure welwillendheid is en altijd maar mee wil werken is een ander uiterste ;)Wanneer een paard niet meewerkt, snapt hij het niet, heeft hij pijn, is bang, of ligt de lat te hoog.een paard kan ook gewoon lui zijn, flegmatiek, of geen zin, komt ook voor :j Dat is wat ik er mee wilde zeggen - ook een paard dat zgn. dominant is, heeft dat geleerdhoeft niet aangeleerd te zijn, er zijn nu eenmaal verschillende karakters, het ene paard is erg introvert en onderdanig(wat ik trouwens veel lastiger vind voor de meeste mensen, dat zijn de paarden die niet of moeilijk aangeven dat ze aan hun tax zitten en laten dus gruwelijk over zich heen lopen.) en zo zijn er ook gewoon de karaktertjes die de kaas niet van hun brood laten eten, hoeft helemaal niks mis mee te zijn,....dus ergens in het verleden is er iets fout gegaan en dat moet je er vooral niet "uit slaan" een dominant paard hoeft niks fout mee te zijn gelopen :n je hebt gewoon karaktertjes er tussen zitten waar je heel duidelijk moet zijn dat wat jij wil ook echt hetgeen is wat er gaat gebeuren, laat twijfel zien en paard regelt het zelf wel.
is niks mis mee, maar is geen paard voor onzekere mensen of hele zachte mensen want dan kan dominant idd wel uit de hand lopen. en dan heb ik het over karakter, lichaamstaal en communicatie van de persoon , dan word er geen tik uitgedeeld ;)
Daarmee laat je alleen je eigen onvermogen zien.

BZ, ik zeg niks over slaan of wat dan ook...alleen dat het niet zo simpel is om te zeggen dat een paard altijd mee wil werken, en als ie een keer niet meewerkt er dan gelijk iets aan de hand is , zo simpel is het gewoon niet .
ja, bij mijn ene merrie was dat wel zo, als die echt staakt oid en met licht aandringen staakt ze nog steeds...
dan is er iets :j

haar dochter die ik nog heb, dat is een ander verhaal , die wil nog wel eens wat proberen, of als ze iets niet ziet zitten, dan zal ze dat duidelijk aangeven.
maar ja, die besluit ook zelf van weiland te verhuizen,. de heiningen te onderwerpen aan steekproeven of een rondje om te gaan zonder begeleiding, ondernemend tiepje ;)
die stond met een maand oud al drie weilanden verderop te grazen terwijl moeders langs de heining stond te miepen dat kind terug moest komen .

jokari

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:05

Ik heb hier ook zo'n exemplaar lopen. :D Als ze iets niet snapt, of het doet pijn, dan probéért ze wel, maar het gaat gewoon niet. Komt maar zelden voor, wat veel vaker voorkomt, is dat madame gewoon haar zin probeert door te drijven. :) Zelf van weiland verhuizen, ik ken dat - helaas. :=
Het is écht een karakter hoor, en ik geloof nooit dat ze bang is, het niet snapt, pijn heeft of dat de lat te hoog ligt op die momenten. Slaan is idd nergens voor nodig, maar elke keer meewerken, no way. :D
Was feest gisteren op wandeling hoor. Klein zwijntje. :=

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:38

Omdat dit topic inmiddels beter in de HK thuishoort ga ik het daarheen verplaatsen.

HAR --> HK

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:56

Jammer, want mensen die graag iets meer over een fellsattel willen weten, zullen niet gaan zoeken bij huiskamer, maar we zullen zien.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:59

Dat is het risico van de "uitstapjes" die we gemaakt hebben...maar inderdaad jammer. :(

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:40

Hadden ze ook eerst een waarschuwing over kunnen geven, maar goed, we babbelen rustig verder :P

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:54

en dit keer is het niet eens mijn schuld, ik postte expres amper omdat ik nogal snel offtopic ga......

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:03

Ik niet dan, Morrie? :+

We kunnen een nieuwe maken met een verwijzing naar het ge-OH hier 8-)

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:25

Komt dit nu door mij???? :?

Mijn iberica nog steeds niet kunnen uitproberen. Ten eerste doet Cascade weer nietmeewerkend (net van wei verwisselt en dan wil die niets van niemand weten), en ten tweede is de persoon alweer de singel vergeten... daar heb je wat aan.

Tussen haakjes: ik heb NOOIT gezegt dat hij niet meewerkt: eenmaal in de hand is hij heel braaf (bokt niet, trekt niet, houd netjes rekening met de afstanden....), hij doet alleen moeilijk zolang ik hem niet vast heb (angst speelt daar ook een rol in, komt echter zeker niet van mij, want ik ben altijd heel lief. Maar er is iets mis gegaan voor ik hem leerde kennen. Wat weet ik niet.), volgens mij vooral omdat hij geen zin heeft om weer dingen te moeten doen, die hij niet snapt, en waardoor ik streng wordt/ of omdat hij dan niet eigenbaas is (hij is heel bossie naar de anderen -overigens niet gemeen)

Trouwens, mijn begeleidster vond mijn zadel geloof ik wel wat :D
Laatst bijgewerkt door DeSprinkhaan op 19-03-13 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:59

Sprinkhaan, 'begelIJdster' doet mij denken aan iemand die zwaar aan het afzien is van de pijn. :D Woon je al zo lang in la douce France dat je het verschil tussen IJ en EI niet meer kent ? :P

En aangezien we nu toch HK zijn, hoe gaat het met jullie ? Heb je het ontbrekende katje nog teruggevonden en de andere kat en hond kunnen vangen ?

Ik ben mijn Pluistiebeest aan het scheren waar de singel moet liggen, ze heeft het gepresteerd om zodanig in de modder te gaan liggen, dat ik het er niet eens afgeborsteld krijg. Dat ik niet dagelijks langs ga, doet er natuurlijk ook geen goed aan, vuil droogt te zeer en plakt dan in haar lange pels.

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:05

Voor de hond en de kat: vuur en vlam forum.............................. hoef ik het niet opnieuw te schijven. Verder, tja, gaat redelijk.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:19

Net gelezen... Wat erg :(:) Ik wil jullie nogmaals veel sterkte wensen.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:46

DeSprinkhaan schreef:
Tussen haakjes: ik heb NOOIT gezegt dat hij niet meewerkt: eenmaal in de hand is hij heel braaf (bokt niet, trekt niet, houd netjes rekening met de afstanden....), hij doet alleen moeilijk zolang ik hem niet vast heb

Misschien heb je het al lang geprobeerd, maar toen ik Isa net had was het bijna onmogelijk om haar uit de wei te halen. Ze rende steeds weg. Totdat ik standaard een wortel mee nam... Wortel erin, halster om, weer wortel.... Bij haar heeft het geholpen.

Ik heb trouwens ook de Iberica besteld, als het goed is komt hij dit weekend, ik zou vandaag niet thuis zijn, maar moest alsnog thuisblijven reparateur van de intercom is al de hele ochtend bezig... Maar goed, kan hem toch nog niet gebruiken :+

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:38

Ziviaantje schreef:
Ik heb trouwens ook de Iberica besteld, als het goed is komt hij dit weekend, ik zou vandaag niet thuis zijn, maar moest alsnog thuisblijven reparateur van de intercom is al de hele ochtend bezig... Maar goed, kan hem toch nog niet gebruiken :+

Jeetje!!! had het gemaild!!! :o

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:41

Buitenzinnig schreef:
Ziviaantje schreef:

Jeetje!!! had het gemaild!!! :o

Had geen zin, hoorde het pas gisterenavond :+ Kon je het toch niet meer op de post doen. En ach, zoals ik al zei, ik kan hem toch nog niet gebruiken. Ik bestel hem nu omdat de levertijd anders dramatisch lang wordt :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:43

Ik doe hem morgen wel op de post - dan wordt hij vrijdag en zaterdag aangeboden en daarna kan je hem op het postkantoor afhalen.... (of een afspraak maken via het niet thuis briefje dat de postbode in je brievenbus doet)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:12

Mijn Iberica is nu zo goed als verkocht aan mijn vriendin met haar fries.
Zij rijdt er nu al mee sinds Anneloes op rust staat en het zadel bevalt haar en d'r fries prima.
Ze rijden er zelfs Endurance-wedstrijden mee zonder moeite.. :)

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:04

Das top, en goed om te horen dat langenafstanden ook gewoon mogelijk zijn.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:00

Na moeder (ik dus) en dochter is nu ook zoon gevallen voor de Iberica.
Het heeft lang geduurd (anderhalf tot 2 jaar is het geweest) maar Stefan durft nu weer op Jippe te zitten.
Vandaag thuis voorbereid en heeft hij zijn rijbroek weer eens uit de kast getrokken die hem wonderwel nog bleek te passen.
Met Iberica en (zoals het in mijn optiek hoort :+ ) ZONDER beugels is hij de bak rond gestapt, wisselend vast gehouden door mij of zuslief en zelfs een stukkie los (ik liep er wel naast)

Met dank aan de BuitenZinnige Opstaphulp!!! Hiermee kwam Stefan moeiteloos op zijn wilde ongetemde Zwarte Hengst ;) vanaf de bekende IKEA kruk.
Hij is in stal opgestapt, zodat Jippe minder de neiging had te gaan bewegen. Dat scheelt voor Stefan een stuk in zijn durf om op te stijgen

Zie hier het resultaat:

Afbeelding

We hebben hem met moeite na 20 minuten bak hobbelen zover gekregen dat we nu toch echt, echt, ECHT klaar waren...

*\%/*

MET Topicspammetje:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1700300

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 19:44

Geweldig Zilfstar!!! +:)+

Jaaa - die opstaphulp is reuze handig - de nieuwe serie is bijna klaar (ze hadden geen zwarte voetbedjes meer, die zijn nu knalrood met groen :# )

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:07

heb hem afgelopen maandag op equitana gekocht
en dinsdag meteen uitgeprobeerd op mijn 4 jarige
heerlijk een ritje van 2.5 uur gemaakt en ik moet zeggen het zit goddelijk
ben er dus heel erg tevreden mee :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:23

Als iemand nog plannen heeft om z'n Iberica te verkopen (maat full), roep dan even, wil hem graag overnemen :)

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:13

Mijn Iberica heb ik sinds zaterdag binnen *\o/* Hij ligt nog te pronken op mijn huiskamerstoel. Zo te zien wel haargevoelig, want er zitten nu al hondenharen op terwijl mijn honden niet in de huiskamer zijn geweest. Dat kan wat zeggen over de haaraantrekkingskracht van de Iberica, maar waarschijnlijk zegt het meer over de haren van mijn honden _O- _O- _O- Ik vraag me wel af waar het klittenband voor is wat op het dekje zit :+ Nu nog op zoek gaan naar goedkope bruine stijgbeugelriemen. Ik heb nog prachtige zwarte liggen, maar die komen van een ijslanderzadel en die hebben een andere ophanging, die moeten over een losse haak geschoven worden.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:20

Als je met beugelriemen wil rijden, dan moet je op zoek naar super korte ! Die ringen zitten zo vreemd laag aan de bbp van christ.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:25

Ik heb er zelf idd kinderbeugelriemen aan, gewone beugelriemen waren veel te kort. Ik zou er graag smalle fenders aan willen, maar ik vraag me af of ik zulke korte kan vinden, fenders zijn al lastig te vinden... Ik vrees dat de Barefoot endurance fenders te lang zullen zijn, en die had ik eigenlijk op het oog..